Dun baarmoederslijmvlies

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bebis, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Hi dames! Al een tijdje lees ik met jullie mee en ik heb mij nu eindelijk ook geregistreerd omdat ik met een vraag zit en ik hoop dat er forumleden zijn die mij kunnen adviseren :)

In juli 2014 heb ik bij de gynaecoloog een inwendige echo gehad vanwege een lang aanhoudende blaasontsteking (inmiddels volkomen genezen). Hieruit kwam naar voren dat mijn baarmoederslijmvlies na jaren pilgebruik erg dun was geworden. Hoe dun dit is, is mij niet gezegd maar volgens mij nog wel na te vragen.

In augustus 2014 ben ik gestopt met de pil vanwege onze kinderwens (ik 26 jaar en hij 31 jaar) en sindsdien is mijn cyclus aardig netjes (schommelt tussen de 32 en 36 dagen) en voel ik ook mijn eisprong. Sinds augustus hebben wij condooms gebruikt en sinds deze maand willen mijn echtgenoot en ik nu voor het echte werk gaan en zijn dus ook met het gebruik van condooms gestopt.

Mijn vraag is als volgt; denken jullie dat stoppen met het gebruik van de pil voldoende is om het baarmoederslijmvlies te laten verdikken in 4/5 maanden tijd of zijn er nog (natuurlijke) middelen die ik kan gebruiken om het proces van het verdikken te stimuleren? Ik ben mij ervan bewust dat het 'ontpillen' een tijd kan duren, maar ik vraag mij af of stoppen met de pil alleen al dus voldoende is of niet.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen, alvast bedankt!

2. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Ik slik zelf tarwekiemolie. Dit verbetert de doorbloeding en ik heb gelezen dat het dus ook zorg voor dikker baarmoederslijmvlies.
    Dit zou je dus kunnen proberen. Het heeft verder geen bijwerkingen ofzo. Eigenlijk zijn het gewoon een soort van vitamines (zit veel vitamine E in).
    Je kan het in capsule vorm kopen bij de kruidvat en vloeibare vorm bij bijv. De tuinen.

3. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hier idd ook tarwekiemolie. Dat het echt werkt heb ik afgelopen menstruatie ondervonden toen ik voor mijn gevoel doodbloedde ;)
    Overigens, misschien een goed idee om vantevoren een afspraak met de dokter/gynaecoloog te maken om zeker te weten dat alles in orde is? Een dun baarmoederslijmvlies maakt het namelijk wel lastiger voor een eitje om in te nestelen geloof ik.

4. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Als ik t goed lees heb je de echo in juli gehad en ben je in augustus gestopt met de pil.
    Volgens mij is het niet meer dan logisch dat je bms tijdens pil gebruik dun is. Dat zegt dus niks over hoe het nu is.

Wil je echt zekerheid hebben zou ik contact opnemen met je gyn. En evt vragen of ze nog eens willen kijken of je eens een cyclus willen volgen.

5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Sorry dat ik even inbreek maar heb een kleine vraag of tarwekiemolie. Gebruik je dit na je eisprong ? Of de hele cyclus door? Want als je het de hele cyclus door slikt kan het toch verlengen??

6. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Baarmoederslijmvlies kan op het begin van je cylclus heel dun zijn en wordt naarmate de ovulatie vordert steeds dikker.

Wist niet dat bmslijm dun kon raken van pilgebruik. Dat kan verklaren dat die van mij ook wat aan de kleine kant is, na 15 jaar pil....

7. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!!!

Ik heb hetzelfde gehad!! Ik ging naar de gyn voor aanhoudende tussentijdse bloedingen en kreeg ook een echo. Ook hij zei dat het slijmvlies erg dun was maar verder zag alles er goed uit. Nooit meer over nagedacht, klachten hielden op na gebruik van extra hormoon.
    Toen wij in oktober begonnen voor ons eerste kindje en mijn menstruatie elke keer wel erg licht bleek dacht ik er ineens weer aan, maar ik besloot het nog even af te wachten.. Eerst mijn lijf maar op gang laten komen dacht ik..
    En nu... 7 weken zwanger!!! Dus dat dunne laagje... Komt echt goed hoor! Of het is geen belemmering ;)

8. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    De hele cyclus door. En mijn cyclus is niet veranderd. Ik denk dat je het door de war haalt met teunisbloemolie? Dat kan wel wat doen met je cyclus.

9. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Bedankt voor de reacties en tips! Ik heb de tarwekiemcapsules van A. Vogel gekocht en ga van de week langs bij de huisarts voor de zekerheid, wellicht dat ik een nieuwe doorverwijzing kan krijgen voor een nieuwe inwendige echo.

@ Jonge vrouw; ik wist het ook niet totdat de gynaecoloog mij erop wees. Wellicht dat de capsules ook voor jou dan een uitkomst zij :)

@ Twirler; allereerst gefeliciteerd! Wat fijn om te horen dat het voor jou uiteindelijk geen belemmering is geweest, ik hoop dat het bij mij ook zo vlot zal gaan. Geniet van je zwangerschap!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

NA pil heeft er hier niks mee te maken. Ik heb destijds 17 jaar pil geslikt, maar in mijn natuurlijke cyclus na pilstop had ik een prima opbouwend baarmoederslijmvlies.

Als je TIJDENS pilgebruik een echo hebt, heb je inderdaad dun baarmoederslijmvlies. Ook logisch, want met pilgebruik groeien er geen follikels en heb je ook geen eisprong.

TS heeft nog TIJDENS pilgebruik een echo gehad en bleek toen heel logisch dun baarmoederslijmvlies gehad te hebben!

In een NATUURLIJKE cyclus, dus zonder pil, bouwt het slijmvlies zich op na eisprong zodat het eventueel bevruchte eitje zich beter kan innestelen.

Die echo tijdens pilgebruik van TS zegt dus totaal niks.
    TS, je kunt dan beter een keer tijdens je natuurlijke cyclus na je eisprong een echo laten maken als je je zorgen maakt.

11. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel Bebis!! Ik hoop ook dat je snel een positieve test in handen mag hebben! Als je onzeker bent is een nieuwe echo inderdaad een goede oplossing. Succes!

Deel Deze Pagina