help! door laten slapen of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adnalie, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hoi,

Ik ben op het moment zo aan het twijfelen wat ik het beste kan doen... Mijn dochter (3,5 week) krijgt 6 flessen van 90+3 per dag. Zo rond 18.30/19.30 krijgt ze een fles en tot nu toe maak ik haar dan wakker rond 22.30/23.00. Vervolgens komt ze weer rond 3.30 (soms iets eerder, soms iets later).
    Ik twijfel de laatste dagen erg of ik haar wel wakker 'moet' maken voor die laatste voeding. Ze komt niet uit zichzelf, ik moet haar er dus echt voor wakker maken. De reden dat ik het doe is omdat ik het niet zie zitten dat als ik zelf net op bed lig en lig te slapen, er weer uit moet en dat dan dus waarschijnlijk 2 keer snachts, terwijl ze nu dus 1 keer komt.
    Ik lees wel eens verhalen over kindjes die dus niet wakker gemaakt worden en om precies dezelfde tijd voor een nachtfles komen, als wanneer ze wel wakker gemaakt zouden worden.
    Zou die tijd van 3.30 gaan opschuiven? Of forceer ik het nu te erg door haar dus wakker te maken voor een laatste voeding?
    Ik heb geen idee wat normaal is....

Wat zouden jullie doen?

2. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon groeide en sliep goed dus wij hebben na 5 dagen de nachtvoeding weggehaald en overdag 10cc meer voeding in de fles gedaan....Hij ging rond 20.00/21.00 naar bed voor de nacht en wij maakte hem wel wakker voor de fles van 12.00 (later werd dit 23.00) en daarna sliep hij gewoon door tot de volgende ochtend... Ik denk dat je het gewoon uit moet proberen, maar je moet er wel op letten dat je dochter per 24 uur genoeg voeding krijgt als je opeens een fles weglaat.

3. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik zou de fles van 23 uur nog niet eraf doen, 3 weken is wel heel erg vroeg ervoor. In principe is de nachtfles de eerste die eraf gaat. Maar ook daar is er nog te vroeg voor, dat regelen ze meestal zelf (ze worden steeds later wakker, totdat het op gegeven moment tegelijk valt met de ochtend fles)

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik zou het gewoon uitproberen, maarja, ik geef bv op verzoek dus kijk eigenlijk nooit op de klok en hou niet van wakker maken. Zou zeggen: kruip er vanavond op tijd in en ga slapen tot ze wakker word. Bevalt het niet kan je dr morgen gewoon weer wakker maken.

5. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt kans dat ze dan om 1 uur,half 2 komt en die ochtendfles dan wat later.
    Mij lijkt dat wel lekker, gewoon een keer proberen.
    Ritme verandert toch nog heel vaak.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben ook wel van voeden op verzoek- maar ik zou het wel in de gaten houden. Dus in het begin als ze wel wat langer slaapt, per uur even checken of alles nog goed is :p . Gewoon voor m'n eigen gevoel.

Ik weet ook niet hoe zwaar ze is?

Deel Deze Pagina