Verschil/ervaring dure en goedkope flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jettje, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Deze vraag zal vast al vaker gesteld zijn maar ik vraag hem
    nogmaals.

Wat is nou precies het verschil tussen de goedkopere flesvoeding
    en de dure? (behalve de prijs dan ;))
    Nutrilon is de duurst voor 1 pak nutri krijg je bevoorbeeld 2 pakken kruitvatvoeding.
    In de supermarkt zag ik ook het merk belé (als ik het goed schrijf). Je heb aardig wat soorten om uit te kiezen:(

Wat is jullie ervaring met de dure en goedkopere flesvoeding?

Alvast bedankt voor jullie reactie:)

Groetjesss Jetje

2. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik gebruik friso.. gemiddeld van prijs, en kreeg hij in het ziekenhuis al. Geen ervaring met andere merken, maar het nadeel van een huismerk is dat het ALLEEN daar te krijgen is!

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Yup, dat heb ik dus ervaren met de kruidvatvoeding.. :( Nu heb ik HA van de AH. Vond de Nutrilon toch echt te prijzig. Gelukkig heb ik het sporadisch nodig.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    er is niet echt verschil. Er is ooit zelfs een rechtzaak geweest tussen nutrilon en kruidvat omdat nutrilon vond dat de kruidvat voeding te veel op die van hen leek...

Ik gebruik standaard voeding en ik heb hier 4 kruidvatten zitten. Dus ik ga gewoon weer voor de kruidvat deze keer. (na de borstvoeding). Overigens heb ik iets van 20 pakken friso 2 staan hier die je gratis kreeg met die bonnetjes aktie dus als ik borstvoeding volhoudt tot 6 maanden ga ik daarna gelijk over naar die voeding ;)

5. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Wat ik gehoord heb op cursus is dat het voornamelijk in kleine dingen zit. Bijvoorbeeld dat de duurdere merken ook oplosbaar zijn in koud water en de goedkopere merken alleen in warm water. Dat soort dingen. Maar verder schijnt het even goed te zijn en hangt het er voornamelijk ook vanaf of je kind er goed op reageert.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lillith ik weet niet hoe het voor andere merken is maar kruidvat voeding is gewoon oplosbaar in koud water hoor...

7. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie.
    Volgens mij gebruiken ze in het ziekenhuis waar ik moet bevallen
    ook friso.
    Dat is zo een nadeel van een huismerk is dat je het alleen daar
    kan kopen. En heb niet echt een kruitvat of etos in de buurt;)
    Gelukkig heb ik nog even om er overna te denken (als het goed is)

Groetjesss Jetje

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vanuit het ziekenhuis had ik de keuze tussen Friso en Nutrilon (ivm bijvoeden daar de BV niet lekker op gang kwam). Gekozen voor Nutrilon. Waarom?? Bekend merk.

Na een tijdje overgestapt op de Pepti, en toen ze waarschijnlijk geen KMA zou hebben overgestapt op enfamile (alleen via de apotheek verkrijgbaar). Bestelden altijd verschillende bussen tegelijk, zodat ik nooit zonder zou zitten. 1x uitstapje gemaakt naar bonbébé voeding (de comfort varian). Wat een drama......... na een halve bus wat ik het zat, en terug naar de enfamile.
    Tot ik een keer de bus in het weekend bij mijn zusje uit mijn handen liet stuiteren............ Uit nood bij de avond apotheek Friso comfort gehaald. Daar ook blijven hangen. Bevalt me prima, en overal te verkrijgen.

9. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Wat ik begrepen heb is het ook zo dat baby's verschillend reageren op verschillende merken. Dus het kan zijn dat ze het goed doen op de Nutrilon maar niet op Friso.

Verder had ik ook begrepen dat Nutrilon de minst slechte resultaten behaald wat slechte reacties betreft, maar dat kan ik ook fout hebben :)

Ikzelf ben voor Nutrilon gegaan omdat dat overal verkrijgbaar is, inclusief het buitenland :)
    Een bekende naam geeft mij gewoon een rustiger gevoel. En ik gebruik ongeveer een bus per week dus qua geld vind ik het geen echt drama, zeker niet als je ze zoals ik voornamelijk in de aanbieding koopt :)

10. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ik gebruik Etos merk omdat toen ik bv en flesvoeding ging combineren Nutrilon overal was uitverkocht.
    Bovendien woon ik op 200 meter van de Etos vandaan, dus altijd makkelijk! En het scheelt geld!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het enige verschil naast de prijs is de verpakking...

De eisen waaraan kunstvoeding moet voldoen zijn in Nederland zo streng dat de verschillen echt miniem zijn (smaak en geur, zo'n beetje als het verschil tussen pepsi en coke).

