hallo, wij hebben onze kinderkamer al helemaal af, om het allemaal een beetje "af"te maken heb ik het bedje ook al opgemaakt, met een een lakentje en deken vond ik dit zo'n gedoe, dus wij zitten te denken aan een duodeken met overtrekje, een duodeken voor ledikant heeft een afmeting van 100/135 hoe moet dit opgemaakt worden... ik heb voor deze afmeting alvast een overtrekje gekocht om te kijken hoe dat was.. maar dat is echt best groot. hoe moet dit worden opgemaakt.want het moet toch laag worden opgemaakt, kan dat wel met zo'n lengte..? als alles onder de matras word gestopt is de achterkant van het matrasje dan niet veel hoger als de voorkant?
denk dat dat bij iedereen is de grootste helft zit idd onder het matras maar je kindje is dan ook niet zo groot dus zal er geen last v hebben was bij die v ons ook niet ik heb ook een duo dekken in een dekbedhoes gr gerda
Je kraamverzorgster zal het allemaal uitleggen en laten zien hoe je het bedje moet opmaken. Maar het makkelijkste om het kort op te maken is om de deken met hoes een kwartslag te draaien. Dus je deken overdwars in het ledikantje te leggen in plaats van in de lengte. Dan hoef je niet zoveel onder het matras te stoppen en kan je wel je kindje stevig instoppen. Wat je ook kan doen is een van de twee dekens er maar in stoppen en die in de lengte dubbelvouwen. Dan kan de je rest van de hoes onder het matrasje stoppen en alleen de dubbele deken ligt boven.
ik zag vandaag bij babypark dat een vellux dekentje maar 47 euro is, alleen volgens mij is dit wel enkel... is vellux altijd enkel of is het normaal duo ..? en kun je deze ( de enkele) ook in een overtrekje doen ?
en waarom is een vellux deken eigenlijk beter dan een duodeken..? is een duodeken niet handiger ? omdat dat eigenlijk een soort seizoenendeken is... 1 deken in de zomer en 2 in de winter... hoe doe je dit met de vellux deken ?
Vellux is een dou deken Je kunt ook om het opmaken van het bedje makkelijker te maken. 1 Deel van de deken gebruiken. Deze vouw je dan dubbel en dan in de hoes. Dan hoef je alleen nog maar het onderste deel van de hoes oder het matrasje te slaan.
ik zag bij babypark een velluxdeken in verschillende kleuren voor maar 47 euro.. maar volgens mij is dit geen dubbele ? wel handig idee trouwens... een enkele dubbelvouwen, scheelt ook weer met onder het matras stoppen, dan heb je gewoon een deel onder het matras zitten waar het dekentje niet inzit,, :S dat ik daar zelf niet op kom haha
hmm, die tip van een kwart draaien, dus dwars leggen vond ik wel goed. jammer genoeg heb ik weer net een dekentje met een tekst op... dus als ik die dwars ga leggen kan je niet lezen wat er op staat. mss een idee om gewoon 1 (van de 2) in een hoes te steken en dan het geheel dubbel te vouwen?