8 dagen overtijd en negatief test,

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Patriesj23, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriesj23

6 jan 2014
    9
    0
    0
    Thuiszorg
    Amsterdam
    Hallo meiden,

Ik ben sinds eind januari 2013 gestopt met de pil.
    In aug was ik ook 7 dagen overtijd.
    Nu dus weer 8 dagen en 2 x een negatief test.
    Volgens huisarts moet ik afwachten .. Zelf vind ik dat mijn menstruatie niet regelmatig is, andere vinden van wel.

Hier de datums
    11 feb, 11 maart, 11 april, 11 mei, 8 juni, 9 juli, 16 aug, 11 sept, 11 okt, 27 okt, 29 nov .. En tot nu toe nog niet.

Iemand hier ervaring mee ?

2. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je ovulatie testen geprobeerd? Of temperaturen?

Succes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als ik naar je rijtje kijk, zie ik dat je cyclus de laatste maanden langer geworden is. Ik denk daarom dat je misschien geen eisprong hebt gehad of een hele late, waardoor je nu niet/nog niet ongesteld geworden bent.

Als je huisarts je aanraadt om af te wachten, dan zit er helaas niks anders op. Duurt het heel lang, dan zou ik terug gaan. Dan kun je misschien een kuurtje krijgen om het op te wekken. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat je zwanger bent, succes!

Ovulatietesten gebruiken in je volgende cyclus of temperaturen is misschien wel een aanrader. Dan kun je zelf zien of en wanneer je een eisprong hebt, zodat je ook kunt uitrekenen wanneer je ongeveer ongesteld moet worden. Misschien dat dat wat meer duidelijkheid geeft.

4. Patriesj23

6 jan 2014
    9
    0
    0
    Thuiszorg
    Amsterdam
    Okee, maar dit heb ik eerder gehad, maar nog nooit zo lang. En mijn menstruatie is nog nooit normaal geweest ook voor de pil niet. Net toch een bloedtest mogen doen, over 2 dagen uitslag.
    Jaa afwachten is het enigste wat ik kan doen. Gelukkig mag ik 3 feb naar de gynaecoloog .. Hopelijk word ik daar wijzer van.
    Ovulatietesten heb ik nog niet gebruikt en temperaturen ook niet, weet ook niet hoe dat werkt. Wil d'r ook niet zo veel mee bezig zijn.. Wat ze aanraden !

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het lijkt erop dat je niet steeds overtijd bent maar dat je cyclus heel onregelmatig is qua tijd en qua lengte. Das lastig! Niks aan te doen helaas.

6. Patriesj23

6 jan 2014
    9
    0
    0
    Thuiszorg
    Amsterdam
    Nee inderdaad, naja nu issie wel heel erg onregelmatig !!

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou aan de ovulatietests gaan :)

8. Patriesj23

6 jan 2014
    9
    0
    0
    Thuiszorg
    Amsterdam
    Maar over die eisprong .. Klopt ook niet helemaal. Mensen die met de pil zijn gestopt. Zijn Nog voordat ze ongesteld moeten worden zwanger ,, hoe kan dat dan? En hoe werkt zo een ovulatie test. Kan dat wel met een onregelmatige menstruatie ?

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je eisprong komt eerst en daarna pas je menstruatie. Als je geluk hebt en er treedt meteen bij de eerste eisprong bevruchting op, dan ben je dus zwanger geworden zonder eerst ongesteld te zijn geweest.

10. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Is mij inderdaad ook overkomen. En ik maar denken dat mijn menstruatie een week later kwam

11. Patriesj23

6 jan 2014
    9
    0
    0
    Thuiszorg
    Amsterdam
    Okee, ik sprak net iemand die na 10 dagen pas positief teste, en het streepje was nog ligt ook .. Haar werd verteld dat t tot 2 weken negatief kan testen en dan pas positief kan worden. Dus misschien toch nog kans. Je lichaam bepaald helaas..

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt? Het duurt 10-18 dagen na je eisprong voordat je ongesteld wordt, gemiddeld genomen twee weken. Je kunt daarom ook ongeveer twee weken na je eisprong een zwangerschapstest doen. Als je tien dagen erna test, is dat aan de erg vroege kant en het klopt dat je dan een heel licht streepje kunt hebben. Over het algemeen gesproken zullen de testen dan (nog) negatief zijn, omdat je nog niet eens op je menstruatiedatum zit.

Pas positief testen als je twee weken overtijd bent (dus vier weken na je eisprong) is echt een uitzondering. In geval van een zwangerschap zou je rond je NOD positief moeten testen of in ieder geval een aantal dagen erna. Want een zwangerschap ontwikkelt zich op een bepaalde manier en daar hoort ook een bepaalde stijging van het zwangerschapshormoon bij. Als vrouwen heel laat positief testen, als ze dus ver overtijd menen te zijn, dan komt dat meestal doordat de eisprong veel later is geweest dan ze dachten. Daardoor schoof hun NOD ook op en waren ze nog niet overtijd bij het doen van de eerste zwangerschapstest.

13. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ovulatietesten zijn trouwens erg handig en super simpel. Als je ze via 123 testen of zwanger & kids oid besteld, heb je ze ook nog eens supergoedkoop. Ik ben er vrijwel meteen mee begonnen en kwam er zodoende achter dat ik pas gemiddeld op dag 20/21 een eisprong heb bij een cyclus van 28 dagen. Had ik dat niet gedaan had ik al die maanden compleet verkeerd getimed ;). Dus wat mij betreft een aanrader hoor! Succes!

14. Patriesj23

6 jan 2014
    9
    0
    0
    Thuiszorg
    Amsterdam
    Okee thanks voor de info, net weer een test gedaan voor de zekerheid maar negatief, zoals ik had verwacht ook. Dus nu moet ik eerst menstrueren voor dat ik aan de ovulatie testen kan beginnen.. Weer afwachten dan ! :(

Deel Deze Pagina