hallo, Ik ben benieuwd wanneer jullie over gingen van drie naar twee flessen. En gaf jullie kindje dit zelf aan of hebben jullie dit gedaan? Ik merk namelijk dat als de kleine twee boterhammen op heeft hij ongeveer 100 a 120 cc melk drinkt ipv 200 cc. Maar vaak gaat gewoon die hele fles erin als hij 1 a 1,5 boterham op heeft. Is nu t idee dat ik thee ga geven ipv die melk of lekker gewoon nog even die melk? Ben benieuwd naar jullie ervaringen....
Hij heeft tot 1 jaar 500cc zuivel nodig. Je kunt ook ipv opvolgmelk een groot schaaltje volle kwark of yoghurt geven. Wij zijn pas met 1 jaar gestopt met derde fles. Maar die hebben we niet direct na de boterhammen gegeven, maar iets later. En ong 120/4 en rond 10mnd 90/3.
Hij zit nu nog aan 600 cc en een toetje (griekse yoghurt). Denkmdat ik die middag fles maar wat kleiner ga maken dan. Al twijfel ik wel want hij heeft na weeeeeken ineens weer zn hongerige periode dus eet de oren van mn hoofd en is sochtends vroeg wakker met een knorrend buikje. De papfles van 200 cc gaat er dan met 5 minuutjes in... Misschien niet zo eenngoed moment om minder flesvoeding te gaan geven?
Als hij nu meer honger heeft zou ik de melk er wel inhouden. Je zou ipv een papfles ook een bordje pap kunnen geven.
Ik weet het maar doe t bewust in een fles. Hij wordt namelijk vroeg wakker dus dan wil ik hem slaperig de fles geven en terug in bed leggen. Op die manier slaapt hij de rest van de dag ook beter ben ik sinds kort achter....
Waarom geef je hem tijdens de boterham geen gewone melk? ik ben vandaag naar het cb geweest en mag dat gaan proberen kijken wat ze ervan vindt. Mijn dochter drinkt haar middagfles nooit op. Daarom wil ik gewone melk gaan proberen, zolang ik maar wel een ochtend en avond fles met opvolgmelk blijf geven..
Gewone melk wordt inderdaad pas aangeraden tussen 11 a 12 maanden. Ik zou het nu nog niet geven, omdat gewone melk teveel eiwitten voor een baby bevat.
In deze regio "mag" je vanaf 10 maanden over op gewone melk. Als je kindje genoeg voedingsstoffen binnen krijgt per dag.
'Mag','mag'...in principe 'mag' gewone zuivel na 9 maanden. Als het om gewone drinkmelk gaat, dan in het begin aanlengen met wat watr, zodat ze niet te veel eiwitten en natrium binnenkrijgen. Je zou bij het brood prima een beker thee met een scheut melk kunnen geven i.p.v. een fles.
Oh hier mag ik al wel gaan beginnen zolang ik maar wel de ochtend en de avondfles opvolgmelk geef! Ik ga gewoon een beetje proberen en kijken wat ze ervan vindt! vervelend he dat ze overal wat anders zeggen.. bij mij op het cb verschilt het zelfs nog per persoon zo irritant!
Als t cb t aanraad zal t vast niet slecht zijn. Doe gewoon wat je gevoel je in geeft. Je kleine zal vast moeten wennen er aan dus daar vast mee beginnen kan vast geen kwaad. Raden ze je trouwens volle melk aan of halfvolle melk? T maakt me wel nieuwschierig. Ik ga het de volgende keer eens navragen bij ons cb