hier ook een dunne meid.. 's middags wel twee tot drie boterhammen.. maar op het CB zeggen ze dat dit gewoon haar postuur is.. Ik ben ook wel eens bang dat ze te weinig binnenkrijgt, maar ze eet gewoon en is erg beweeglijk. het is gewoon geen propper. En aan de andere kant.. Mijn vriend en ik hebben beiden overgewicht, ik ben blij dat ze nu al niet zo fors is.. oja, ze is zo'n een keer in het jaar ziek, dus dat valt ook mee.
Dit is het advies voor tussendoortjes wat ik van mijn dietiste kreeg. Dat is dan wel voor een volwassene, dus je moet even kijken of je dat ook wil geven aan je kindje. Ik vind wel dat er in veel producten erg veel suikers zitten en dat is ook weer niet goed voor mij. Dan gaat mijn lichaam echt in overdrive en word ik helemaal hieperdepiep. Voor een klein kind zou dat daarom ook niet mijn eerste keuze zijn. Ik maak nu vaker een milkshake met fruit (nu even niet, maar in de zomer) of ik neem een handje nootjes tussendoor. Mijn kinderen lusten dat ook allebei, dus dat scheelt. Ze zijn sowieso dol op hartige hapjes, dus ik zet ook vaak een bordje met komkommer, paprika en een paar stukjes worst op tafel. Vis is niet mijn ding, daar houd ik niet van, dus dat komt hier bijna niet op tafel. Hooguit een keer kibbeling, maar daar kun je je ook bij afvragen of het gezond is..
nou heel eerlijk vind ik dit geen heftig gewicht . mijn zoon is 98 cm en nu 14 a 15 kg. en daar zit geen gram vet teveel aan, een gezond postuurtje en hij is word nu zelfs voor het mooie te slank(= afgevallen), dat houd dan weer verband met zijn grote amandelen, dus slecht eten,gelukkig gaan die eruit binnen 2 mnd. kijk naar je kindje dat zegt veel meer als het nummetje van gewicht
dit is zo grappig om te lezen, ik heb precies het tegenover gestelde. Ik heb een dochter die te zwaar is en daardoor moet ik met haar vaker komen wegen op het cb. Ik vind het zo'n onzin ze heeft dan ook dezelfde kledingmaat als haar 1 jaar oudere broer en ze weeg dan 1 kilo meer als hem, maar ze is te zwaar, wat een gezeik. Maar goed dat terzijde. Geen idee waar het aan ligt, maar ze eet haast niets. Maar zo zie je maar, dat ieder kind anders is. Ik weet het cb maakt je onzeker maar als jij denkt dat je dochter gezond is en alles gaat goed lekker zo laten. De ene is de ander niet toch? En kijk anders naar ja man of jezelf op foto's van vroeger? Hoe was jij of hij? Toen? succes! en ja idd je kan altijd extra dingen geven zoals jogi, ipv gewone melk of volle melk ipv halfvolle en dat soort dingen maar ja goed, verband ze dat ook? dat is moeilijk, succes meid!!!
Rozijntjes zijn niet alleen suiker en ook niet ongezond (in kleine hoeveelheden dan). Ze bevatten antioxidanten (beschermen het lichaam tegen infecties en voorkomen van tandplak) en vitamine B. Verder bevatten ze ook veel vezels die voor de stoelgang goed zijn. In dit geval kan dat bij mijn dochter geen kwaad aangezien ze nu wat moeilijk poept De kleine doosjes zijn verantwoorde porties, zolang je niet meerdere doosjes per keer geeft natuurlijk Komkommer zit inderdaad niet veel in, maar ze vind het wel erg lekker.
Dat voorkomen van tandplak zal wel opgeheven worden door de suikers lijkt me ... maar ik bedoelde meer dat er geen vetten oid inzitten of andere bouwstoffen die je lijf nodig heeft om te groeien. Ik zou dat dus niet adviseren als vol tussendoortje, dat bedoelde ik te zeggen. M en T krijgen ook rozijntjes, komkommer, paprika ed als tussendoortje, vinden ze heerlijk!