Baby 8 maanden laat hoofd vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loetjoe, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het volgende: mijn dochter is net 8 maanden. Ze kan goed op haar buik liggen, ze kan zo een half uur spelen en draait alle kanten op met haar lijf (kruipt nog niet), kan best goed zitten met ondersteuning en houdt haar hoofd normaal goed omhoog.

Soms laat ze echter zomaar haar hoofd vallen, als ze op haar buik ligt te spelen of als ze zit (in de bumbo of op schoot). Als ze speelt, valt ze dus plat met haar gezicht/voorhoofd op de vloer. Als ze zit laat ze haar hoofd eerst naar voren vallen, dan naar achteren. Ze doet dit vooral als ze moe is, maar ook op andere momenten. We durven haar dus niet op de harde vloer te leggen, omdat we bang zijn dat ze zich bezeerd. Dit is wel jammer, want juist op die vloer kan ze lekker heen en weer schuiven.

Komt iemand dit verschijnsel bekend voor? Ervaringen? Wanneer gaat het over? :(

2. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Het klinkt een beetje, jouw beschrijving als knikkebollen. Het moment van in slaap vallen. Maar ik weet natuurlijk niet of dit bij haar ook echt het geval is.

Misschien kan je het eens op het CB vragen of bij de huisarts?

Wat is haar reactie als ze zoiets heeft?

3. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ze heeft ook vaak net een dutje gedaan, dus erg slaperig kan ze niet zijn. Meestal gaat ze gewoon door met spelen (we hebben haar nu altijd op een zachte ondergrond), maar vaak schrikt ze er zelf ook van en gaat ze huilen.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik wil je niet ongerust maken maar mijn gedachten gaan toch ook een beetje richting epilepsie.
    Ik herken het niet van mijn 2 oudste kinderen.
    Misschien kun je het eens filmen en met de huisarts overleggen.

5. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ik heb je een pb-tje gestuurd.

Deel Deze Pagina