minder eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Dolfijntje77, 26 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Allemaal,
    Eerst vond mijn dochtertje het fruithapje heel lekker, vooral de potjes. Sinds een paar weken geef ik haar vers fruit zoals banaan, appel en peer. Dat ging eerst goed, maar de laatste paar dagen wil ze minder eten. Ze krijgt nu ook lange vingers en een sapje. Zou het zo zijn dat ze misschien weet dat er ook andere dingen zijn die ze kan eten en dat ze voorkeur begint aan te geven bij bepaalde dingen. Ik vind het wel jammer, want je wil toch dat ze goed eet. Hebben jullie dat ook? En hebben jullie misschien tips om het fruithapje misschien lekkerder te maken:)

Groetjes van Dolfijntje

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    bij mijn zoontje verschilt het nogal,de ene dag eet hij een hele pot leeg en de andere dag krijg ik amper een beetje naar binnen. misschine moet je een beetje gaan wisselen met smaakjes,en wat bij mij ook helpt is een bambix koekje er doorheen verkruimelen! vinden ze super!

3. Hoi Mamamadelon,

Bedankt voor je tips. Welke fruitsoorten gebruik jij dan? Ik durf nog niet zoveel te geven, omdat het misschien dan niet goed valt bij me meisje!

Groetjes van Dolfijntje

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ik denk eerlijk gezegd eerder dat ze door de extra tussendoortjes zoals lange vingers en sapjes gewoon minder trek heeft en daarom ook minder eet.

Ze proeven heus wel verschil, maar volgens mij hebben ze nog niet het verband door dat er ook lekkerdere dingen zijn dan die ze op dat moment krijgt.

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik geef mijn zoontje bijna alle soorten ook aardbei,maar aardbei geef ik pas sinds een week. ook wacht ik nog even met kiwi.
    toen mijn zoontje 5,5 maand was gaf ik al potjes voor 6 maanden hoor,is even fijn gemalen alleen zit meer in.
    ik nam het eerlijk gezegd niet azo nauw met de leeftijd,maar dat is mijn mening en daar zijn een hoop moeders het niet mee eens ;)

6. Hoi Allemaal,

Ik gaf mijn kleine meisje al met vier maanden elke dag een half potje met fruit. Veel moeders zeggen dan is wel erg vroeg! Ik had het gevoel dat zij er gewoon aan toe was. En die potjes van 6 maanden wil ik denk dan ook wel gaan proberen. IK heb ze ook wel eens van de kruidvat en die zijn ook groter. Ik vind dat je naar je kindje moet kijken, zij geeft zelf wel een beetje aan wat wel of niet kan. Maar soms moet je even met iemand praten en een bevestinging krijgen:)

Groetjes van Dolfijntje

Deel Deze Pagina