baby in woonkamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tbtje, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    hoi dames,

je ziet zoveel mooie producten op internet, maar het maakt het er niet makkelijk op. Wat ga je nou echt gebruiken....

de kleine slaapt boven in eigen ledikant snachts, maar overdag.... nemen jullie dan de kleine mee naar beneden? en waar leg je ze dan in? wieg/box/beide ? soms al eens in doomooseat/ bloom kinderstoeltje....

dus even de vraag wat vinden jullie handig? /nodig? wat valt er niet te missen beneden....

alvast heel erg bedankt,
    :)

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hiergewoon in de kinderwagen...in de reiswieg natuurlijk en heel
    Soms in de box...

Het ziet er allemaal leuk uit hoor al die dingen...
    Maar echt nodig hebben? Nee

3. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik heb de box beneden staan, als hij net is geboren in de kinderwagenbak in de woonkamer.
    Later als hij groot genoeg is wel af en toe in het wipstoeltje.

Je kunt het zo doen zoals het beste bij je past, ik hou niet van teveel poespas :)

4. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    tja zeker zo! je moet er ook nog allemaal plek voor maken/hebben ook!

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier altijd in de box, in het begin maakte ik de box wat knusser door het voedingskussen er in te leggen

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    -Wieg op onze slaapkamer voor de eerste 3 maanden sowieso.
    - Ledikant op haar eigen kamertje voor daarna (of overdag).
    - Box om in te spelen (de eerste weken ook slapen eventueel, al ben ik daar niet zo'n fan van).
    - Wipper voor na een week of 8 en voor de eerste fruithapjes als ze nog niet goed in de kinderstoel kunnen zitten (hier met 6 mnd).
    - Kinderwagen bak (gewoon op de wagen) om beneden te slapen zo nodig.
    - Campingbed voor na de 6 maanden slapen ergens anders (daarvoor in de wagenbak).
    - Schommelstoel (om even mijn handen vrij te hebben nu er al een peutertje rondloopt
    - Draagdoek/zak (lekker bij mama hangen terwijl mama toch 'vooruit' kan).

Wat echt 'moet' beslis je zelf natuurlijk, maar deze dingen wil ik niet missen iig ;)

7. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    dankje dames, superleuk om jullie ervaringen te lezen!!

8. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ons zoontje sliep de eerste 2weken op onze kamer in een wiegje ( familiewieg dus "geleend" )

Daarna in zijn ledikant in z'n eigen kamer.

Beneden lag hij in de box, meer voor te "spelen"
    Als hij moest slapen deed hij dat in zijn wieg/ledikant.
    (onderweg in de kinderwagenbak)

Het liefst lieten we hem niet slapen in de box, die vinden wij echt om te spelen.
    Maar ja het kwam natuurlijk wel eens voor dat we hem even in de box legde, je je omdraaide en meneer was vertrokken, dan lieten we hem wel eens liggen.....

Maar savonds bijvoorbeeld, ging hij na z'n 7 uur voeding "gewoon" lekker naar boven naar bed. Haalde we hem er om 11 uur uit voor een voeding en ging hij daarna weer terug naar z'n bed....

9. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier komt de kleine straks beneden in de box, maar voor het slaapje gaat ie naar boven. De eerste tijd heb ik dan waarschijnlijk ook nog even een rustpauze. Daarna ga ik denk ik boven zitten werken zodat ik toch wel hoor of er wat is (en of de babyfoon betrouwbaar is enzo), maar dat uk er toch aan went om in zijn eigen bedje te slapen.

We krijgen straks ook een wipstoeltje van mn schoonzusje, waar ie dan ook lekker in kan zitten/hangen. De kinderwagenbak ga ik echt gebruiken voor buitenshuis. Dus bij het wandelen, of bij opa op bezoek voor een slaapje ofzo.

10. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Je baby moet het ook allemaal maar , Willen , ik kan wel een kdv beginnen zoveel had ik in huis , maar ze ging overal ik tekeer alsof ze vermoord werd ;)

Dus ik had een fijne schootbaby :)
    Wieg op de slaapkamer daarna doorgeschoven naar de babykamer en box werkte prima als stal plaats voor speelgoed en rommel , schommelstoel vond ons nichtje erg leuk .
    Waar ik wel profijt van heb gehad ik de newborn set op de stokke stoel.
    Maar voor de rest ....:)
    Liefs

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Haha, ja precies. De box hebben we tweedehands, wipstoeltje straks ook, kinderwagen ook... en meer hoef ik niet. Dit is in ieder geval genoeg, volgens mij en voor de rest kun je er ook zo maar mee blijven zitten idd :)

12. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier sliep ze of boven of beneden in de box.
    Toen ze wat ouder was was een wipstoeltje handig om je handen even vrij te hebben. Nu is 't of in de box of in de kinderstoel als ik even naar boven moet ofzo.

