Ik hoor steeds dat onze dochter zoveel kletst, vond het zelf eigenlijk heel normaal maar na de zoveelste opmerking nu dat ze al zoveel kletst ga ik me toch afvragen wat gemiddeld is. Ze zegt met betekenis mama/mammie en die en soms lijkt het of ze da mama (als in dag mama) en lie (lief) zegt, maar dat is volgens mij gewoon toeval. Verder kletst ze heel veel in haar eigen babytaaltje en vliegt ons de hele dag dadadamamambababdiedieda etc. om onze oren . Vrij normaal toch? Hoeveel kletsten jullie baby's met 9 maanden?
Onze dochter 'kletst' ook heel veel. Onverstaanbaar maar erg grappig. Ze heeft nog geen mama of papa gezegd maar wat ze wel doet is nee schudden met haar hoofd als ze ergens aan zit wat niet mag
Veel, zwaaien en daarbij daa zeggen. Papa, opa, oma, mama en BAM (broer). Zij is de tweede en mijn oudste praat heel veel met en tegen haar. Ik denk dat dat al veel scheelt. Onze oudste zei met 8 maanden mama en is toen een hele tijd stil blijven staan maar hij was motorisch heel snel. Hij trok zich op met 5 maanden, kroop met 6 maanden en liep vrij snel los en held afstanden. Zij kruipt "pas" sinds ze 8 maanden is.
Dochter is al bijna 10 maand, ze 'verteld' veel onverstaanbaars, lijkt dat ze enkele keer papa en mama heeft gezegd, maar of dat bewust was.... Denk dat ze geen snelle prater is, ze is motorisch wel een snelle, tja je kunt niet alles hebben, en ik was ook een erg late prater.
Ik vond het ook altijd wel grappig , het leek wel chinees ! Toen ze 9 maanden was zei ze overigens alleen : mama en papa. Maar vanaf 11 maanden ging het heel snel, ze zegt nu ongeveer 10-15 woordjes en begrijpt heel goed wat ze zegt, en kan het ook aanwijzen en dan benoemen
Hier vandaag negen maanden en ze zegt nog helemaal niks!! Ze gilt als ze beste...maar nog steeds geen dadada ofzo...maak me daar best wel ongerust over...
Onze dochter was heel snel.. Had met 9 maanden al een goede woordenschat en maakte vanaf een maand of 13 echt al wat zinnetjes
Voortdurend. Alleen nog niks van woordjes, dat is ze pas op 14 maand beginnen doen. Stille baby's, bestaat dat dan?
Geen zorgen hoor. Mijn oudste dochter zei tot 13 maanden helemaal niets. Niets eens wat brabbelen. Met 13 woorden zei ze ineens woordjes, met 15 maanden 1 zinnetje en met 18 maanden praatte ze in hele zinnen. Het kan ineens heel snel gaan .
Een paar weken geleden was ze de hele dag geluidjes aan het maken (nog niet echt verstaanbaar), maar nu ze begint te tijgeren hoor ik alleen nog maar gesteun en gekreun en af en toe een kraai of een gilletje.. op rustige momenten probeert ze ons na te praten (blazen, lachen, hoesten, brabbelen). Ze is vandaag precies 9 maanden
Onze dochter van 9 maanden kletst ook de hele dag. Nog niet echt iets te verstaan, maar is de hele dag stemoefeningen aan het doen
Mijn jongste dochter is nu 10 maanden met 9 maanden voor de eerste keer mama en voor de rest een hoop ge dadade bahabah en gillen kan ze natuurlijk ook er komt veel geluid uit. En als ik of zus een keer hoest dan doet ze dat ook na, als ik dan zeg he toch dan gaat ze nog een keer hoestgeluidje maken. Oudste dochter waren we elke keer vol verwachting tot ze wat zou gaan zeggen. Met 10 maanden papa en toen een hele maand niks. Met ruim elf maanden opeens mama! en toen begon ze heel snel te praten en heeeeel veel. Ze is nu 3 en op het cb vragen ze elke keer of ze wel eens stopt met praten en of ze zo opstaat. Ja pratend op staan en pratend naar bed..
Met 9 maanden heel veel ge-dadadadadadadadabababababbabamamamamamadadadadababamamamamamama. Ze zei toen al wel gericht 'beer' maar verder kletste ze er flink op los met klanken.
Onze zoon brabbelde ook wat af rond die leeftijd. Met 8 maanden zei hij al duidelijk mama en papa volgde niet veel later. Met praten was hij erg snel, motorisch juist weer trager. Nu met 3 kletst hij de oren van je hoofd af, hij is echt geen moment stil haha!
Hier een enorme kletskous, vanaf het moment dat ze haar ogen open doet tot het moment dat ze weer dicht gaan Mamamamama, oeioeioei, dadadada, dat soort dingen. Ik vind het super grappig, ik heb ook altijd enorm veel tegen haar gekletst en volgens mij vind ze het wel gezellig dat ze nu terug kan 'praten'.
Hier ook heel veel, veel DAD en TED (papa en..de hond..Tja) af en toe MAMA naar mij en voor de rest heel veel DADADA en aye aye aye..Heel schattig!