In mijn multivitaminen zit 400 mcg Foliumzuur. 200% van de ADH staat erbij. Is het daarnaast nodig om nog Foliumzuur te slikken?
Voor (tegen) open ruggetje niet. Om de kans op autisme te verlagen ben ik wel van plan om bij te slikken. Bv Advies: meer foliumzuur slikken tegen autisme
De aanbevolen hoeveelheid foliumzuur als je zwanger wilt worden is 400 mg per dag. Te beginnen vier weken voor een eventuele bevruchting. Deze hoeveelheid verkleint de kans op een hazenlipje, open gehemelte en een open rug. Ik heb nog nooit gehoord dat het ook de kans op autisme verkleint. Een hogere hoeveelheid foliumzuur heeft geen zin, omdat je het overschot gewoon weer uit plast. Als je de norm heel erg overschrijdt, kan het juist risico's inhouden. Soms wordt 500 mg gegeven, maar 400 mg is de aanbevolen standaarddosis.
Is ook pas sinds oktober bekend/aangeraden. Om kans op autisme te verlagen wordt 600 mg aangeraden. 1000mg is de bovengrens
Ik slik naast mijn multivitamine idd nog een halve tablet foliumzuur per dag bij, zo zit ik op 600. Autisme zit bij ons in de familie en baat het niet, dan schaadt het niet.
Gemini Oké, wij zijn niet meer bezig met zwanger worden. Dus van de allernieuwste adviezen ben ik niet op de hoogte. Ik had er nog nooit van gehoord.
Jippie, ik bedoelde ook te zeggen dat het heel makkelijk gemist kon worden, zeker als je de adviezen daarvoor al opgezocht had. De adviezen zijn ook nog niet overal aangepast zie ik.Waarschijnlijk nog meer onderzoek nodig. Ik wilde mensen vooral wijzen op de onderzoeken zodat ze zelf een keuze kunnen maken