Ik vraag me af vanaf welke leeftijd je kindje kan oefenen met het drinken uit iets anders dan de melkfles. Tuitbeker? Rietjesbeker? Iets anders? Vanaf wanneer zijn jullie daarmed gestart en met wat?
Mijn zoontje was 4 maand toen ik hem slokjes drinken uit een gewone beker gaf. Nu drinkt hij uit een avent beker met neusuitsparing. Heb wel een tuitbeker geprobeerd maar daar wil hij niet uit drinken. En de gewone fles ook geprobeerd maar ook dat pikt hij niet. Dus bij ons een gewone beker en dat gaat goed.
Dochterlief tot 8 maanden aan de fles gezeten van Avent, daarna tuitbekers van Avent met ander drinken, melk nog uit de fles. Vanaf 8 maanden 's morgens bordje pap (fles er af), 12.00 tuitbeker thee (fles er af), 's middags flesje 90/3 fles en 's avonds 120/4 fles. Toen steeds af gaan bouwen met de fles. 's Middags Griekse yoghurt en dus alleen 's avonds de fles met 9 maanden. De opvolgmelk dus alleen uit de fles gegeven en die geleidelijk aan afgebouwd. Vanaf 10 maanden een rietjesbeker voor alles.
Nee, dat ging nog niet heel goed. Maar toen was het zo bloedje heet en hij wou niet uit de fles drinken. Maar met 6 maand gaat het wel goed en nu met 9 maand verslikt hij zich nog wel eens maar dat is meer uit enthousiasme.
Denk dat hij 7/8 maanden was dat ie iets anders ging drinken dan melk en ben begonnen met een tuitbeker met zachte tuit. Duurde wel even voor hij deze door had, met 11 maanden snapte hij de Nuby rietjesbeker en met 14 maanden de gewone beker geïntroduceerd...
Hier die van agent waarbij je met de neus de ring indrukt en dan kan drinken, tuitbeker met harde tuit werkte niet.... Ben met 5 maanden begonnen met oefenen, maar nu dus die avent
Na zes maanden begonnen met water aanbieden naast borst. Tuitbekers en antidrinkbekers waren geen succes. Uiteindelijk werkte gewone beker tegen de mond houden het beste, en iets later ook rietjesbeker. Toen we de bidondopjes op spaflessen ontdekten bleek dat de gouden greep te zijn.