Al jaren hebben wij twee grote losse RVS Brabants afval emmers in de keuken staan. Maar ik wil nu eigenlijk zo’n duo of misschien zelfs 3-vak emmer. Met pedaal en dan het liefst ook wel aardig groot (aangezien we met zijn 5en zijn en wij bijv restafval echt moeten wegbrengen - geen kliko) Er is zat te googelen maar ik zoek eigenlijk ervaringen van de beste. Dus: welke hebben jullie?
Wij hebben de Brabantia Bo Touch Bin. Die heeft 2 vakken van 30 liter. Andere vond ik te kleine vakken hebben (wij hebben ook geen kliko voor restafval). Wij hebben een klein bakje op het aanrecht voor groenafval (die legen we elke dag in de groen bak).
Volgens mij heb hebben wij ook zoiets.. ook bakken van 30 liter per stuk in ieder geval. Waar koop je je de vuilniszakken?? Voor plastic moeten het doorzichtige zijn toch? Ik haalde ze eerder bij de wibra maar die zijn uit het assortiment en begin door m'n voorraad heen te raken
Oh mooi is die! En voldoende ook qua inhoud dus? Heb je speciale zakken nodig? wij hebben ook een klein bakje voor groenafval in het gootsteen kastje die we elke avond legen. Dat vind ik ook prima!
Ha ha ja bij ons ook precies dit! Wij hebben die op pootjes en dat is zo fijn die hoogte Plastic en rest er in en klein bakje voor groen op het aanrecht
Daar zijn speciale zakken voor van Brabantia zelf, maar wij kopen ze gewoon bij de jumbo voor hoge, smalle bakken. Die zijn een stuk goedkoper. De zakken voor plastic liggen bij ons bij de supermarkt om gratis mee te nemen. Wij doen die er in en als de bak vol is, is die zak bijna vol. Kan echt veel in.
Gewoon bij de AH of de Action. Wij hebben een container voor plastic dus maakt niet uit welke zak ik gebruik.
Wij hebben deze: https://www.coolblue.nl/product/860530/eko-ecocasa-ii-36-24-liter-mat-rvs.html Grote gebruiken we voor plastic, met zakken die je gratis bij de supermarkt mee kunt nemen. De andere voor restafval, die zakken zijn wat kleiner, die doen we met meerdere tegelijk in de restafvalcontainer (geen kliko, maar voor de wijk).
Prima te doen, als er meer in past gaat het alleen maar stinken. (We zijn met z'n vieren) En geen speciale zakken nodig, de standaard pedaalemmer zakken van de Action passen prima.
Ik koop de zakken gewoon bij de Vomar. 30 liter zakken. Plastic gaat hier in een kliko dus daar gebruik ik dezelfde zakken voor.