Maak ik mezelf nou gek?

Discussion in 'Zwanger worden' started by curly, Jul 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. curly

curly Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    2,144
    0
    0
    Dag dames,

Ik zal even kort mijn verhaal proberen uit te leggen en dan hoor ik graag jullie mening.

Ik heb woensdag 27 juni mijn mirena spiraal laten verwijderen. Zondag 1 juli 's middags geklust en ik heb 's avonds vrijwel zeker mijn eisprong gevoeld (voelde ik ook toen ik zwanger raakte van mijn dochter). Als ik uit ga van mijn cyclus zoals deze voorheen was, zou ik gister mijn NOD hebben. Nu had ik gister en vanmorgen wat bruin verlies, maar tot nu zet het niet door. Zojuist na toilet bijna schone tampon (sorry voor details). Verder denk ik kwaaltjes te voelen, pijnlijke borsten en erg moe. Het rommelt wel onder in me buik, maar snap er niks meer van.

Maak ik mezelf nou gek?? Wat denken jullie?

2. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ik denk testen :p maar als je 27ste de mirena eruit is gehaald en 1 juli eisprong, dan heb je de mirena toch middenin de cyclus eruit gehaald? maakt dat niets uit.. ?

3. curly

curly Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    2,144
    0
    0
    Ik weet niet of dat uitmaakt.
    Ik heb zaterdag een test gedaan (kon natuurlijk niet wachten) en die was negatief.

4. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ik weet het echt niet.. misschien te vroeg getest? even afwachten en anders over paar dagen nog eens testen..

5. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ervan uitgaande dat het bruinverlies wijst op een innesteling, zou je over 6 dagen ten vroegste kunnen testen met een thuistest. Nog een weekje wachten dus. Verder hoeft een eisprong op het juiste moment nog niet te betekenen dat je ook zwanger geworden bent, en kan je cyclus na de spiraal nog van slag zijn (mirena bevat hormonen die dus eerst uitgewerkt moeten zijn voordat je een normale cyclus krijgt, en geen idee hoe lang dat duurt).

6. curly

curly Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    2,144
    0
    0
    thnx dames, nog een paar dagen wachten dan maar....

7. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Mirena is toch hormonen? Dan kun je volgens mij nooit 1 juli al een eisprong hebben. Met hormonen heb je namelijk geen cyclus, dus dat eitje moet nog beginnen te groeien na het verwijderen, dus kun je op 1 juli geen eisprong hebben. Er zijn wel meer oorzaken die voor een soortgelijke kramp kunnen geven. Heb je overigens geen onttrekkingsbloeding of iets dergelijks gehad na het verwijderen?

Ik denk dat het beetje bloed een reactie is geweest op je eisprong en dat die kwaaltje komen door de verhoogde progesteron in je lijf. Dat heb je een hele poos tijdens de mirena niet aangemaakt en daarom reageert je lichaam daar nu zo op.

8. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik wil je echt niet ontmoedigen maar ik had afgelopen donderdag ook wat bruinverlies (alleen bij het afvegen). Aangezien dit 7 dagen voor mijn NOD was, hoopte ik stiekem op een innesteling. Helaas werd ik vrijdag ongi:(

Ik hoop dat het voor jou beter uitpakt!!

9. curly

curly Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    2,144
    0
    0
    Er staat op de site van mirena zelf, dat bij sommige vrouwen de eisprong wordt onderdrukt. Kan dus volgens mij wel gewoon een cyclus hebben.
    Ik denk dat ik nog maar even een paar dagen afwacht wat er gebeurd...

10. curly

curly Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    2,144
    0
    0
    Nicolientje, wat jammer.... Ik hoop het ook, maar zo niet, dan geeft het ook niet. Wij hebben niet echt haast.

11. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

Nov 22, 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zit een beetje met een soortgelijk probleem...onlang is bij mij de mirena er ook uitgehaald (een paar weken na de plaatsing), alleen een verschil; bij mij zat het onding verkeerd (horizontaal ipv verticaal). Mijn man en ik hebben 2 dagen voor de onverwachte verwijdering onbeschermd sex gehad. 3 dagen na de spiraalverwijdering had ik kleverige elastische afscheiding (ovulatie???).

Mijn man denkt dat ik zwanger ben: hij vindt dat ik typisch gedrag vertoon...mij lijkt dit sterk, hoe groot is nu de kans zwanger te zijn? Maar toch heb ik pijnlijke borsten, ben inderdaad warrig (beetje vergelijkbaar met begin vorige zwangerschap). Ik kan pas over een paar dagen een testje doen.

12. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Was je afscheiding kleverig of slijemrig. Als het kleverig was, denk ik niet dat je zwanger bent, als het sijmerig doorzichtig was kan het wel vruchtbaar slijm zijn ja. Zou je het erg vinden?

13. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

Nov 22, 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het was inderdaad doorzichtig...kleverig in de zin van elastisch...herkende het als ovulatieslijm.

Momenteel nog niet toe aan een tweede zwangerschap. Mocht het zo zijn dan is het wel welkom.

Share This Page