Welk merk kinderstoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kath, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zullen over enige tijd aan de kinderstoel moeten.
    Wat is een goed merk? En waar moeten we op letten?
    Veel mensen zijn behoorlijk positief over de Tripp Trapp stoelen, maar wat is hier zo goed aan?

Groetjes Katherine

2. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Tripp trapp kun je gebruiken tot in de lagereschool-tijd. Bovendien zit je kindje echt aan tafel, dus niet met zo'n blad ervoor.
    Ben er zelf erg tevreden over.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

we hebben er twee... fijne dingen. Tegenwoordig met allemaal handige dingen te krijgen voor je baby

makkelijk schoon te maken
    staat niet lelijk in je huis
    in allemogelijke kleuren te verkijgen
    leuke kussentjes td koop (niet bij Stokke zelf)
    veilig
    heeeeel lang te gebruiken
    geen plastic

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ja. Ze gebruikt het nu ook om te spelen aan tafel, tekenen enzo. Ik denk dat we daar heel lang plezier van gaan hebben.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ook hier heel positief over de trip trap.
    Babyschaal is ook heel fijn, daarna als ze hapjes krijgen zitten ze er gewoon lekker bij aan tafel, zelf eten is direct aan tafel veel handiger dan met een blad ertussen. Later kunnen ze er zelf op klimmen. Zelf kun je er ook prima opzitten als de andere stoelen al bezet zijn.

En ik vind hem mooi! En je breekt niet je nek over de poten zoals bij een aantal stoelen. Ook zit een smal kindje er veel beter in dan in de ikeastoel en in de kubsstoelen die veel te breed waren.

6. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Ook tripp trapp. Lekker degelijk en heeeeel lang te gebruiken! Zelfs volwassenen kunnen er lekker op zitten ;)

7. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    ipv triptrap kun je ook een meegroei kinderstoel kopen. zelfde als triptrap dus dat de stoel meegroeit met je kind, kleine verschillen in de modellen, van heel strak tot iets ronder. Maar de prijs is heel wat voordeliger :)

ik vind de triptrap belachelijk duur, je betaald vooral voor de naam ;)

8. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Wij hebben de Geuther Kid Hit, lijkt veel op een Trip Trap, alleen ook veel goedkoper ;)
    Weet alleen nog niet of 'ie bevalt, want zover zijn we nog niet!

9. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn, al zo snel zo veel reacties! Dank jullie wel.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ook tripp trapp voor alle 3 super! Zelf zit ik er als ik de krant ga lezen 's morgens ook altijd op.

11. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook 3 tripp trapps en ik ben er heel tevreden over!

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Voor de jongste een Ikeastoel (Antilope). Ik vind hem ideaal. Hij is licht, dus je kunt hem makkelijk op tillen, hij kan uit elkaar, dus makkelijk mee te nemen als je ergens naar toe gaat, hij is makkelijk schoon te maken, je hebt er een blad voor. En ook niet onbelangrijk: hij is niet duur. Nadeel vind ik de uitstaande poten.

Hiervoor hadden we een Koelstra stoel, dat vond ik een onding...van stof, dus we konden na iedere maaltijd zo wat de hoes in de wasmachine gooien en hij ook van die uitstaande poten...

Voor de oudste hebben we een TrippTrapp, vind het voor haar wel handig. Voor de jongste hebben we er ook één, maar geen beugel (het is een stoel van voor 2009, dus die zijn er ook amper meer voor te vinden...).

TrippTrapp kun je ook goed op MP vinden vaak.

13. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier hebben de de kid hit. Vind het een fijne stoel en idd ook een meegroei stoel maar een stuk goedkoper dan de tripp trapp

14. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Hier hebben we de triptrap met newbornset gekocht, zodat de kleine vanaf dag 1 (misschien net iets later ;)) bij ons aan tafel kan zitten. Wij hebben de stoel in december gekocht en krijgen er ook een of andere meeneemstoel bij die je aan tafels kunt hangen (volgens mij)... Komt als het goed is over 2 weken binnen!

15. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben de Bloom Fresco, vind 'm super mooi en mn schoonzusje, die de stoel nu al meer dan een jaar gebruikt, is er erg positief over.

16. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier ook tripp trapp (2x). Heb daarnaast ervaring met de ikea stoel en bloom fresco. Ikea is prima maar onhandig door de poten en vind t jammer dat ze geen voetensteun hebben. Bloom vond ik te groot, onhandig met verplaatsen en onze dochter zakte er altijd in onderuit. Tripp trapp helemaal tevreden over. Zitten altijd op de goede hoogte aan tafel en lang te gebruiken. Voor de 2e hadden we de newbornset gekocht. Nog niet gebruikt maar lijkt me ook erg handig.

17. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    We hebben een ook een meegroei stoel (merk Tiamo voor ik geloof 40 euro) maar dan wel met een tafelblad ervoor. De eerste 1,5 jaar dat ik het gebruikte vond ik dat wel reuze handig. Nu gebruiken we hem natuurlijk zonder tafelblad, maar nog steeds ideaal.

18. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier de bloom fresco en mij bevalt hij goed. Hij is wel zwaar, maar er zit een wieletje onder en daarmee kan ik hem makkelijk verplaatsen, is wel een handigheidje.

Voordeel vond ik dat je kindje direct aan tafel kan, vind ik prettig. Ook de eerste hapjes kon ik zo aan tafel geven. Je hoort wel dat kindjes erin hangen, maar mijn kindje zit stevig en rechtop, behalve als hij wat moe is, maar dan kantel ik de stoel wat. Overigens hangt hij dan in elke kinderstoel, ook de triptrap en kira stoel.....
    Nadeel van de tripptrapp vind ik dat ze makkelijk achterover kunnen vallen wanneer het kindje zich met de voetjes tegen de tafel afzet, mijn kindje doet dat dus. Nadeel van de bloom en de tripptrapp is de prijs, erg duur. Ongeveer even duur wanneer je de baby set van tripptrapp wil.

Succes met je keuze!

19. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland

Heb ik ook mijn zoon van 5.5 jaar zit er nog prima op.. En als de jongste hem odig heeft het blad er weer voor ideaal! Ook super schoon te krijgen en kan niet kapot.. Ik had hem al 2de hands gekocht.. Dus hij wordt al een jaar of 6a7 gebruikt en nog niks mis mee..

20. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Wij hebben de tripp trapp, vind het een mooie stoel, m'n meisje zit er goed in, ze zit echt bij ons aan tafel en hij groeit mee.

We hebben ook die van de Ikea, om mee te nemen. Die is ook fijn, alleen zijn die uitstekende poten irritant en vind het niet zo'n mooie stoel. Ideale, goedkope stoel om mee te nemen dus.

Bij 1 oma en opa staat een meegroeistoel van de Prenatal... Nouuuu, wat een rotstoel. Mijn meisje blijft er echt niet goed inzitten, ze schuift de hele tijd onderuit.

Deel Deze Pagina