Hallo Eveline, mijn dochtertje krijgt nu iets van 3 weken Omneo voeding o.a. omdat ze veel teruggaf (spuugde). Nu heeft ze sinds een kleine week echt hele dunne ontlasting / diarree. Kan dit komen door de Omneo?? Zo ja, want kan ik hier dan het beste mee doen? Mengen met andere voeding? (kan dit zomaar? Ook ivm het spugen) Of zou haar ontlasting nog wel dikker worden als ze meer gewend is aan de Omneo? Of zou dat dan al moeten zijn?! Alvast bedankt! Groetjes, Remmar!
Hallo Remmar, De darmpjes van je kindje hebben vaak 2 weken nodig om te wennen aan een nieuwe voeding. De omnoe is een hypo allergene voeding, daar kan de ontlasting wel iets dunner op zijn. Mocht je kindje echt een waterdunne ontlasting hebben, dan kun je het beste toch even advies vragen aan je consultatie bureau. Groeten Eveline
Dank je voor je antwoord! Ze had idd echt waterdunne ontlasting, maar sinds een aantal dagen gaat t goed! Nog even een ander vraagje: mijn dochtertje blijft spugen. Ook met de Omneo voeding. Kan ik hier iets mee? Cb raadde aan om haar dan 3/4 papflessen op een dag te geven (papfles spuugt ze vrijwel nooit van, hoewel soms ook wel..) Is dit niet een beetje veel? Heb juist t idee dat ze nu weer wat 'verstopter' begint te raken (zijn pas overgestapt op ook 's avonds een papfles ipv alleen 's ochtens). Ze spuugt trouwens ook veelal na fruit en avond voeding. Maar het gaat dan meer om veel mondjes terug geven. Kan dit kwaad? En kan ik hier iets mee? Bedankt alvast!
Hallo, 3/4 papflessen is best veel, je kunt de voeding eventueel ook iets dikker maken met Nutriton(johannesbroodpitmeel). Wanneer je kindje mondjes teruggeeft, is het geen probleem, is het spugen heftiger, dan kan het zijn dat je kindje misschien toch last heeft van bijvoorbeeld reflux. Groeten Eveline
Nouja, dat was mijn idee dus ook! vind 3/4 papflessen toch wel heeel erg veel voor zo'n kleintje!! pff.. ze zou uit der voegen barsten Ik heb geprobeerd om t wat dikker te maken met jbp, maar doordat omneo al dikker is, gaat dit best moeilijk (krijg snel klontjes).. Maar misschien had ik er niet genoeg in gedaan. Zal het nog eens proberen... Ik vind het zo moeilijk: wat is een aantal mondjes terug geven en wanneer is het spugen heftiger?! Waar ligt de 'grens'?! Nikki heeft vanaf haar geboorte hele voeding teruggegeven. En waar dit op dat moment aan lag?! geen idee.. Mondjes terug geven doet ze na elke voeding. De ene keer een aantal (5 keer ofzo), maar soms blijft ze doorgaan tot de volgende voeding... Voornamelijk met warm eten en fruit, blijft t komen....
Hallo, 5 mondjes teruggeven per voeding is wel redelijk wat, ik zou het toch nog een keer aangeven bij de huisarts of het consultatie bureau. Groeten Eveline
Was ik (al)weer.... Dank je voor je antwoord! (weet ik tenminste dat ik niet helemaal gek ben geworden ondertussen... ) Bij het Cb hebben we het meerdere malen aangegeven. Daar krijgen we als reactie: ach, alle kindje spugen. En als ze eenmaal loopt, zou het wel allemaal wat minder worden.... Huisarts zegt: ik heb haar nagekeken, ze is vrolijk, allert en groeit opzich goed.... dus wat moeten we er verder mee?! Overal wat van te zeggen. Maar ook overal wat tegenin te brengen.... Dubbel gevoel dus.. Nouja en dat is dus waar ik nu meer zit...... Ik geloof niet dat t normaal is dat een kindje zoveel teruggeeft en spuugt. Maarja, wat kún je er mee?! Super trouwens dat je hier dit zo doet! Denk dat er heel veel moeders blij zijn dat ze hier hun ding kwijt kunnen en er iemand mee denkt! Alvast bedankt!
Hallo, Spugen kan ook veroorzaakt worden door een reflux, is daar al naar gekeken? Een dikkere voeding is vaak het enige dat werkt. Misschien kun je toch nog proberen om nutriton te gebruiken? Groeten Eveline Groeten Eveline