Er wordt vaak gezegd dat je je aan één merk moet houden, maar dat is eigenlijk in de wereld geholpen door fabrikanten (die hebben namelijk natuurlijk het meeste aan vaste klanten). 8 op de 10 babies heeft er totaal geen last van als er in de ene fles merk A en in de andere fles merk B zit (je hoeft dus niet op het merk van je ziekenhuis of kdv te gaan zitten).

Hoe goed het poeder oplost heeft vooral te maken met hoe goed je het poeder bewaart.

De nieuwste aanbeveling voor kunstvoeding tot 6 maanden is trouwens om het poeder op te lossen in de helft water dat net van de kook is (70 graden) en dan met vers koud kraanwater aan te vullen tot de juiste hoeveelheid en temperatuur. En die fles binnen een uur op te maken.
    Op die manier heb je het minste kans op besmetting met ziekmakende bacterieën die in het poeder kunnen zitten.
    Dus het argument dat een poeder makkelijk oplost in koud water, daar heb je weinig aan.

12. Fransa

Fransa Niet meer actief

Volgens mij moet alle melkpoeder aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen en hoef je bij een huismerk niet bang te zijn dat je kindje kwalitatief minder goede voeding binnenkrijgt.

Hier dronk zoonlief werkelijk alles. Ben druk aan het experimenteren en testen geweest met merken en soorten. Maakte hem niet uit, zolang er maar melk uit die speen kwam dronk hij het wel. Best handig...

Maar waren hier in FR maar huismerken te koop want in vergelijking met hier is in Nederland de melkpoeder echt spotgoedkoop. Dus als wij naar NL kwamen met de auto gingen er pakken mee terug onze kant op.

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    De voeding van 0-6 maanden is natuurlijk nooit in de aanbieding dus dan heb je er (nog) niet zoveel aan. ik heb zelf kruidvatvoeding gebruikt, beviel prima. Maar ik woon dan ook tegenover een kruidvat dus ik kan makkelijk even binnenlopen. Toen mijn zoon wat ouder was ben ik vanalles door elkaar gaan gebruiken, ah, kruidvat, friso etc. Die Friso vind ik trouwens niet fijn oplossen, er zaten vaak klontjes in.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja joh, da's gewoon reclamepraat. Iedere fabrikant wil heel graag dat mensen dat over ZIJN merk geloven. Zo is er ook jarenlang de fabel geweest dat Friso qua smaak het meest op moedermelk lijkt (ook onzin dus).

Nutrilon in het buitenland is wel dezelfde naam, maar niet hetzelfde poeder! De samenstelling verschilt van land tot land (heeft te maken met de wetgeving over wat er in mag zitten).
    Je kind kan niet lezen, dus die weet echt niet dat er Nutrilon in een fles zit.

15. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wij hebben nutrilon omdat hij dat vanuit het ziekenhuis als bijvoeding kreeg.

We hebben even kruidvat gehad, maar dat was een ramp! Veel spugen alleen maar huilen (waarschijnlijk krampjes ofzo)

Nu dus weer terug naar nutrilon, het is wel wat duurder maar overal verkrijgbaar en ik heb liever een vrolijk en gezond ventje dan dat hij alleen maar last heeft van spugen/krampjes.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik gebruik Nutrilon omdat ik dat overal kan krijgen en simpelweg omdat er geen noodzaak is hier om op zoek te gaan naar een goekopere variant.

Het is trouwens wel zo dat kinderartsen aanraden om WEL bij één merk voeding te blijven als die bevalt. Niet omdat het slecht zou zijn om te wisselen maar voor het gemak. Jij reageert ook het beste op het water uit jouw kraan omdat je dat gewend bent (daarbij vind je dat waarschijnlijk ook het lekkerst).

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er zijn ook kinderartsen die juist aanraden meerdere merken door elkaar te gebruiken vanwege het smaakverschil. Borst smaakt bij elke voeding anders, en hun redenatie is dat het natuurlijker is voor een kind om niet steeds precies dezelfde smaak aangeboden te krijgen.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Die zijn er vast maar meestal zit er niet zoveel 'diepgang' achter.. maar puur gemak.. het zijn 'net' mensen ;)

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Denk dat dat voor beide uitgangspunten geldt.;)
    Dus, laten moeders vooral op dit punt doen wat ze zelf prettiger vinden: merkentrouw of portemonneetrouw. Voor 't kind zal 't niet uitmaken.

20. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik heb hier precies het zelfde gehad.
    van nutrilon naar kruidvat merk gegaan en het was meteen weer spugen, dacht nog ze moet er ff aan wennen maar na een week ben ik weer terug naar nutrilon gegaan.
    die gebruik ik nu nog steeds en ben er zeer tevreden over, ga ook niet meer overstappen ook al is die best aan de prijzige kant hoor

Deel Deze Pagina