Dunstan babytaal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tara84, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik ben helemaal enthousiast geworden van een workshop die ik vandaag gevolgd heb, Dunstan babytaal. Priscilla Dunstan, een Autstralische moeder met een fotografisch geheugen voor geluid, heeft ontdekt dat alle kinderen over de wereld bij geboorte vijf specifieke geluidjes maken met een heel specifieke betekenis. Een geluid voor honger, moe, boertje, darmkramp en ongemak.

We zagen tijdens de workshop veel verschillende baby's die dezelfde geluidjes maakten bij dezelfde behoeften. Ik ben bij thuiskomst meteen heel goed gaan luisteren naar mijn zoontje en ik herkende direct een geluidje!

Misschien dat jullie altijd de huiltjes van je baby's herkennen, maar ik vind dit soms echt lastig. Ik denk dat ik met behulp van Dunstan eerder zijn behoeftes kan herkennen.

Gebruikt iemand Dunstan of vind je het niet nodig omdat je zelf de huiltjes perfect herkent?

Aan moeders die wat onzeker zijn over waarom je baby huilt, kan ik het in ieder geval echt aanbevelen. Daarom wilde ik het even delen!

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik ken dit ook!
    Ze is hiermee ook een keer bij Oprah geweest en liet toen ook een voorbeeld zien/horen van al deze geluidjes.

Het enige geluidje wat ik echt duidelijk kan herkennen is "neh" (honger).
    Vind de rest toch best lastig hoor!

Wist trouwens niet dat hier ook workshops van bestaan? :)

3. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wij hebben dit ook bekeken en dat heeft toch wel geholpen. Zo was er een kind bij babymassage wat veel huilde en moeder deed niks ("hij huilt altijd veel"). Kind had gewoon honger! Grappig is dat je t dus bij andere kindjes ook gaat herkennen. Maar bij ons eigen meisje heeft t ervoor gezorgd dat wij sneller konden reageren en zij dus minder heeft hoeven huilen. Heel handig toen wij t even niet meer wisten!

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Leuk! Vannacht herkende ik het geluidje voor een boertje, hield hem rechtop en er kwam meteen een boer! Normaal had ik hem meteen aangelegd. Na het boertje wilde hij toch drinken hoor, maar die boer was er dus uit!

Deel Deze Pagina