Mag een kindje gewoon in een slaapzak op zijn of haar buik slapen?? Ze kan zich nog niet omrollen en doet ook nog geen poging. En wat voor maat kan ik het beste nemen? ze is nu 66 cm. Ik wil een slaapzak gebruiken nu het kouders wordt en ze haar dekens naar beneden schopt. Ze ligt overdag op haar rug en 's nachts meestal op haar buik
hoi. Mijn zoontje is ook een echte buikslaper,vanaf de eerste maand. En slaapt al lang in een slaapzak. Belangrijkste is dat de slaapzak niet te groot is, dat ze niet met haar hoofd erin kan komen. En dat je haar wel warm genoeg, maar niet te warm aankleed. Mijn zoontje ligt nu in een wat dikkere slaapzak zonder mouwen, en wat dunnere pyama. 002-5.jpg picture by KimApril - Photobucket hier een foto'tje van toen hij klein was en lekker op de buik sliep in de slaapzak
Ja hoor dat kan gewoon...doe de slaapzak dan wel andersom aan want anders ligt ze constant op de rits. Hier heb ik allerlei slaapzakken, Hema, Prenatal, Zeeman, Kruidvat...ze zijn allemaal prima. Bij 66 cm zou ik een slaapzak van 80 cm nemen (je moet ongeveer 10 cm bij de lengte van de je kindje optellen).
@ Eylem: Nou, zo leer je nog eens wat. Hier ook een buikslaper en een slaapzak, maar echt nog nooit eraan gedacht om de slaapzak achterstevoren aan te doen. Het enige waar ik steeds op gelet heb is dat ik geen slaapzak koop met opgedrukte versieringen ofzo aan de voorkant, inderdaad omdat dat niet lekker ligt, maar die rits echt nog nooit aan gedacht! Bedankt voor de tip. Maar hier dus ook een buikslaper met slaapzak. Mijn oudste zoontje trouwens ook toen hij baby was. Allebei al vanaf heel jong. Ik heb eens slaapzakken gekocht bij de Wibra. Daar hadden ze toen hele fijne, lekker zittende, en goed passende. Was wel meer een zomerslaapzak, maar hij heeft ook nog een pyjama aan en een dekentje tot zn middel. Weet niet of ze daar nu nog slaapzakken hebben, ik heb deze al gekocht toen mn oudste baby was.
Coco graag gedaan . Bijkomend voordeel is dat ze ook zelf de rits bijna niet kunnen openmaken. En ik let inderdaad ook altijd bij pyama's ed erop dat er geen applicaties ofzo op de voorkant zitten, want dat ligt bij buikslapen echt niet lekker. Pyama's met knoopjes gaat dus ook niet (soms wel jammer want vaak zijn die wat warmere flanellen pyama's wel met knoopjes)
Hihi ik heb er ook nog nooit aan gedacht om de slaapzak om te draaien zodat de rits op de rug zit.. wat een goede tip is dat! Maar ik heb ook niet het gevoel dat de rits hem in de weg ligt. En zelf losmaken doet ie (nog) niet, dus ik hou het voorlopig maar zo. Maar wel leuk om weer eens iets nieuws te horen. Buikslaper en slaapzak is inderdaad geen probleem.
Ja hoor dat kan zeker. Hier een buikslaper met slaapzak. Ik doe wel altijd de rits op de rug, lijkt me fijner voor hem. Maar wel even letten op de grootte van de nek en armsgaten.
Ja hier ook een buikslaper. En wij hadden tussen maat 62 en maat 74 geen slaapzak gevonden die kleine armgaten had.Dus maatje 74 gepakt en met veiligheids speld aan de voorkant zelf kleiner gemaakt en zo een 68 gemaakt. Ging perfect zo.Was wel een zomerslaapzak dus dun genoeg voor de speld.
oh wat voel ik mij gemeen, ik laat de rits altijd ana de voorkant...hij slaapt altijd gewoon heel goed (?!) maar merk dat ie tegenwoorid gook veel op zn zij en rug ligt, volgens mij nu van alles wat enige waar ik wel altijd op let, omdat het ook al heel snel een buikslaper werd...is dat ie het nooit te warm heeft...vind dat ergens gewoon altijd nog eng... dus kleed em liever wat koeler...in een dikke slaapzak bijv doe ik pas ene broekje als het buitne heeeel koud is... Of ik doe in een dikke slaapzak nooit ene lange mouw romper onder het pyama truitje
Ik draai de slaapzak niet om hoor en Lisa slaapt ook gewoon op haar buik met knoopjes of applicaties aan de voorkant. Bij Eva ook nooit rekening mee gehouden. Lisa ligt trouwens ook vaak op haar Nijntje knuffel te slapen (niet zo'n tutlap, maar echt een knuffel), dus ze zal het wel lekker vinden liggen
ik draai ook niks om hoor,dat zit toch voor geen meter (de isi niet te minste) en heb ook een fervente buikslaper. al dik 2 jaar inmiddels.
Onze zoon ligt in allerlei houdingen, posities en plekken in zn bed... dus hoe ik de slaapzak ook doe, hij zal altijd op een rits of iets liggen hahaha. Ik geef hem juist een slaapzak aan omdat ik geen dekentjes in zn bed durf te doen omdat hij dus zn hele bed doorgaat. Ik ben veel te bang dat hij onder de dekens terechtkomt en er niet meer ondervandaan kan komen. Tot nu toe dus geen problemen mee gehad. Het enoge waar je op moet letten is dat de opening van het hoofd en armen niet te groot zijn, anders bestaat het gevaar dat ze erin kunnen schieten. xxx