Word gek van de vraag of ik al klaar ben!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maria80, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Bij hoeveel weken zwangerschap hadden jullie alles klaar staan? Ik word helemaal gek van de vraag of het kamertje al af is, is alles al gewassen, etc!
    We zijn een eind op weg, maar moet alles nog wassen. Alle meubels staan klaar, maar zijn nog niet opgemaakt enzo. We moeten ook nog extra kleertjes kopen, want met 2 setjes zijn we er natuurlijk niet. Dat weet ik zelf ook wel! Maar ik word dus helemaal gek van de vraag of ik al klaar ben (vooral van mn moeder). Moet nu nog 2 weken werken (sta voor de klas en het zijn de laatste weken van het schooljaar dus megadruk) en ben van plan om dan in mn verlof alles rustig klaar te gaan zetten. Volgens mn moeder moet alles klaar zijn als je 7 maanden zwanger bent. Ben ik nu zo nuchter dat ik denk dat alles wel goedkomt??
    Laten we er niet vanuit gaan, maar als het kindje nu al komt zijn we toch in het ziekenhuis. Ik heb de hele zwangerschap nog geen klacht kunnen ontdekken, maar mn moeder is bang dat ik de laatste 6 weken overal last van krijg en dan dus niets meer kan. Misschien is het dan ook wel veel te warm. Pffff, ik word er echt helemaal gek van. Doe wel alsof ik heel nuchter ben, maar na weer een weekend met dit soort opmerkingen ben ik er helemaal klaar mee!

Zeg het alsjeblieft ook eerlijk als ik er te makkelijk over denk, misschien neem ik van jullie meer aan dan van mn moeder.
    Ik heb het nu in ieder geval weer even van me afgeschreven. Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Bij ons was het kamertje al wel ruim op tijd af. Denk met een week of 30. De rest kleren wassen enzo heb ik ook in mijn verlof gedaan en ik ben 4 weken van te voren gestopt met werken.
    Dag 1 van mijn verlof heb ik alles gewassen en dag 2 het kamertje gepoetst. Ja en dan ben je klaar en heb je nog heeeeel lang de tijd;)
    Rustig aan hoor. Weet hoe druk het nu op school is (sta ook voor de klas) en dat moet eerst even af.

succes met de laatste loodjes!

3. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Geen zorgen, Maria! Hier nog iemand die nog helemaal niet klaar is. In het begin had ik niet eens zin om op babyspulletjesjacht te gaan. Mijn vriend is ook geen shopwonder, dus we voelden ons in het begin hopeloos verloren in de Prénatal, Babydump en aanverwanten. Na de eerste paniekreactie (what the f*ck doe ik hier :$???) hebben we besloten het stukje voor stukje aan te pakken. Eerst het kamertje geschilderd, daarna voor de kinderwagen gekeken en vorige week de meubeltjes besteld. De wagen en de meubeltjes worden geleverd als ik 31 weken ben, lijkt me vroeg genoeg ;).
    Alle andere kleine meuk, badje, zeepjes, kleertjes etc, koop ik wel als ik verlof heb.
    Ik heb er nu geen stress meer om. Ik kreeg meer stress van al die vrouwen die in week 16 de hele kamer al af hebben en er al helemaal klaar voor zijn.
    Een kind heeft een slaapplek, voedsel en zijn/haar ouders nodig, de rest is minder belangrijk en kun je altijd ook nog kopen als het kind er al is.
    Succes verder!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nou ik ben nog steeds niet helemaal klaar hoor.

Ik moet de vluchttas nog goed nakijken en een tas voor mijn dochter maken. En de mand voor de hond ook klaarzetten voor als hij mee moet.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb pas afgelopen week kleertjes gekocht, vrijdag naar Ikea geweest om de nieuwe peuterkamer in te richten zodat ik aan de babykamer kan beginnen en kan gaan wassen etc. Rolgordijntjes moeten nog opgehangen, lampjes nog, likje verf en meer van dat soort dingen.

Je hebt nog zat tijd joh.

6. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Lijkt me nog geen reden tot paniek. Het is meer wat je zelf prettig vind denk ik! Ik ben nogal een controlfreak dus hier staat alles al een weekje of 2 klaar. Kamertje is bijna helemaal af (lampje/rolgordijntje ophangen) en de kleertjes zijn al gewassen door mijn moeder :D

Ben me nu aan het richten op de andere dingen als geboortekaartjes, bedankjes ed.

