Tips bij kopen van goede (loop) schoen dreumes 14mnd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 5 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ik zou graag wat tips willen waar we op moeten letten bij het kopen van een goede schoen voor ons zoontje. We zijn namelijk al in 2 goede schoenenzaken geweest, maar helaas zaterdaghulpjes en dus nog niets wijzer.

Hij loopt al zeker een maand heel goed los en kan ook al echt wel al een stuk lopen. Waar moet je opletten? Harde zool of juist zacht, wat voor voetbedje etc? Ook goede merken hoor ik graag. Prijs maakt niet zo erg uit max 70 euro.

Dankjewel alvast

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Laat het voeten opmeten in de lengte en breedte.
    Ik heb nu barbadossa en ben zeer tevreden over de schoen.
    Hij zal nog wel wat babyvet op zijn voetje hebben en vele schoenen zullen lekker knellen.
    Maar zoek een echt goede schoenenwinkel op, niet de van haren ofzo. Misschien Albert Nolten?

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja dat knellen is hier inderdaad een probleem:(. Hij heeft nu goede schoenen van Shoesme waar hij in principe goed op loopt, maar heeft wel een buigzame/flexibele zool. Geen idee of hij nu beter iets stevigers moet? Anders koop ik dezelfde weer maar dan in andere kleur

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ze zeiden tegen mij dat als ze nog babysteps nemen en dat is nog met de handjes zo gekromd in de lucht en naar evenwicht zoekende, je beter flex zool kan nemen.
    Als ze dan na 3 maanden goed kunnen lopen je de zool steviger kan laten zijn.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Na ongeveer 6 weken zelfstandig lopen hebben ze geen babyschoentjes meer nodig.

Hij moet dan nu een schoen met een stevige hiel maar flexibele zool. Het buigpunt van die zool moet iets voor de teentjes liggen. Verder wat groeiruimte, minimimaal 0.5 centimer (tot 1 centimeter) grotere binnenruimte dan zijn voetjes.

Deel Deze Pagina