Hoi allemaal, Is afgelopen zondag poept mijn zoontje vaker op een dag. Eerst een paar keer toen 6 x per dag. Vaak maar een klein beetje. Zijn billen werden rood en met crème niet beter. Heb er vrijdag een zalfje voor gekregen. Dat daar langzaam een beetje beter. De dokter zij over zijn ontlasting. Als hij goed drinkt en plast hoef jij je geen zorgen te maken. Vanaf vrijdag is het dunner , soms met wat slijm. Lijkt op diarree. Net de hap gebeld. Deze zei ook als hij geen koorts heeft en goed drinkt en plast kun je er niet zoveel aan doen. Ik vroeg wanneer dit beter moet gaan en gaf aan nog af te wachten. En dat baby's wel vaker dunne ontlasting hebben. Heeft hier iemand ervaring mee?? En misschien tips?
Misschien een virusje. Ik zou me nu nog niet heel veel zorgen maken, zolang hij goed plast en drinkt. Zodra hij suf wordt weer aan de bel trekken bij de dokter!
Dank je wel voor je reactie. Ik merk dat hij gewoon de laste dagen niet lekker in zijn velletje zit. Meer huilen en weinig slapen. Vind het zo sneu voor het mannetje
Klinkt mij typisch als een doorkomend tandje. Veel ontlasting, dunner, slijm, rode billen en huilerig: kan bijna niet missen. Ruikt zijn ontlasting ook wat zuurder? Ik zou daar trouwens zeker de hap niet voor gebeld hebben.
Nee hoor zeker niet. Mijn dochter had met 3 maand ook twee doorkomende tandjes. En soms worden baby's al met tandjes geboren.
Mijn dochter had het ook met drie maanden, gek werd ik ervan. Het waren toen geen tandjes, die kwamen pas met acht maanden. Je zoontje mag al ors en tasectan, dat laatste bindt de ontlasting een beetje. Wat bij mijn dochter destijds de oplossing bleek was overstappen op hypoallergene voeding, dat Is lichter verteerbaar, het bleek dat ze de gewone voeding niet goed verdroeg.