ophogen hoeveelheid voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miffy77, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie is nu bijna 6 weken oud; afgelopen week kwam ze op een gewicht van 4015 gram. Dat was keurig, sinds haar geboorte is ze nu bijna een kilo aangekomen en 5 cm gegroeid.
    Ze krijgt nu 5 flesjes per 24 uur van 120/4, en daarbij doe ik 10 cc water extra omdat ze wat moeite kan hebben met haar ontlasting. Ze is hier tevreden mee, laat soms een klein beetje (10 cc) over in de fles. Ze geeft na het drinken regelmatig mondjes melk terug, en de afgelopen dagen heeft ze zelfs wat meer gespuugd. Ik let er goed op dat ze bv wat rechterop zit bij het drinken. Volgens mij drinkt ze niet te gulzig, ze doet ongeveer een kwartier over een fles.

Nu valt ons op dat ze de laatste dagen aan het einde van de fles nog een flinke zuigkracht heeft, terwijl ze eerder meestal in slaap sukkelde aan het einde van de fles. Ik zit een beetje te dubben of ik haar flessen nu zal verhogen naar 150/5... Qua gewicht mag ze het hebben, maar ik ben bang dat het spugen dan zal toenemen en dat het haar dwarszit. Kwestie van uitproberen waarschijnlijk, maar toch ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

En nog een vraag. Julie krijgt dus hypoallergene voeding omdat wij beiden behoorlijk allergisch zijn/waren (als kind flink eczeem en astma, nu voor het grootste deel overheen gegroeid). In verband met het (lichte) spugen van Julie zou ik op zich de Nutrilon Omneo kunnen proberen...maar dan heb ik geen hypoallergeen meer. Wat te doen bij spugertjes die hypoallergene voeding nodig hebben?

2. Noor80

Noor80 Lid

30 jul 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Het staat helaas niet heel duidelijk op de verpakking, maar de Nutrilon Omneo voeding is ook een hypoallergene voeding.

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Oh, dat wist ik niet! Dan zou ik mogelijk kunnen omschakelen. Nu zul je net zien dat het spugen gisteren en vandaag weer reuze meevalt :D. Maar bedankt voor de tip!!!

Deel Deze Pagina