Misschien een vreemde vraag maar het is erg nieuw voor ons. Hebben net een huis gekocht. Maar nu word er dus ook nog een bepaalt bedrag van ons rekening af gehaald en dat gaan naar de de bouw op spaar rekening. Maar ik vind het bedrag veel te hoog en hebben hier nooit om gevraagd. Ik kan het niet terug boeken. Weet iemand hoe dit zit?
Ja dat kan inderdaad.. Hoe zit dat.. Het is 102 euro.. Maar op dit moment kan ik dat even niet missen.. Is dat verplicht dat ze dat er afhalen van onze betaal rekening?
Ja, dat is normaal dat je dat betaalt, tenzij je de rente meegefinancierd hebt in de hyp. Maar dan wordt je hyp weer hoger. Dat bedrag wat je nu betaalt wordt steeds hoger, tot aan je hypotheek bedrag. Ze factureren steeds een extra stuk zodra er weer vorderingen zijn in de bouw. Je uitstaande hyp.bedrag loopt dus iedere keer op. Wel vreemd dat je niet wist dat je dat moet betalen. Is je niet duidelijk genoeg uitgelegd kennelijk.
Volgens mij bedoel je een opbouw spaarrekening. Zo heet het bij ons toch. Dit is zeg maar je aflossing van de hypotheek. Dus je betaald rente en aan de opbouw spaarrekening om af te lossen. Volgens mij is dat tegenwoordig verplicht. Aangezien er geen aflosdingsvrije hypotheken meer mogen worden afgesloten
Dat is inderdaad een stukje van je spaarhypotheek. Als het goed is zie je deze ook in het rijtje van al je rekeningen... Je betaald dus rente en een deel voor je spaarhypotheek... Als het goed is moet dit wel verteld worden zou morgen gewoon even je hypotheekadviseur bellen om het te laten uitleggen
Bedankt voor jullie antwoord. Het is inderdaad niet aan ons uit gelegd. We zullen morgen even bellen. Heel erg bedankt
Huh, wij hebben vorige week nog getekend voor een volledige aflossingsvrije hyp. Hoe kom je erbij dat dat niet meer mag? Beetje off topic, sorry.