Hallo dames, Even een vraagje. Mijn zoontje heeft sinds vandaag verhoging/koorts. 38.0. Hij is alert, drinkt goed, eet goed, lacht de hele tijd en speelt ook gewoon. Ik denk dat hij verkouden is Heeft namelijk een loopneus en niest veel. Ik heb op internet zitten kijken en naar mijn inziens nog geen reden tot de huisarts bellen. Toch wou ik jullie mening ook even Ook wou ik graag weten wanneer je oorontsteking herkent. Mijn zoontje schudt de laatste tijd veel metzijn hoofd en soms legt hij zijn hoofd naar 1 kant. Naar links. Maar ik kan voor de rest niks zien aan zijn oor. Kan er gewoon aanzitten, is niet rood en hij slaapt er ook gewoon op. Nu had ik gelezen dat dat hoofd schudden wel vaker voorkomt op zijn leeftijd. Dat hoofd naar 1 kant doet hij ook niet de hele tijd. Soms doet hij dat en een paar maanden geleden deed hij het af en toe ook maar vaak als hij moe was. Hoop op jullie reacties.
Quinn schudde als baby ook inderdaad veel met zijn hoofdje. Oorontsteking hoeft niet samen te gaan met koorts, en soms merk je er ook niks van. Als ze er wel last van hebben zijn ze huilerig en vooral met slapen worden ze veel wakker omdat de druk op de oortjes hoger word als ze gaan liggen. Ik denk ook niet dat jou kindje oorontsteking heeft. Hoe je kindje gewoon goed in de gaten en een zoutoplossing kan vaak al veel verlichting geven bij kindjes die verkouden zijn. Beterschap
ik denk dat het nog niet nodig is actie te ondernemen, omdat zoals je al zegt de kleine nog gewoon alert is enzo, goed drinkt en eet. voor je vermoedens van een oorontsteking, kan je natuurlijk altijd de ha even laten kijken. ik ging een keertje naar de ha omdat hij zo aan het hoesten was en toen keek ie ook in zn oren, bleek ie in beide oren een ontsteking te hebben, terwijl ik er verder niets van had gemerkt...
J. had 40,5 graden koorts en bleek een dubbele ooronsteking te hebben. Hij had drie weken daarvoor een verkoudheid gehad, later weer koorts en na een paar dagen koortsvrij had hij weer hoge koorts. Daarom de HA even laten kijken. Verder had ik niet in de gaten dat het een oorontsteking was.