tips voor toedienen van medicatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Noukie 81, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    hoi mama,s

jullie kennen dit probleem misschien ook wel! Mijn zoontje van 19 maanden heeft af en toe koorts en is dan erg verkouden, nu kan ik hem bv geen zetpil meer geven( dit laat hij niet toe en komt er iedere keer weer uit) vloeibare is ook niet zon oplossing want hij spuugt het uit, nu heb ik zo,n spuitjes( zonder naald) hihi en dan kan ik het met moeite in zijn mond spuiten :-# beddegoed en alles zit dan onder. Wie heeft er een tip voor mij ! Alvast Bedankt. groetjes Noukie

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    is er niets wat hij lekker vind zoals vanille vla en de medicatie op een lepeltje met vla krijgen? zo deden mijn ouders dat vroeger ;)

3. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    ja daar heb ik aan zitten denken, maar ik weet niet welke medicatie zo mag worden toegediend, ik heb nu een smelt tabletje maar nee hoor, toen verkruimeld tussen zijn brood(pindakaas) nee hoor laat alles liggen,maar we geven de moed niet op! Bedankt

4. Pris

Pris Fanatiek lid

Tygo had pas een ab kuur en moesten ook met een spuitje in de mond spuiten.
    Wij kregen als tip mee dat als je het inspuit even in zijn gezicht te blazen . Ze hebben dan een reflex dat ze t gelijk doorslikken...maar ja moet je wel eerst de mond open krijgen ;)

Succes!

5. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier ook altijd een gevecht maar even neerleggen,handjes vast ( wil ze natuurlijk niet) ze gaat dan huilen,maar haar mondje is dan wel open en dan met zo spuitje snel naar binnen...het is wel het fijnst als je met zijn tweetjes bent!

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina