Mijn oudste is 3 1/2 jaar en zon 1 meter lang ( kan ook iets langer zijn), hij is tegen de 15 kg , nog net niet. Nu zit hij nog in de maxi cosi tobi maar die wordt echt krap, zijn oren steken er nog niet bovenuit maar het zit qua gordel niet meer zo fijn. Hierdoor gaat hij vooral naar voren zitten. Nu wil ik hem eigenlijk zo lang mogelijk in de harnasstoel laten zitten, dat schijnt immers veiliger te zijn maar binnenkort zal hij toch over moeten naar een grotere stoel. Een met isofix lijkt mij veiliger maar ook veel duurder. Voor de jongste hebben we een half jaar terug een achteruitstoel gekocht die nog lang meekan, eigenlijk zou t fijn zijn geweest 3 jaar geleden al een voor de oudste te hebben waar hij nog tot 25 kg in kan. Maar ze zijn erg duur en nu hem weer achteruit te laten rijden?! Voordeel is wel dat ze dan ook weer in harnas zitten wat ik wel een prettiger idee vind Wat voor stoel hebben jullie voor jullie kleuter? Zijn er die toch nog voor een achteruit hebben gekozen op die leeftijd?
Mijn dametje is 1.06 en 16 kg en past nog makkelijk. Als je kindje naar voren kan komen dan zitten de gordels niet strak genoeg11
Hier 1.04m ongeveer en 15-16kg bij 3,5 jaar en het past hier ook nog prima! Trek de gordels ook altijd zo strak aan dat ze niet naar voren kan komen. In het begin wilde ze nog wel eens de armen uit de gordels halen om dan naar voren te leunen, maar na 2x was het toch wel duidelijk dat dat absoluut niet de bedoeling is!!!
De gordels zitten heel strak, hij kan ook niet echt voren, ik omschrijf het geloof ik niet goed. Zijn hoofd heeft hij heel erg naar voren, verder zit hij er natuurlijk strak in. Ik vind het vooral krap ogen maar het is natuurlijk ook "winter" dus veel jas aan.
Hier 1 meter en 15 kg maar ze zit er nog prima in en blijft er voorlopig nog wel in. Ik weet nog niet zo goed wat we daarna gaan kopen. Eva zit in een Maxicosi Rodi en weegt ruim 20 kilo, we gaan haar niet meer achterwaarts vervoeren. Lisa misschien wel, maar we hebben nog even.
Je kunt de hoofdsteun van de Tobi nog omhoog trekken he? Dan heb je wat meer ruimte. Mijn oudste zit in een Priori en zit er nog prima in, kan zeker nog wel even mee.
Ik wilde het net typen! Persoonlijk hoor ik dat er snel uit deze stoel gegaan word naar een opvolger er van. Nu dat we ontdekt hebben dat de hoofdsteun nog bijna 10 cm naar boven kan kan het nog makkelijk een jaartje. Ik weet niet tot hoeveel kilo het mag maar liever zo dan in zo'n verhoger met zij kanten.
Ik zal maar opbiechten dat ik het ook pas sinds twee dagen weet, keek een instructiefilmpje op YouTube...en die stoel hebben we al bijna drie jaar haha. Maar goed, de jongste zit erin en die heeft het nog niet nodig.
Onze oudste zoon is 1,06 en 19 kg en hij past al een tijdje niet meer in onze romer king plus. Wij zijn overgegaan naar de romer kidfix (met isofix). Onze zoon heeft in verhouding een wat langer bovenlijf en zat echt klem tegen de hoofdsteun aan.
Mijn dochter was ook bijna 1.10 geloof ik. Qua gewicht moest ze toen echt over. Zou ook zeggen, gewoon strakker aantrekken. En ik begrijp dat je jongste in een stoel zit, waar de oudste ook nog (beter) in kan zitten? Evt omruilen dan..?
Mijn meisje is 1m04 en die komt met haar oren al boven de rand uit van haar achterwaartse stoel (25 mnd oud.) Moet dus de nieuwe autostoel tot 25 kilo bestellen. Ze mag dus al niet meer in deze stoel en dan is ze verdorie net 2 jaar
Ons zoontje heeft sinds kort een nieuwe stoel omdat hij er niet meer echt fijn in zat.. Te krap en zijn hoofdje kwam erboven uit...ook kreeg ik de riempjes bijna niet meer dicht en zat het in zijn kruis echt te krap. Heb nu de nania en die bevalt me echt goed. Hij is nu 3 jaar en 7 maanden en weegt 19 kilo en is ongeveer 1,08 cm lamg...