hallo dames, aangezien jullie al bevallen zijn, leek het me handiger om mijn vraag hier te plaatsen dan bij de zwanger forum ik ben momenteel bezig met het inpakken van mijn ziekenhuis koffertje. nu zit hij al propvol (met de badjas, neemt de halve koffer in beslag) ik heb 2 pakjes maat 56 voor de baby ingepakt.. nu hoorde ik een paar moeders mompelen over 56 die te krap was voor hun baby, dat hun babies meteen in een maatje 62 pasten.. dat komt toch niet zo vaak voor neem ik aan? voor de baby heb ik 2 pakjes 56 met voetjes. daarnaast nog een romperbroekje (zo'n badstof geval broekje met voetjes 56) nog een rompertje omslag 56 nog een badstof vestje 56 het romperbroekje, romper omslag en badstof vestje had ik gedacht om meteen na de geboorte aan te trekken. dan mogen die helemaal bekledderd worden met bloed en slijm en smeer en zo.. en na het badje trek ik hem een van de mooie pakjes aan. oh ja, nog drie mutjes. voor elke outfit een.. en hoewel alle drie de broekjes voetjes hebben, heb ik toch een pakje van 4 paar sokjes derin gegooid, je weet maar nooit. zo is het wel mooi geweest toch? nadeel is echter dat ik geen idee heb hoe groot mijn baby is. na veel slijmen bij de vk wilde zij me nog steeds niet voor een groei echo doorverwijzen. het enige wat ze kwijt wilde is dat baby mooi op schema lag, msischien zelfs ietjes voor.. maar thats it. hoeveel kleertjes hebben jullie meegenomen?
hoiii is wel goed hoor wat je meeneemt maar zou voor de zekerheid ook wat van mt 50 meenemen ik had 4 pakjes van mt 50/56 twee mutsjes sokjes
neem anders ook voor de zekerheid een pakje mee in maatje 50..... en mijn zoontje is nu bijna drien en halve maand en hij heeft nu pas 62 dus volgens mij komt het niet veel voor bij pasgeborenen
Voor Jelina was zelfs maatje 50 nog te groot 3140gr 47cm, ik was dus blij dat ik een setje 50 had meegenomen.(had ook een setje 56 en 62 mee) Dat zou ik ook doen als ik jou was. beter te veel als een foto waar je kindje opstaat met kleertjes waarin hij of zij verzuipt.hihi
Hoi, Ik had voor Mick 2 sets mee: een romper + pakje van 50/56 en beide van 56. Is meer dan zat. Hij was overigens wel 10 pond bij de geboorte en 56 paste wel wat beter. Sokjes, mutsje en omslagdoek moet je niet vergeten. Verder worden ze de 1e dag meestal niet in bad gedaan, alleen het ergste vuil met een doek/washandje weggepoetst, vandaar dat wij gelijk het mooiste pakje aan hebben gedaan, dan worden toch de meeste foto's gemaakt Succes! Groetjes, Emma
Prima lijstje heb je al hoor, vond alleen zelf die broekjes en pakjes met voetjes eraan ondingen. M'n dochter heeft blijkbaar lange benen. Zou wat de andere dames al voorstelden wel nog een setje maatje 50 meenemen, zit vaak net even wat netter hoef je geen mouwtjes om te slaan.
idd prima lijstje,youri was zelf n weekje tevroeg precies met 39wk kwam hij en mt 50/56 was hem nog veel te groot dat was pas balen zeg,maar goed de oplossing was gewoon oprollen die mouwtjes en broekjes wel weer voordeel hij heeft langer met zn kleding gedaan! groetjes krulliewullie
Elena is een maand te vroeg geboren en ze paste helemaal nog niet in maatje 50,was veeeel te groot. Dus ik zou voor alle zekerheid toch een maatje 50 ook meenemen. Elena heeft nu pas maat 62
Ik had ook een maatje 44 bij me. Dus 3 mutsjes broeken met sokjes. Handschoentjes! en de kleding in mt 44,50 en 56
Ik had maat 56 bij mw en was veel te groot! Zou dus zeker maat 50 meenemen. Inderdaad, broekjes met sokjes eraan zijn niet makkelijk, deze pakjes waren hier al snel te klein vanwege haar lengte. Thuis is Lotte pas voor het eerst in bad gegaan, je kan dus gerust dat mooie stelletje aantrekken.
ook ik had 2 setjes maa6 50/56 bij me en gewoon een wit mutsje past overal bij! En gewoon witte sokjes. Jim is met 39 wkn geboren en was 47cm dus de kleertjes waren veels te groot,idd mouwen en broekspijpjes oprollen!
ze schatten van te voren ook hoeveel pond je kind ongeveer wordt bij mij zeiden ze 6 pond dus ik had een maatje 50 en maat 50/56 meegenomen. noa was 7 pond en paste in de 50/56.
Ik zou ook wat van maat 50 meenemen, ons eerste pakje was maat 50 van Feetje en dat was nog best groot. Onze dochter was 3300 gr. met de geboorte en viel af tot 3100 gr. Ze heeft minstens nog een maand maat 50 aangekund, na 3 maanden ging ze naar 62 en dat wordt nu wat klein (bijna 5 maanden). De maten verschillen wel erg per merk, de HEMA valt groot bijvoorbeeld. Groeten, Maaike
hahaha, ik had helemaal geen kleertjes meegenomen, ben te vroeg bevallen, en had net een kleine poging gedaan om mijn tas in te pakken. WOEPS! en toen wilde meneertje blijkbaar al graag de wereld verkennen! Ik had wel al wat kleren in maat 56 gekocht, maar die kleertjes die ik had gekocht pastte hij bij lange na niet. Moest zelfs helemaal premature kleertjes kopen, en lenen van bekenden die een vroeg geboren tweeling hadden gekregen. Maatje 44! Nou ik kan je zeggen...premature kleren zijn DUURRRR
Bij Anouk hadden we hetzelfde ze schatte haar op 47cm en ik was echt blij dat ik mt50 bij had. Nu zit ze op mt50/56. Mt.62 bij de geboorte kan voorkomen, maar niet zo gauw hoor je kan beter uitgaan van mt.50 of 50/56. Liefs, Duveldraakje
Bij mij klopte die schatting dus echt niet. Ze dachten dat ze 7,5 tot 8 pond zou wegen. Ons meisje woog 3110 gram, dus net 6 pond! Liefs, Duveldraakje
Rhune heeft ook lang maat 50-56 gedragen, nu draagt hij nog bloesjes maat 62(beginnen wel krapjes te worden) en hij is bijna 6 maanden! Grtz x
dank jullie wel voor het advies dames. ik heb meteen mijn koffertje opengemaakt, een setje van 56 eruit gehaald en eentje van 50 voor in de plaats teruggezet. ik ben nu helemaal klaar. alleen mijn haarborstel en kam moeten nog in het koffertje, en de baby mag kome. volgens mij ben ik een beetje overenthousiast. ben maar 34 weken.. nog 6 te gaan