Ik ben van mening dat dit niet aan het postuur van je lichaam ligt. Ik ben echt geen slanke den, had al een klein buikje van mezelf, maar toch zag je echt met 4 maanden al wel dat ik zwanger was! En niet dat ik 'extra vet' ofzo had opgeslagen van te veel eten ofzo. Tuurlijk zit er een verschil tussen stevig, mollig, dik en 'obese' maar de vorm van je buik naarmate je zwangerschap vordert heeft voornamelijk met de stand van je baarmoeder en de ligging van het kindje te maken. Ik weet niet meer wie het zonet hier neerschreef, maar aan mij is toch écht wel te zien dat ik zwanger ben. En ja, ik ben een best stevige tante! Dus het argument dat je bij de wat 'vollere vrouwen' vaak niet kunt zien dat ze zwanger zijn, is in mijn ogen regelrechte bullcrap (niet aanvallend bedoeld, ik ben het alleen niet met deze stelling eens)
ik ben het hier volkomen mee eens de één krijgt nu eenmaal sneller zw.sch.buikje dan de ander. sch.zusje is slanker als mij maar had echt wel een flinke zw.sch.buik hoor, nu overigens minder dan de eerste maar meer dan mij.(zie album.) gr saskia
Ik denk ook als minyaweth. Ik ben normaal, niet superslank, zeker niet dik, maar ik heb nog gewoon mijn oude figuur. Alleen 's avonds spelen de darmen op... Het heeft ook echt met de hormonen te maken. Mijn schoonzusje kwam 30 kilo bij (normaal was ze 60). Allemaal hormonen, want overdreven eten deed ze niet. Kan wellicht wel een beetje met familiebouw te maken hebben. Ook mijn moeder was, net als ik, nog lang 'in vorm'.
Ik hoop echt dat je het bij mij goed gaat zien. Lijkt me zo leuk als mensen het gaan zien! Ik zelf had voorheen zeg maar maat 44-46...en ja ik heb wel al flink een buik van mijzelf. Het lijkt me zo leuk als je echt een zwanerbuik hebt! Ik zag vandaag in de winkels al van die leuke buikbanden...maar ja om die nu al aan te gaan doen hahahaha...ik ben nu trouwens bijna 14 weken. Groetjes mowtom
@Motwom: Ik heb ook maat 44-46 (soms zelfs 48) van mezelf! Ik vind dat je aan mij echt wel kunt zien dat ik zwanger ben, en dat er niet alleen maar een 'extra vetribbel' tevoorschijn is gekomen... Meid, maak je niet druk! Komt allemaal goed!
Ben ook heel benieuwd hoe dat bij mij gaat. Ik ben ongeveer 51 kilo bij een lengte van 1.71 en mn moeder was net zo maar had binnen no-time een toeter 8) Hoop dat dat hier ook zo het geval is!
Tot voor kort altijd maatje 36 maar sinds een week heb ik echt een buikje. Zo opeens! Heel erg klein maar wel echt een bolletje. En tot nu toe zijn er alleen nog maar kilo's af maar mijn eigen kleding past echt niet meer. Dus echt voorspellen kan je het denk ik niet...
Ik heb een normaal postuur en heb altijd een gespierde buik gehad door het fitnessen. Maar bij mij ging het toch erg snel met het buikje. Ik draag altijd strakke kleding en die begon al heel snel oncomfortabel te zitten, vooral spijkerbroeken. Ik ben vanaf ongeveer 10 weken andere (vooral stretch jurkjes) kleding gaan dragen. Vind het trouwens wel heel eng aanvoelen, die spleet tussen je buikspieren. Normaal is dat netjes aangesloten en nu kan je er bijna met je hand tussendoor gatver! Toen ik het voor het eerst voelde schrok ik echt!
Vandaag op mijn werk het grote nieuws veteld en menig collega had al een vermoeden aangezien mijn buik dikker werd en ik ben toch gezet. Dus: Het is voor iedereen anders!
Bij mijn eerste zwangerschap was ik 63 kilo toen ik zwanger raakte, je zag met 16weken pas iets. Bij de 2e zie je altijd sneller een buikje, dus nu al met 8 weken ofzo. Maar als je slank bent wil niet zeggen dat je buik niet gigantisch kan worden hoor. Mijn vriendin is lang en heel slank, maar die was op het eind net zo groot als dat ik was bij Merijn. We hadden dat nooit verwacht haha
Ik ben nu dikke 9 weken zwanger en zelfs vreemde mensen zien het, vriendinnen van mij (die allemaal dunner zijn) zag je het juist VEEL LATER bij....ik zie juist bij iets vollere mensen het eerder als hele dunne mensen...