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Geen ervaring, ben benieuwd hoe het hier gaat, dus lees even mee!
    Wij hebben ledikantje boven, box voor beneden en een wipstoeltje gekregen van mijn nicht. Wipstoeltje gebruik je toch nog niet in het prille begin, dus zien wel wat daar van terecht komt.
    Ik ben wel van plan de kleine zoveel mogelijk in zijn eigen bedje te laten slapen, zal vast wel in box in slaap vallen, zeker als ie nog zo klein is, maar ben nog wel vh ouderwetse; slapen doe je in bed. We zien wel wat voor ritme de kleine uk straks heeft. Misschien koop ik nog een draagdoek, zodat ik 'm de 1e weken lekker dicht bij me kan houden, maar toch ook mijn handen vrij heb. We hebben een boerderij, dus zo'n draagdoek is ook makkelijker dan kindje elke keer in en uit kinderwagen als je even naar de stal of buiten moet. Maarja, ligt er maar net aan wat voor kindje het is, mss vind ie het wel niks!

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier overdag in de draagdoek of in de wieg die beneden staat in de nacht in de cosleeper naast ons.

Na de voeding even in de doomoo met swing.

Ik heb echt vanalles in huis van de de eerste 2 maar deze 3 dingen zijn als beste uit de bus gekomen. Na een week of 6 word de box ook leuk.

15. Goldie28

Goldie28 Lid

16 jan 2010
    7
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Mijn zoontje sliep de eerste weken beneden in de reiswieg van de kinderwagen (op onderstel in de kamer staan), zowel overdag als 's avonds. 's Nachts sliep hij in een wiegje bij ons op de kamer.

Na 10 a 12 weken 'verhuisde' hij naar zijn eigen kamertje en zijn eigen ledikantje en toen liet ik hem daar overdag en 's avonds ook slapen. Box hadden we wel in de kamer staan, maar niet om in te slapen, meer om even te spelen of als je zelf je handen even vrij wilt hebben.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Draagdoek en wippertje. Het eerste onmisbaar in de eerste drie maanden, het tweede daarna!

17. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin veel in de kinderwagen of de doomooseat die in de box stond. Doomoo is echt super comfortabel

Nu valt hij vaak in de box in slaap of evt in de wipstoel....ga hem dan echt niet overtillen naar bed

18. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Hier na de fles naar bed om te slapen overdag.. Slapen is altijd in eigen bedje, nooit onder bij ons(vanaf de 2e nacht zo gedaan en van begin af aan super gegaan hier).. tenzij m'n schoonmoeder even komt oppassen. Die heeft slechte knieeën en laten we liever niet de trap op en af met de kleine. Hier altijd na het flesje naar bed en als hij wakker wordt is het voor hem speeltijd en dan ligt hij in de box of pak ik hem bij me op de bank of leg ik hem op de speelmat.. Maar ik kan niet zonder box. Als ik de luier gedaan heb en het flesje ga maken, leg ik hem in de box. als ik naar de wc moet bv. als hij onder is of als iemand aan de deur is.. We hebben een hond, dus ik wil ook een veilige plek hebben voor de baby weg van de hond en andersom.. Als hij de box niet meer leuk vindt, zet ik hem in het wipstoeltje, dat vindt hij dan ook erg leuk. Maar daar zet ik hem pas in als de box niet meer leuk is. reisbak vd wandelwagen gebruik ik nu alleen nog voor te wandelen enzo, want op een gegeven moment groeien ze daar ook uit en dan moet je ze alsnog laten wennen aan een box of wat anders.. Dus daar heb ik hem sowieso niet aan laten wennen hier

19. rums

rums Niet meer actief

Wij hadden een wieg geleend. Waren het eerste niet van plan maar wat was het ideaal. Sinds 2 weken (hij was toen 2,5 maand) naar zijn ledikant op de eigen kamer daar slaapt hij sinds 2 a 3 weken ook.
    Maar daarvoor overdag beneden in de reiswieg die ik in de box zette

20. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Als babyzijnde lag hij alleen in de box als hij wakker was..
    Verder gewoon in bed.. zo'n kleintje heeft zijn rust hard nodig!

Deel Deze Pagina