advies gevraagd tweeling en 2 jarige in de auto.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door suuz1986, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuz1986

suuz1986 Lid

7 jan 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou graag het volgende willen vragen.
    Wij verwachten in febr een tweeling en we hebben een zoontjs van 2 dan bijna 3.
    We hebben een astra h ( opel).
    Heeft iemand stoeltje advies merk etc. En hoe jullie dit doen?
    Alvast bedankt.

2. Iloon09

Iloon09 Actief lid

22 okt 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier precies hetzelfde, wij verwachten een tweeling en hebben een dochter van bijna 3.
    Onze dochter van 3 gaat waarschijnlijk op een zitverhogertje in de gordel in het midden en de tweeling in maxi cosi op een familyfix aan de linker en rechterkant. 3 kinderstoelen gaan volgens mij nooit passen!

Hebben al "geoefend" met de oudste op de zitverhoger en dat gaat heel goed!

Ben ook wel benieuwd hoe anderen het doen.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wij kunnen momenteel zelf niet met z'n allen in de auto weg (behalve illegaal en binnen de stad dat mijn man of ik tussen de mc's op de achterbank gaat ;) en onze dochter voorin. Maar mijn schoonouders hebben een auto met echt drie stoelen achterin. Wij denken na over een andere auto aan te schaffen (maar twijfelen omdat we ons zo ook wel redden, wonen vlakbij het station ;)) om ook zo'n auto aan te schaffen. De oudste tussen de maxi cosi's in op een stoelverhoger mag volgens de wet, maar als een kindje nog niet vijftien kilo weegt zal de gordel niet op slot springen bij een ongeluk. En daarnaast: wat bij een zijwaards ongeluk. Dan knalt je oudste met haar hoofd tegen de harde zijkanten van de maxi cosi...

4. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    En 1 maxicosi voorin? Jij achterin tussen de 2e maxicosi en een groep 1 stoel? Ik zou een zitverhoger alleen niet doen.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is je kindje dan al 15 kilo? Tenzij je kindje echt al heel groot is, zou ik het niet doen. Schijnt sowieso niet goed te zijn, een kind van 3 op een verhoger, had hier op het forum gelezen dat het bekken nog niet geschikt is voor een gordel over de heup.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou persoonlijk gaan voor een auto met 3 volwaardige stoelen achterin. Je kindje ud in mijn ogen nog te klein om altijd op een verhoger te zitten.

7. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Ik heb een zoontje van 3,5, lange jongen boven de 15 kg, maar die vind ik zelf eigenlijk nog te klein voor een zitverhoger. We doen het ook wel eens uit nood hoor, maar voelt voor mij toch niet zo veilig als een autostoeltje. De riem zit hem ook niet zo lekker. Die doe ik onder zijn arm langs, want anders snijdt hij in zijn nek, maar onder de arm langs is niet het meest comfortabel.
    Als er een andere optie is, zou ik daarvoor gaan! En zo niet, en het mag (ik ben niet zo goed op de hoogte van de regels) dan natuurlijk maar gewoon op de manier die je zelf ook aangeeft met zitverhoger.

8. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Maar je hebt de maxi-cosi rodi toch is wel met stoel en zitverhoger in 1??

die van mij zit daar al wel in ivm 15 kilo en een lang ventje (papa is ook 2 meter)

Deel Deze Pagina