Moet er wel bij zeggen dat we het de komende periode nog druk krijgen wat regelen betreft ivm trouwen. Kamertje moest dus wel een beetje op tijd af om niet alles op het laatste moment nog te moeten regelen ;)

7. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    hihi om eerlijk te zijn ben ik nog nergens mee begonnen!!
    wij zitten zelfs nog te twijfelen of we voor die tijd nog gaan verhuizen of niet.. (onze huizen staan op de lijst van sloopregeling... ik heb besloten tot eind juli te willen verhuizen en daarna niet meer)
    het enigste voordeel dat ik heb is dat het weer een meid wordt, dus dat ik kleertjes zat heb... maar weet nu al zeker dat ik met 31 weken ook nog niet klaar zal zijn!

8. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Bij de eerste had ik alles rond de 31 weken klaar en gewassen.

Nu bij de tweede ben ik net klaar (38+3) en normaal gesproken heb je nog alle tijd hoor!

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Valt wel op dat het bij veel mama's bij een tweede iets langer duurt :D

10. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Ach weet je, het ligt maar net aan je definitie van 'klaar'.

Je hebt de meubels al staan, dus stel dat het kind onverwacht eerder komt, dan kan de kraamzorg (of iemand anders) gewoon lakentje enz wassen, drogen en het bedje opmaken.

Al die andere dingen zijn zo gekocht, ook door je kraamvisite.

Wij hebben ons ook niet gek laten maken hoor, gewoon alles op ons eigen tempo gedaan. En zelfs nu heb ik nog een aantal te strijken kleertjes liggen, komt morgen wel. Of later nog.

11. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Waarschijnlijk door de ervaring dat je daarna nog heel lang (voor je gevoel) aan het wachten bent en niets meer kan / hoeft te doen :D

12. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hier ook pas net klaar. Heb vorige week nog een paar pakjes gekocht voor de eerste dagen. Maar mn vluchttas staat nog niet klaar, want daar heb ik nu nog geen overzicht over. Als het zover is mag mn vent de spullen van het lijstje even bij elkaar rapen.

Gisteravond het bed omhoog gezet maar dat had van mij nog niet gehoeven maar er was iemand die mooi ff mee kon helpen dus vandaar gister 'al' gedaan.

Ik zou me geen zorgen maken en het is idd maar net wat je zegt: als het nu komt komt het toch eerst nog in het z huis en dan is er echt wel iemand die je helpt.

sterkte met de laatste loodjes voor de vakantie voor je klas!

groetjes van een juf

13. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Ben ook nog lang niet klaar, vloertje is gisteren gelegd in de babykamer. Dan nog de meubeltjes plaatsen, verwarmingombouw gordijntjes enz. Kleertjes uitzoeken en nog heel veel dingetjes kopen (kleertjes, lakentjes pyama voor in mijn zkhkoffer enz).
    Moet eerlijk zeggen dat ik wel blij zal zijn als alles af is. Mijn jongens zijn met 33/6 geboren en toen was ook nog niet alles af, lagen wel in het zkh maar toen kon ik niet zelf het kamertje enzo afmaken dat vond ik toch wel erg jammer, had ik het liefst helemaal zelf gedaan! Ga er nu vanuit dat de kleine nu gewoon rond de uitgerekende datum komt en ik dus tegen die tijd alles af heb!

14. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Nou, hier 34 weken zwanger.
    Babykamer moet nog behangen worden, dan pas de meubeltjes erin.. Moet nog een kledingkast voor dr kopen, en dan pas ga ik de kleertjes wassen en alles in de kasten leggen.. en de decoratie doen. Hoop dat alles met 36 weken af is!

(maar met mijn zoon had ik rond 30 weken al wel alles klaar, maar nu gewoon te druk met andere dingen)

15. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    hier ook nog niet alles klaar. Meubeltjes staan in kamertje te luchten. Ga het van de week schoonmaken en ga dan ook de kleertjes wassen. Rolgordijn moet nog worden ingemeten en besteld worden. Nog geen vluchttas en ook nog niet alles van de lijst voor de kraamzorg binnen. Koop zo af en toe wat. heb ook echt minimaal aantal kleertjes en dergelijke. We weten niet wat het wordt en ga er vanuit dat ik meeste wel krijg na de geboorte. Ook wil ik dan nog echte jongens of meiden dingen kopen. Heb van de huidige kleertjes het meeste kado gekregen dus weinig zelf gekocht!

16. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Heey,
    Onwijs bedankt voor jullie reacties, goed om te lezen! Afgelopen week was ook de intake van de kraamzorg en die vond het prima als het maar met 35 weken allemaal klaar was. Nou, dat gaat vast wel lukken.

Succes allemaal, het gaat ons lukken!

17. misa

misa Niet meer actief

Nou dat is fijn dat ze dat van de kraamzorg zeiden!

Ik denk ook dat er geen reden tot paniek is. Wimpel die mensen af met: komt wel goed, maak je maar niet druk, doe ik ook niet.
    Al denk ik dat ik het (meeste) wel af zou willen hebben. Maar dat is zoals ik ben...! ;)

Deel Deze Pagina