Hooi dames Ik zoek eigenlijk een beetje ervaring en gerust stelling als die gegeven kan worden natuurlijk Ik heb gisteren meerdere keren harde buiken gehad tenminste denk dat dat t was kwam opzetten na inspanning soort heftige krampen en waren absoluut niet me spieren ziin en t behoorlijk oncomfortabel was nu vroeg ik mij af kan dit geen kwaad ben nu bijna 21 weken is dit niet wat vroeg hiervoor iemand ervaring hiermee of tips?
Ik had ze toen ook al. Vooral als ik een van de kinderen had getild, actief was geweest. Betekent dat je wat rustiger aan moet doen in mijn geval. Minder de kinderen tillen, langzamer lopen, etc.
Misschien wat rustiger aan doen? En laten controleren op blaasontsteking kan ook een optie zijn. Daar kun je ook harde buiken van krijgen! Als je je echt zorgen maakt, gewoon even met de verloskundige contact opnemen.
Hier helaas al vanaf 20 weken last van harde buiken. De ene dag meer als de andere. Ik werk nu nog 50% omdat het eerste advies echt meer rust is. Je kan wel altijd even op blaasontsteking laten testen, want dat kan een oorzaak zijn. Verloskundige gaf aan dat zolang ze niet regelmatig komen en pijnlijk zijn het geen kwaad kan. Het is gewoon wel heel vervelend. Ik ben inmiddels 31 weken zwanger en heb er nu dagelijks last van. Alleen niet zo dat ze echt pijnlijk zijn. Heb me er maar op ingesteld dat het alleen maar meer wordt. Als je onzeker bent kan je altijd de verloskundige bellen.
Hier ook al hoor. Bij mijn dochter vanaf 28 weken en het eigenlijk bedacht het hoort erbij. Toen doorgegaan tm 33 weken en mocht daarna alles op de bank en in bed doorbrengen. Dus dit keer zorg ik dat ik op tijd mijn rust neem is al heel simpel. Pak een bak thee en ga even zitten.
Met harde buiken voel je echt een harde bal op komen zetten die na een minuutje of zo weer afzakt. Je vel kan ook wat strak voelen staan. Doorgaans doen die geen pijn. Wat jij beschrijft heb ik ook gehad en is bandenpijn. Voelt een beetje als menstruatiekrampen. Ik dacht altijd dat bandenpijn gepaard ging met steken, maar die krampen zijn het dus ook. Bij mij gaat het weg of zakt het af als ik op mijn linkerkant ga liggen. Op die manier geef je je banden en buik wat rust. Het komt bij mij weer opzetten als ik sta en ga lopen. Het is wel verstandig om je urine even te laten testen op een blaasontsteking.
Geen blaasonsteking wel harde buik met pijn verloskundige bevestigde dat t een harde buik was en geen bandenpijn
Gaat al stukken beter geen pijnlijke barde buiken meer gehad tot nu toe en ga nu ook echt meer zitten op t werk en til minder dit helpt wel gelukkig