Hallo allemaal, ik zal mij eerst kort even voorstellen; ik ben Kirsten, 25 jaar en september zullen mijn vriend en ik elkaar het ja-woord geven. Ik heb al een klein jaar het gevoel dat ik best wel moeder zou willen worden maar tot nu toe vond mijn vriend het altijd toch wel heel spannend. Nu mijn beste vriendin een kleintje heeft, heeft mijn vriend alle tijd gehad om met haar partner erover te praten en is hij helemaal omgedraaid. We hebben de knoop dus doorgehakt; ik slik de pil tot onze huwelijksreis (i.v.m. niet ongesteld willen zijn dan) en dan gaan we ervoor! Ik kan niet wachten tot we echt zwanger zijn!
Wat leuk! Grote en hele leuke beslissing! Heel veel succes met zwanger worden en hopelijk hebben jullie een mooie dag in september
Super leuk, fijn gevoel is dat hé als er ineens duidelijkheid is. Mijn vriend heeft ook een tijd lang na moeten denken en toen hij eenmaal omgedraaid was waren we bijna direct zwanger! Ik hoop dat jullie ook snel zwanger mogen worden. Veel succes en alvast gefeliciteerd met jullie trouwerij!
Hoi Kirsten1990, ik heb een vergelijkbare situatie. Mijn vriend en ik zijn beide 27 en trouwen ook in september. Mijn vriend wilt al een jaar of 6 kinderen, maar ik heb altijd de boot af gehouden. Sinds een jaar merk ik toch wel wat rammelende eierstokken en heb ik onlangs de beslissing gemaakt na de huwelijksreis mijn spiraal te laten verwijderen. Het bellen naar de huisarts voor de verwijzing vond ik al een super spannende stap. Mijn vriend weet nog van iets, is een verrassing voor hem Spannende tijden dus!!
Wow wat spannend ladies! Tip: als je lang de pil gebruikt hebt kan t wel even duren voor het lukt. Dus niet te ongeduldig worden in oktober (dat had ik ongeveer na 2 maand proberen hahaha) Echt heel tof!!! Evt foliumzuur erbij slikken om vruchtbaarheid te bevorderen! En beide alvast een mooie huwelijksdag
Nicky1989, hoe lang duurde het bij jou voor je zwanger werd? Je bent al richting de laatste weekjes, spannend! Ik heb een spiraal dus hoop niet dat ik al te lang hoef te ontspiralen (kan je dat zo zeggen?) Ik heb al geen geduld voor koken, laat staan zwanger worden. Wordt nog een hele uitdaging..
Ja ik hoop dat alles tzt voorspoedig gaat maar dat is afwachten natuurlijk. Heb erover gedacht om eerder te stoppen met de pil maar was erg bang dat mn menstruatie dan op zou duiken rond mn huwelijksdag en dat leek me niet zo handig icm met mn witte jurk! We gaan het wel zien, tot nu toe is iedereen binnen mijn familie altijd erg snel en makkelijk zwanger geworden en bij mn vriend in de familie ook (op 1 oom na maar die en zn vrouw waren dan ook al rond de 45 eer ze het gingen proberen. Dus ik hoop dat wij ook zo gezegend zijn
Foliumzuur om de vruchtbaarheid te bevorderen Misschien tijd om je even in te lezen waarom Foliumzuur belangrijk is...
In je zwangerschap voor je kindje maar als je stopt met de pil ontpil je sneller althans volgens mijn huisarts. En gezien ik 38 weken zwanger ben denk ik dat ik wek weet waarvoor foliumzuur tijdens begin zwangerschap belangrijk is. denk je niet? Ik heb er ongeveer 7 mnd over gedaan en was ook erg ongeduldig. Maar dat is best snel hoor 7 mnd. Volgens mij is half jaar tot een jaar echt wel 'normaal' en korter of langer ook opzich nog. Mijn zus heeft IUI en alles gehad dus ik was daardoor wel extra bang dat t een moeilijke weg kon zijn