Jeetje wat een verschil! Hier eet ze er 1 als ontbijt en ze krijgt er 2 mee naar school (dat moet ze, 1 zou ze ook goed vinden). En tussendoor fruit/rauwkost/nootjes, ze mogen geen koek mee.
Nee bij mij ook niet. Maar ik geef het aan tijdens het gesprek. Ze trekt t anders niet tot twaalf uur en anders dreig ik met de schoolarts... het moet niet gekker worden. Hoe oud is die van jou?
Hier eet mijn kind (bijna 12) ook extra (broodje, nootjes, groente of koek) om 10.00 uur, puur omdat ze het dan niet trekt. 's ochtends 2 broodjes (of kwark met granola) en 's middag 3 broodjes en rauwkost.
Die van mij is 7. Ik had net informatie avond dus ik dacht ga daarna even naar de juf. Maar die vond het ook helemaal prima. Die zag aan haar ook wel dat ze het nodig had. Fijne juffen, ben er blij mee!
Onze oudste was ook zo mager.. Maar bij haar "hoorde" het niet. Dat bleek ook. Nadat haar keelamandelen eruit gingen, kwam ze flink aan. Nu is ze gewoon slank. Met billen vooral bovenbenen. Een spijkerbroek zit gewoon mooi nu. Toen kocht ik de name it super skinny. En voor de rest rokjes/jurkjes Haar gaven we extra kcal. Had ze gewoon nodig.
Oh wat fijn! Gelukkig dat ze naar je luisteren. Vind het ook een rare regel, dat een koek niet mag. Ik kreeg ook altijd liga mee en nooit overgewicht gehad. Snoep en chips vind ik een ander verhaal maar liga is niks mis mee.
Ik kreeg van die space koeken mee, chocolade en karamel. Nou ik ben echt niet dik. Maar... ik zie in mijn klas ook wel kids die echt veel ongezonde dingen mee hebben en echt stevig zijn. Maar dat vind ik dus dubbel. Twee pakjes fristi en koeken is niet okay vind ik. Maar ja...
Ik heb weleens vaker gehoord idd dat keelamandelen een hoop ellende kunnen geven... fijn dat het nu beter gaat.
Nee dat is ook overdreven. Maar ik denk dat die kinderen thuis ook heel ongezond te eten krijgen. Ik vind het een beetje sneu dat gezonde kinderen geen koekjes meer mogen omdat sommige ouders onverantwoordelijk zijn en hun kinderen teveel snoep geven. Maargoed is ook lastig, die kinderen kunnen er ook niets aan doen natuurlijk.
Ja precies, de gezonde dingen worden vaak door bepaalde ouders meegegeven. En andersom. Dat maakt het zo lastig!
Ik heb er geen problemen mee dat koek niet ‘mag’, dat krijgen ze dan gewoon thuis (met mate). Natuurlijk, als je kind meer nodig heeft dan wat komkommer ed, dan moet dat kunnen. Vijf dagen per week een banaan oid (dat vult immers beter en bevat meer kcal dan bv. komkommer, al vraag ik me af hoe gezond iedere dag een banaan dan weer is )) is ook wat saai. Hier eet ze niet zo snel, dus is het niet echt aan de orde, maar ik geef haar ook wel eens iets bij de groente of het fruit mee als ik denk dat het niet genoeg is. Op de school van de oudste zijn ze geloof ik minder van de regeltjes mbt eten ed, heb er tenminste nog niets over gehoord, maar die krijgt ook grotendeels groente en fruit mee voor 10 uur en soms wat erbij, net wat ze zelf wil.
Maar er zijn wel dingen die beter vullen dan een liga hoor. Hier ook eentje die echt wat nodig heeft om 10.00 uur. Maar liga en die koeken zitten bomvol suiker,daar kunnen ze juist niet lang op door, ook dunne kinderen niet. Zoek in plaats daarvan voedingsmiddelen die echt vullen: banaan, avocado e.d.
Hier in huis hebben wij ook zo'n krielkipje.. Bijna 5.5 jaar, weegt ± 13 kilo en is ongeveer 105cm. Eet als een bootwerker maar komt maar niet aan..
Ja dat hebben we echt allemaal geprobeerd. Maar dat werkt niet. Als ik een banaan eet bv heb ik ook weer zo trek.
Hier ook een gespierde spijker. Zoonlief van 9 heeft altijd moeite met broeken. Dingen zakken van z'n 'kont' af. Tja want een kont heeft ie niet echt. Kwa lente kan hij maat 146 aan, vooral shirt met lange mouwen. Maar kwa omtrek met (korte) broeken past hij nog 104 zelfs gok ik. Als hij goeie leuke kleding aan heeft dan zie je het niet echt dat hij zo dun is. Geen mega dun koppie. hij is altijd dun geweest, nooit babyvet gehad. Veel gezeik gehad met cb vroeger. Om gek van te worden soms. Z'n zusje is wat normaler, best gespierd in haar benen dus skinny jeans zijn nooit zo'n succes (helaas voor meisjes bijna overal skinny jeans) Merk dat er veel kleding voor jongens allemaal heel erg breed vallen. Of ligt dat aan mij? O en hij kan eten als een bouwvakker. Dus daar ligt het hier niet aan haha
Ik heb ook het idee dat de kleding voor meisjes erg breed is. Zeker breder geworden. Voor mezelf merk ik het ook. Lengte dan okay maar veel breder. Ik ben de laatste dagen nog beger gaan kijken naar het eteb van mijn dochter. Maar ik vind het niet normaal. Ze eet 8 boterhammen per dag. Daarnaast nog avondeten een snoepje en veel fruit. Ze is 7! Kan toch niet goed zijn!?
Als ze dat structureel doet is het eg veel, maar bv. een of twee weken kan prima een voorbode zijn van een groeispurt, denk ik?
Altijd zoveel boterhammen is niet goed nee. In een groeispurt kan dat prima. Mijn oudste (de dunne ) kan ook 6 boterhammen op tijdens ontbijt, en lunch weer, in een periode dat hij flink de lucht in gaat. En daarnaast nog tig dingen eten natuurlijk. Hier nooit alleen brood, hij is dan gewoon niet verzadigd. Eigenlijk heeft ie altijd wel honger. Of in ieder geval zin om flink te eten. Hij eet meer dan ik