Na een hoop gedoe (eug in april met lange nasleep, syndroom van asherman) blijkt mijn baarmoederslijmvlies wel erg dun. Vorige cyclus 4,3mm nu 4. (eerste meting kwam op 5,3. Maar de andere gyn kon er vandaag niet meer dan 4mm van maken). Ws staat dit los van de asherman. Bij de eug was m'n slijmvlies nl ook nog geen 5 mm met 6 weken. In hoeverre dit eerder speelde weet ik niet. (voor de eug 3 keer zwznger geweest waarvan 1 dochter geboren is). Ik had ergens gelezen dat dun slijmvlies bijna niet dik te krijgen is. Het antwoord van de hun was, dat zit helaas erg dicht bij de waarheid. Er wordt nu nog oestradiol bepaald en progesteron volgende week. Pas de 24e hoor ik meer. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoi hoi, Wat je al schrijft klopt. Aan dun baarmoederslijmvlies is weinig tot niets te doen. Althans als je oestradiol waardes etc. van goede waarden zijn. Als dit niet zo is kan men nog Progynova toedienen (oestrogenen). Zelf heb ik genoeg oestrogenen, maar een te dun slijmvlies. Wordt niet dikker als 5.6 mm (en dat is nog dik voor mij). Ze krijgen hem ook niet goed. Wel weet ik dat elke arts zegt dat als je slijmvlies uit 3 lagen bestaat dat het belangrijkst is. Ook hebben ze genoeg vrouwen met 4 mm zwanger zien raken. Je kan er wat langer over doen, maar het kan. Was zelf overigens in 2006 ook zwanger, maar helaas een miskraam. Soms helpt acupunctuur ook, als je een aanvullende verzekering hebt vergoed men het meestal. Het is vreselijk een dun baarmoederlsijmvlies, weet er alles van en elke behandeling en elke TP is weer even stressvol. Toch hebben de artsen me op de hart gedrukt dat ze het bms altijd wel dik genoeg krijgen voor een TP (maar ik onderga natuurlijk IVF en heb cryo's). Heel veel sterkte meid, heb niet echt opbeurend nieuws . Mochten ze ooit wat voor je vinden, let me know!!! Succes, Liefs!
Dat klinkt inderdaad niet heel hoopgevend. Maar bedankt voor je reactie Babbii. We zullen zien wat de 24e ons brengt...