Rollen en spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanAnne, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje spuugt af en toe wat terug, de ene dag meer dan de andere, maar vaak wel meer dan een mondje terug. Ze heeft er zelf niet zo heel vaak last van, ze trekt een vies gezicht en heel af en toe kreunt ze, maar meestal gaat ze gewoon lachend verder waarmee ze gebleven was.
    De cb arts vind dan ook dat dit gewoon erbij hoort, elk kindje spuugt wel.

Alleen nu gaat mevrouw rollen sinds een paar dagen, van de rug naar de buik. Praktisch de hele dag door. Ik hou haar na de voeding een half uurtje in de wipstoel rechtop, dit vind ze niet leuk. Maar zodra ik haar in de box leg gaat ze weer draaien. En zodra ze op de buik ligt spuugt ze, in golven.
    Overdag in haar bedje als ze wakker wordt gaat ze ook op haar zij liggen en vind ik naast haar bedje op de grond allemaal spuug/melk resten.

Komt dit omdat ze moet wennen omdat er andere druk op haar lijfje staat als ze op haar buik ligt? Of moet ik me hier zorgen over maken?

Ik geef borstvoeding dus de voeding indikken gaat ook niet echt.

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze spuugt trouwens ook rustig 2 uur na de voeding nog, het is niet alleen net na de voeding.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja heel herkenbaar.
    Mijn meisjes hebben beide reflux en spugen ook erg veel.
    Ze groeien goed en hebben er geen last van, en dat is het belangrijkste.
    Ik probeer na de voeding, de melk wat te laten zakken.
    Bij ons zaten ze dan lekker in de wippertjes even voor de televisie.
    Als ze hier op de buik liggen dan spugen ze ook veel meer.
    Dat kun je niet voorkomen, want als jou dochtertje dadelijk een paar weekjes verder is, dan ligt ze nog veel vaker op haar buik.
    Gewoon laten gaan en wat vaker een schoon truitje aan.

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wordt dit op een gegeven moment vanzelf beter of duurt dat maanden?

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dit hadden wij ook. Heel vervelend maar meer dan je al doet kan je niet echt doen. Hier is het sinds kort ineens over. Van grote spuger naar geen spuger. We hoeven zelfs geen nutriton meer te gebruiken.
    Maar het heeft dus wel een tijdje geduurd voor het over was. ( ja, maanden...sorry)

Hij leek er nooit last van te hebben. Het was lastiger voor ons. Liet hem ook altijd tijgeren met een slab om want anders ging hij er binnen no time met zijn kleren doorheen. En je blijft wassen ;)

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier werd het beter toen ze ging kruipen :)

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Bij ons is het nog steeds aan de gang en ze tijgeren de hele kamer rond dus af en toe erg vermoeiend want ik loop er de hele dag met een doek achteraan ;):p.
    Maar het gaat vanzelf wel over hoor.
    Meestal als het maagklepje goed dicht is gegroeid en dat is zo rond 1 jaar.

Deel Deze Pagina