Vanaf welke maand gebruikte jullie de zitting van de kinderwagen? Of vanaf welke maand zijn jullie van plan de zitting te gebruiken? Jenthe is bijna 4 maanden oud, en nog even en ze is gewoon te lang voor de kinderwagenbak. Ze past er nu nog wel goed in en ik vind het ook een heel prettig idee dat ze nog zo lang mogelijk ligt in de wagen.. Maar ik merk ook dat ze de hele rit in de wagen nauwelijks meer slaapt omdat ze van alles hoort en meestal met grote ogen naar me zit te kijken. Ik ga er wel vanuit dat ze zeker over een maandje overgaat i.v.m. haar lengte. Ik heb de Joolz met de voetenzak dus koud zal ze het niet krijgen en ze kan even goed ook helemaal plat liggen.. Is vijf maanden te vroeg of is dat prima te doen?
Mijn oudste heb ik met 6 maanden in de zitting gedaan en dan idd nog wel helemaal plat omdat hij nog geen stevigheid had in zijn rug. De jongste is nu 6 maanden en past zeker nog 2 maanden in de wagenbak. Met dit weer ook wel lekker. Hij wilt wel alles zien, dus met korte stukjes doe ik hem in de draagdoek, zit hij lekker stevig, maar kan hij toch om zich heen kijken.
alle kids gingen bij mij in de zitting op het moment dat ze goed konden zitten, bij alle drie was dat rond 6/7 maanden. eerste maand in de bak, daarna in de maxicosi tot ze konden zitten. In de MC konden ze ook van alles zien.
Lees even mee vraag me dit ook af. Ruben pas nu nog in de bak maar dat gaat denk ik ook niet heel lang meer duren. Hij is ook zo nieuwsgierig wil alles meekrijgen om zich heen. Ik probeer hem nog zo lang mogelijk in de bak te houden want dat is natuurlijk beter voor zijn rugje. Maar zou het gevaarlijk zijn dat hij al kan omrollen?
Hier met 4,5 maanden. Hij paste echt niet meer in de bak en het was steeds vaker huilen. Overgezet in de wandelwageninzet en hij was weer vrolijk
Oudste 4,5 maand: paste nog prima in de bak, maar trok zich omhoog. Middelste 6,5 maand: idem. Jongste 9 maanden: lag met opgetrokken benen in de bak, maar vond het wel prima dus die lag nog heerlijk voor de korte stukjes van en naar school. Kon toen overigens al een tijdje zelf (gaan) zitten, maar omdat ze het wel prima vond lag ze er dus nog in.
Kleine ging er in met 5,5 maand. Had het eerder moeten doen. Vanwege reflux moesten we vaak de maxi cosi gebruiken. Echt niet ideaal. Maar de wagenbak werkte gewoon niet. De zitting van de wageninzet kan helemaal plat en dit is echt veel beter. Veel leuker ook voor hem. Ik jou de zitting nog wel naar mij gericht, dit omdat hij nu een beetje last krijgt van scheidingsangst/verlatingsangst. Als hij ons niet ziet zet hij het op een brullen.
Hier met 4,5 maand in "buggy-opzet". Meisje past bijna niet meer in de bak, heeft ook totaal geen ruimte om lekker te bewegen. Ook wil ze graag rechtop om de boel in de gaten te houden. Ze zit ook al in een (voorgevormde) kinderstoel, want mevrouw werd boos als wij aan tafel zaten en zij in de box lag, haha! Ook makkelijker met fruithapjes voeren. Wij hebben een kidsriver Daisy wandelwagen. De "buggy-opzet" kun je in 3 standen zetten; liggen, halfliggen en zitten. Ideaal! Mevrouw vind het heerlijk!
Hier al met krap 3 maanden de buggy opzet in gebruik genomen. Mevrouw werd erg boos in de wagenbak, alleen maar huilen. Sinds ze in de buggy opzet zit is ze weer vrolijk, omdat ze alles kan zien. Wel heb ik hem zo veel mogelijk in de meest platte stand, anders in de op een na platste stand.
hier met 6 maanden omdat hij er niet meer in paste anders had ie er nog langer in gelegen. ik zou ze er zo lang mogeiljk in leggen, is het beste voor het ruggetje
Maar wat is nou het verschil tussen een zitting (die helemaal plat kan) en een maxi cosie waar ze naar mijn idee helemaal niet goed in zitten...?? Ik gebruik de maxi cosi nooit op de wagen, alleen als autostoeltje!
In de 'zitting' zakken ze vaak helemaal scheef en in de mc zitten ze gewoon stabiel. Al moet je ze daar natuurlijk ook geen uren per dag in vervoeren...
Herkenbaar inderdaad! Dan zie je maar dat ze toch wel snel uit de Joolz wagenbak groeien.. Jenthe is gewoon een lange baby en Ruben misschien wel van de zelfde lengte aangezien hij bijna twee weken ouder is.. En het lijkt me ook wel leuk dat ze een beetje de wereld verkennen.. Al ben ik uiteraard wel van plan om de bak zo lang mogelijk te gebruiken! :
Ik gebruik de zitting al erg lang, met stoelverkleiner en tuigje zit ze prima en totaal geen problemen met scheef zitten ...Maxi-Cosi is helemaal niet goed om lang achter elkaar in te zitten, dan liever stoeltje van buggy die plat kan volgens mij?
ja dat denk ik ook. in de maxi cosie kunnen ze maar in 1 houding liggen. en in de zitting van de wandelwagen kunnen ze helmaal plat liggen en evt ook nog rechter om wat te zien. als je ze eerst 10 minuten recht zet zijn ze waarschijnlijk zo moe van het kijken dat ze zodra je ze plat legt meteen slapen maxi cosie is een auto stoel geen sotel om een paar uur in te zitten, heb je zelf ooit een paar uur in zo'n houding gezeten terwijl papa en mama gezellig winkelen
Hier ging dochter met net 4 maanden over, de bak werd te klein, om zich te bewegen en ze wou eigenlijk ook wel graag meer zien. In het begin de zitting richting ons, en plat of bijna plat, dit ging prima. Wij hebben de maxi cosi nooit gebruikt voor wandelen oid, hooguit een keer winkel in en winkel uit, maar voor de rest alleen als autostoel, terwijl we wel gewoon de adapters hadden, maar leek me totaal niet goed voor een kleintje. Word ook sterk afgeraden...