Ik zoek inspiratie om mijn diepvries mee te vullen, lijkt me wel zo handig voor de kraamperiode en sowieso is het handig. Alleen kom ik niet verder dan lasagne, soep, pastasaus.. Wat vriezen jullie in? Iemand nog lekkere tips?
Ik vries ook gewone maaltijden in zoals groente vlees en aardappelen. (bv gekookte bloemkool, gekookte aardappelen en stukje vlees) Gewoon porties maken en als 1 gerecht in een bakje invriezen. Nasi Groente ovenschotels gewoon in zijn geheel maken en in zijn geheel in de diepvries. In de ochtend uitleggen en savonds in de oven of magnetron opwarmen.
Ik vries alleen de pastasaus in, samen met de pasta vind ik het te droog. Verder stamppotjes, stoofpot, bami/nasi saus, soep inderdaad, chili con carne, preiragout, wat over is van wereldgetechten, chicken tonight. Bijna alles dus behalve aardappels, groente, vlees gerechten.
Zelf vries ik eigenlijk nooit wat in maar wat ik begrijp kan je alles wel invriezen toch zolang je maar verse ingredienten gebruikt voor het gerecht zelf. Dus stamppotjes, bami/nasi , stoofpotjes en curries, chili con carne, ovenschotels met pasta of aardappelschijfjes? Wat ook lekker is zijn mini quiches in 1 persoons portie (of een grote in puntjes) in verschillende smaken (prei, kaas, ham etc) , opwarmen lekker met soepje of salade erbij als maaltijd.
Ooe goede ideeën al! Ik hoor er graag meer Pastasaus wilde ik apart invriezen en dan verse pasta er los bij.
wat ik invries? groenten, vers geblancheerd (hoe schrijf je dat?) of diepvries groenten. soepballetjes vlees uit de aanbieding macaroni/spaghetti (al klaargemaakt) en standaard ligt er pizza/friet/snacks etc
Kofta (dus de balletjes met saus) Kipmadras (de saus) En verder inderdaad pastasaus, zou wel meer willen invriezen maar heb helaas verder geen ruimte over.
Heb gelukkig een diepvrieskistje en een diepvriesla in de koelkast nog, dus plek zat! Goed idee om wat van die pakjes zoals kofta in te vriezen zodat alleen de rijst nog gekookt moet worden.
Pannenkoeken! Al moet je deze wel goed in bijvoorbeeld aluminiumfolie verpakken anders worden ze droog. Heb het zelf nog nooit gedaan maar wel als tip gekregen.
Ik zou niet te veel invriezen, vind het er met de tijd niet lekkerder op worden namelijk. Zou vooral gemakshalve dingen invriezen; Gesneden verse groente Kipfilet al in blokjes invriezen Diepvries spinazie Pasta sausje Macaroni Stamppot (al vind ik die vers veel lekkerder.) En even naar mijzelf kijkend: ik had best wel zo mijn voorkeuren in mijn kraamtijd kwa eten. Daarnaast ijzer tekort dus hier veel biefstuk,spinazie en carpaccio gegeten. Ik besloot gewoon per dag wat we aten. Man was thuis en de kraamhulp. Juist de eerste weken dat ik alleen met de kleine was (als je man weer aan het werk is) vond ik mijn gevulde vriezer wel makkelijk. Ik had dus merendeel gewoon groente kant en klaar gesneden, kip etc. Koken ging toen daardoor snel tussen de flesjes,pampers en huil uurtje door.
Koninginnehapje/vol au vent (enkel de saus, frietjes of rijst is zo gemaakt en lekkerder vers) Chili con carne Goulash
Wij hebben : Pizza Andijviestampot Nasi Macaroni Chili con carne (alleen nog rijst koken.) Kip tandoori ( alleen nog rijst koken. ) En dan hoop ik toch wel weer te kunnen koken
Ehm of je Kofta van pakjes zoals van Knorr wereldgerechten in kan vriezen weet ik eigenlijk niet, ik maak het altijd zelf. Misschien dat iemand anders het hier wel weet?