Je moet inderdaad zelf inschatten hoe iets zal staan. Verder zal kleding geshowd door iemand met maat 50 gewoon minder goed verkopen. Anders hadden ze wel voor die aanpak gekozen toch! Het gaat namelijk om geld. Niet om jou beter te laten voelen, helaas.
Ik heb dat dus met bh's. Werkelijk ALLE bh's zijn mooi bij meiden met een B-cup. Maar als ik ze dan pas, (D-cup) zit het absoluut niet, staat het niet mooi, of sexy.. arrgggg..
Nou, ik ben dan 34/36 (neigt momenteel meer naar 36) maar ook bij mij valt kleding niet zoals op de plaatjes... Ik zie mezelf nog zitten op bed, te trekken aan de taille van mijn skinny maat 34 broek. HIJ ZAL PASSEN!!!!!:x Ik ben pertinent NIET aangekomen van al die chocolade/ik-haal-s'avonds-lekker-een-zak-patat/shoarma vreetbuien . + zwangerschap.. Waar zijn mijn smalle heupen gebleven Waarschijnlijk bij de chinees op de hoek. Gewoon normale mensen op foto's.. Ook ik stem voor!!
Nou ik heb met mijn maat 46 nog steeds een zandloper figuur hoor. En taille en heupen. heb alleen een buik(je) met een zwembandje extra en wat love handles en een dikke kont..
Kleding in maat 50 of hoger is meestal gewoon recht. Geen taille, of te kort zodat er een buik onderuit komt, geen decolleté.. Verschrikkelijk.. Ik heb maat 50/52 MET taille maar dit ziet natuurlijk niemand omdat de kleding gewoon recht valt.. Ik heb cup f.. En met truitjes die tot de nek dicht zitten maakt dit mij nog dikker.. Ze kunnen gewoon nette kleding maten, truitjes ietsje langer, kleding met een vorm,, de nek iets dieper... Passende kleding maakt ook dat je er leuker uitziet. Rechte zakken als trui of jurk staat niemand.. Ook maat 36 niet.. Dus waarom moeten wij daar wel in lopen? Ik wil mijn lichaam niet verstoppen! Ik wil ook leuk erbij lopen! OOK MENSEN MET MAAT 60 of groter zijn mooi, en kunnen er mooi bijlopen.. Die mensen hebben ook nog vorm in hun lichaam.. Ze zien er niet uit als een vierkant of een grote bal! Ze hebben nog steeds borsten, billen en heupen.. Het wordt tijd dat ze die in grotere maten ook kunnen showen! Niet verstoppen!
Ook mee eens. Mijn zusje is trouwens 1.87 en draagt maat 42, zij is echt wel slank, maar door haar lengte heeft ze gewoon een grotere maat nodig. (ze weegt 77 kilo, dus echt niet te zwaar). De plussize modellen hebben vaak echt wel een maat 42, maar zijn ook heel lang, dus dat valt weer wat weg. En tja, ik heb maat 40/42, voorheen 44 en als ik dan bij grote maten zou gaan zijn kijken en er was een model met maat 50, had mij dat in elk geval niet aangetrokken.
Dit vond ik dan weer opvallend.. Bij mannen kan het wel.. http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Heren//XL grote maten/Business mode
Idd! Lijkt me toch ook gewoon een kwestie van je eens verdiepen in hoe zo'n lichaam er nou echt uit ziet. Het lijkt wel alsof ontwerpers gewoon maar aannemen dat mensen met een maatje meer idd een blob zijn.
Ik begrijp je volledig echt waar ik met mijn lengte zit ook te kijken met mijn lengte maten. Met mijn cup H valt het ook al niet mee leuk een stevige kont maar met een smalle middel (in verhouding) ook al niet handig. Elk lichaam is anders en ik denk dat ee kleding giganten er vanuit gaan dat als je echt een hele grote maat heb je eerder wil verbloemen ipv showen zou dat het zijn. Momenteel is de mode idd erg kort voor alle maten vind het geen porum in welke maat dan ook kan dit jaar absoluut niets mooi vinden mss volgende zomer weer. Wat je zegt mensen in maat 60 of meer zijn ook mooi... Sorry wil echt niemand kwetsen maar ik krijg daar persoonlijk altijd zn ongezond gevoel bij. Zn 8 jaar geleden tikte ik met mijn kledingmaat de 50 aan dat was voor mij de grens ben terug gegaan naar 40. Nu weer 44/46 maar dat blijft zeker niet zo. Puur gezondheid technisch want ik zit heerlijk in mn vel!
