Duo wagen of andere oplossing? Baby en dreumes 22 maanden.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Draaikont, 21 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Bedankt voor al jullie reactie's! Leuk om de verschillende meningen te lezen.
    Wij gaan toch voor een duo wagen maar wel 1 die je om kan zetten naar een enkele wagen.
    Persoonlijk vind ik dat je bij de duurdere wagen echt ook meer comfort hebt. Dus daar leg ik graag wat voor neer.
    Zodra de oudste groter is kan ik de wagen ombouwen en plankje erop zetten en ombouwen tot een 1 zit.
    We hebben ook nog een Quinny Zapp extra 2.0 buggy

2. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Hier lopen ze vanaf 2,5 zelf. Ook geen wagen mee en rustig 5km. Is een kwestie van wennen en opbouwen. Voor die paar maanden zou ik een plankje en een ergonomische drager aanschaffen. Dan kan of de jongste of de oudste in de wagen.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij gaan absoluut geen duo aanschaffen. Heb de kinderwagen amper gebruikt bij mijn dochter. Zij loopt inmiddels, en als ze niet meer kan wordt ze gedragen in doek of drager ( ergonomisch). De baby zal ook veel in de doek te vinden zijn tegen die tijd ;).

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier 22 maanden verschil en geen duo wagen of meerijdplankje gebruikt. Onze oudste loopt prima mee, voor een dagje weg nemen we voor haar een buggy mee maar meestal maakt ze er geen gebruik van.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het ligt er een beetje aan wanneer uk 2 komt. Als dat na sept is zou ik die eerst gaan dragen in een doek en dan ongeveer bij 6-9 maanden kan uk 1 wel goed meelopen of op een plankje voor de wat langere stukken. Ik zou denk ik geen duowagen kopen of misschien een tweedehandse.

6. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ja ik heb ook een draagzakken ( tula en marsupi) maar moet zeggen dat ik vaker de wagen pak. Nu met 1 dan... maar als je hem bij de eerste al niet zoveel hebt gebruikt zal ik inderdaad geen aanschaffen.

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje was 20 maanden toen de baby geboren werd. Ik dacht eerst oh dat komt wel goed met het plankje , werd helemaal niks haha. Maar mijn oudste liep ook vrij laat.
    Ik heb 10 dagen na mijn bevalling de Bugaboo Donkey gekocht. Heerlijk! Tot 2,5 jaar gebruikte ik hem heel erg veel duo. Nu eigenlijk nooit meer , maar wel het plankje.
    Toch heel blij mee ookal gebruikte ik hem maar een maand of 6/7 intensief.

Ik ben geen drager , heb daar niet veel mee anders miss dat een oplossing (ik heb niet alles gelezen wellicht is dit al gezegd)

Draaikont vindt dit leuk.
  8. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Hier 21 maanden verschil. Heb een meerijdplankje aangeschaft, maar nauwelijks gebruikt. Was van plan de baby veel te dragen, maar dat kon niet door afwijking in de beentjes. Mijn oudste zat eigenlijk met een plankje bovenop de kinderwagenbak. En dat werkte perfect! Daarnaast vaak op zijn loopfietsje. Ik heb een duowagen niet gemist.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter was 1,5 toen onze zoon geboren werd.
    Ik had een draagdoek aangeschaft en een meerijplankje.
    Draagdoek een paar keer gebruikt maar das echt niks voor mij.
    Meerijplankje is top! Mijn dochter gaat er gewoon op zitten:rolleyes: ze vind het geweldig!

Wij hebben nu een duobuggy aangeschaft via Mp. Merk Kees. De achterste kan helemaal plat en er zit een reiswiegje bij die je er dan in kan leggen.
    Die zullen we gebruiken op vakantie en daagjes weg.

10. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.145
    1.683
    113
    Onze dochter zal ook 22 maanden zijn als nummer twee komt (als alles goed gaat). Ik draag dochter veel, dus zal dan gaan dubbeldragen of dochter in de wagen en baby dragen. Ga in ieder geval geen duo wagen aanschaffen voor die paar keer dat ik ze daar allebei in zou willen.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier zou een duowagen ook echt zonde van het geld zijn geweest. Niet dat we een tweede willen, haha. Maar Dafne zit amper in de buggy, die loopt al heel lang gewoon zelf en inmiddels echt kilometers. Naar bv Avifauna hebben we niet eens een buggy meer nodig.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar dat ligt toch ook aan hoeveel kinderen je heb en je activiteiten....

Met 1 kind die niet naar achool gaat heb je over het algemeen gewoon veel meer tijd dan als je meerdere kinderen heb die wel verplichtingen hebben...

Mijn peuter loopt ook met gemak hele stukken... maar komt wel ondertussen 20 takjes en steentjes tegen die bekeken moeten worden, waardoor naar school lopen rustig 30/45 min duurt.... nou daar heb ik heus geen tijd voor hoor 8x per dag

Dus het ligt niet alleen aan het kind maar ook aan je dagelijkse activiteiten

Draaikont en Zoe123 vinden dit leuk.
  13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens.
    Ik moest hier in de ochtend baby,dreumes en 5-jarige klaar krijgen voor de gang naar school/gastouder.
    Tenzij ik 3 uur van te voren op zou staan, was het wel van essentieel belang dat alles zo snel mogelijk ging, zeker de weg naar school.
    Een gezellige wandeling,door een park en dan via een drukke weg. Echt niet dat dreumes dat stuk mocht lopen!!Dan was het inderdaad een wandeling van een uur geworden.
    En in de supermarkt met een 16-maander los...Dat zag ik ook niet zitten.

Op de terugweg naar huis lekker hobbelen in het park

Biny vindt dit leuk.
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja dat is zeker waar! Maar met maar 2 kinderen zou ik dan een meerijplankje doen denk ik en niet zoveel geld uitgeven aan een duowagen. Maar Dafne is bv ook geen wegloper ofzo. Die kun je prima 'los' mee naar de supermarkt nemen. Dat scheelt een hoop denk ik.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb idd ook heel lang getwijfeld maar toch een duo gekocht, omdat ik inderdaad zo'n figuur heb die rondjes om de schappen gaat rennen enzo.

Met een plankje zou ik dus echt nooit meer op Mn gemak boodschappen kunnen doen, een andere winkel in gaan oid:eek:
    En ik heb geen zin in peuter driftbuien en dat hij dan niet op het plankje wil oid.

Heb nl zon plankje in de winkel geprobeerd, 1x ging hij zitten, vond het heel leuk, de andere 2x trok hij zn benen omhoog en weigerde gewoon te gaan zitten haha

Ik heb dus eieren voor Mn geld gekozen :p

Draaikont en Liekje81 vinden dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb ook wel mazzel wat dat betreft hoor :D

17. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Dat ben ik niet met je eens. Je kunt ze heel goed leren wanneer er ruimte is voor 'spelen' onderweg en wanneer niet. Hier ook gewoon van en naar school, maar dan dus doorlopen. Laatste keer terug wel spelen en op de schommel. Is maar net hoe je het aanpakt

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa ik vind het gewoon teveel risico op gedoe...

Ik wil niet het risico lopen dat ik met een kinderwagen kan gaan lopen en onder dr andere arm een dwarse peuter omdat hij niet oo dat ding wil zitten

19. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Oeh ik zou absoluut niet veel geld uitgeven aan iets wat je maar zo kort gebruikt.

Maar volgens mij heb jij je keuze voordat je dit topic begon al gemaakt ;)

20. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Haha een beetje wel maar ook weer niet. Hormonen he Maar wel leuk om te lezen hoe ieder het oplost en wie weet andere goede tips heeft.

Harperhazel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina