Onze dochter heeft sinds vorige week donderdag waterpokken. We zitten nu dus alweer een beetje in het eindstadium. Nu hoor ik van verschillende kanten dat als een kindje onder de 1 jaar waterpokken krijgt, de kans groot is dat ze het nog een keer krijgen. Mijn dochter is bijna 11 maanden. Heeft iemand hier ervaring mee? Is de kans echt groot dat ze het nog een keer krijgt? Ik ben bang van wel, ze heeft het nl in een best milde vorm. Ze zitten alleen in haar gezicht en op de rest van haar lijfje zit helemaal niks.
2e keer krijgen is heel zeldzaam. Mijn oudste dochter is nu 13 en die heeft ze ook gehad voor haar 1e jaar. ze heeft ze niet nog een keer gehad. Wat zijn Waterpokken | Mens en Gezondheid: Ziekten
onze huisarts zei dat het een fabeltje was, maar als ze er heel weinig heeft dan zou ze het nog een keer kunnen krijgen.
Alle kinderziektes zijn zo'n beetje aan mij voorbij gegaan behalve waterpokken kreeg ik in zeer milde vorm toen ik net 1 was. (Geen last, geen jeuk, behalve wat vage rode plekjes dus) Jammer genoeg heb ik ze wel weer gehad in een ergere vorm toen ik 16 was. En dat was heulemaal niet leuk!
O helemaal top die link! Dit stond erop; Baby's die in hun eerste levensjaar waterpokken doormaken, hebben soms een lichte vorm doordat ze nog antistoffen van hun moeder meedragen. Ze ontwikkelen dan echter zelf een lagere afweer tegen de ziekte en kunnen deze later nog eens krijgen, wederom in het algemeen niet hevig. Zal even een foto van mijn dochtertje erbij doen, dit zijn dus de enige pokjes die ze heeft.
mijn dochters hebben het begin april gehad, mijn oudste is 2,5 en die zat echt HE LE MAAL onder, zo zielig! mijn jongste kreeg het precies 2 weken later en die was net 3 maanden geweest en die had er maar een stuk of 15 en ook helemaal geen last! ik hoop ook dat het een fabeltje is
Mijn dochter heeft het in maart gehad, en ik hoorde ook dat ze het dan nog een keer kan krijgen. Tja.. meer dan afwachten kan ik niet doen Ze heeft het tijdens een waterpokgolf op het KDV gehad dus als er weer een keer zo'n golf is zullen we het wel zien. Ze heeft nu trouwens nog steeds 3 plekjes op haar buik waar het aan te zien is. Hoop dat het weg trekt...
Bij mij was het in ieder geval geen fabeltje. De eerste keer kreeg ik ze met ca 8 maanden, de tweede keer met 18 jaar en dat was echt niet fijn. Beterschap met de kleine meid!
Hier onze meid laatst ook waterpokken gehad, rond de 10 maanden, had ook alleen maar paar plekjes in het gezicht (10 tot 15). Oudste heeft ze trouwens rond de 14 maanden gehad. Ze is toen ook in contact gekomen met een kind van ong 14 maanden en die zit nu helemaal onder. Ze vonden het trouwens niet erg wisten dat onze dame het had.
Hele stomme vraag; één van jullie toevallig koortslip?? Mijn dochter had laatst ook allemaal vlekken, en bleek een virusje te zijn. Die waarschijnlijk geactiveerd wordt door bijv. het herpes virus! Weet zo even de naam niet meer!
Haha de eerste keer weinig last van gehad En de tweede keer had iedereen het op school en toen zei ik tegen mijn moeder mama maar ik wil ook de waterpukkels... En toen had ik er in totaal maar een stuk of 3 of 4.. haha Maar was dus helemaal trots toen de eerste er was
De jongste heeft ze gehad met 8 mnd en zat helemaal onder. Ze is nu ruim 3,5 en al weer meerdere keren met waterpokken kindjes in contact geweest maar heeft het niet nog een keer terug gehad.
Bedankt voor al jullie reacties. De kans is dus wel aanwezig dat ze het nog een keer krijgt. Laten we hopen dat het op jonge leeftijd is. Marjanneke, dank je! Het is mijn lieve kleine vriendin