Dat zeg ik niet maar ik ken maar weinig kleding die echt mooi STAAT in die maat.. dat wil niet zeggen dat het niet goed zit of dat het lelijk is... maar er zit zo weinig vorm in en dat verkoopt toch niet lekker? En het meisje in de catalogus van H&M heeft echt meer dan maat 40.. ik vermoed maat 42-44 en dat is DE maat in Nederland En toch wordt daar minder van verkocht dan van de kleding die geshowd wordt op het model maat 34 Gek... als iedereen zich zo graag zou herkennen in kleding.. waarom is dat dan?
Hahahaha heerlijk!!! Mij is het nooit opgevallen want ik van in de 'reguliere maten' maar ik snap wat je bedoelt des al niet te min ik heb even heerlijk gelachen
Grappige en ook begrijpelijke post . Helaas verkopen de plaatjes over hoe we er uit willen zien vaak beter dan de waarheid. Een reclame voor een middel tegen acné op tv toont vaak ook een mooie meid of jongen waarbij dat ene puistje van 'ervoor' al nauwelijks te vinden is. Een reclame voor kledingstukken -los van de maat- toont vaak een vrouw met de perfecte maten (volle borsten en een middel-heup ratio van 0,67-0,7, platte buik en toch weer een volle ronde kont). Nou, ik ken maar weinig vrouwen die echt die middel-heup ratio hebben en volle borsten met platte buik/volle kont. Maat 34 of meer, maakt niet uit. De échte zandloper vrouw komt niet zo vaak voor als we denken! Zelfs Victoria's Secret's Doutzen voldoet daar niet aan met haar bredere schouders. Niet dat ik haar niet prachtig vind hoor . Tevens zijn de gezichten gemiddeld mooier dan op straat, gedeeltelijk door make-up en belichting, gedeeltelijk doordat ze gewoon gemiddeld beter gevormd zijn (gezicht en lichaam). En er wordt ook gedaan alsof je met een maatje minder geen te-laag-hangende lichaamsdelen kunt hebben of cellulitis? Natuurlijk wel, alleen gemiddeld gezien inderdaad wat minder. Tja, ik heb vele gewichten meegemaakt. Van jaren obesitas, tot een serieuze 100+ in de eerste weken na de geboorte van mijn zeer groot geboren tweeling, tot nu weer terug in maat 36. Eerlijk zijn reclames niet, maar ook ik zal eerder een bikini kopen zonder cellulitis en vetrollen associatie, of een post-zwangerschap hangbuik beeld erbij. En ja, dat post-tweeling zwangerschapshangbuikvel heb ik er niet af kunnen trainen! Dus die heb ik gewoon, en niet te weinig. De ene dikkere vrouw is trouwens ook de andere niet: vetaanzet kan vooral bij heupen zitten, overal of juist weer aan de buik. En zelfs bij de laatste maakt het uit of je daarbij brede volle schouders hebt of juist een echte appel bent met smallere schouders en dan een heel volle taille op twee slankere benen. Maar goed, TS, ik ben het wel met je eens dat échte size-plus modellen wel een beter beeld kunnen geven bij internet aankopen. Maar of die aankopen dan ook echt beter gaan en leiden tot hogere omzet? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.
Google eens op H&M plussize modellen, zie je dat model Jennie Runk toch echt maat 16 heeft = maat 46 in Europa
Ja echt apart he dat ze dan nog zo slank ogen Maar lees wel dat veel te dik waren als gewoon model en zich bewust dikker hebben gegeten en alsnog flink sporten. Dan kom je dus aan in gewocht maar blijf je denk ik wel je shape behouden
Mijn grootste irritatie punt bij bh's is, dat ik maat E95 heb,maar bijna alle voorgevormde cupmaten gaan maar tot E85. Wil ik voor een bh gaan met maatje E95 dan is het of zo'n vormeloze ding met alleen een beugel en/of ik betaal er zeker 20-30 meer voor!! Daar word ik dus zo :x over aaaaargh. Ik heb mooie borsten maar met een voorgevormde cup zien ze er echt geweldig uit maar het is zo'n gezoek naar een simpele bh die ook nog eens niet zoveel kost. klaag modus weer even uit *