Hallo allemaal, Ik ben nu 34 weken zwanger wilde binnenkort het wiegje is gaan opmaken. Nu kom ik erachter dat een wiegje met bekleding niet verstandig is er zit iets in de bekleding zoiets als in een dekbed. Nu lees ik dus dat dat niet verstandig is vanwege dat het niet genoeg door zou ademen als ze zouden draaien. Iemand advies of iemand die het zelfde had/heeft? Wat heb je ermee gedaan laten zitten of eraf gehaad? De bekleding kan er wel af. Dan heb je een witte rieten mand. Het wiegje hebben we tweedehands gekocht.
Ik ben zelf niet zo handig wil denk ik aan mijn moeder vragen of ze wilt kijken of dat we de vulling eruit kunnen halen en dan weer dicht maken aan de onderkant en proberen om het vast te maken want het zit gewoon los aan de onderkant het zat onder het matrasje.
hangt er ook een beetje af wanneer je de wieg wilt gebruiken? Als het enkel voor overdag is en je gaat af en toe eens langs zou het wel moeten kunnen. Als ze er effectief in gaat slapen snacht's zou ik die er ook gewoon uithalen?
Het is de bedoeling dat het kindje er dag en nacht er in gaat slapen. Nu ik dat zo lees vind ik het toch een beetje eng om het zo te laten.
Ik zou zelf geen bekleding hebben laten hangen als dochterlief er ook 's nachts in zou slapen. Maar dat verschilt per moeder, mijn schoonmoeder deed het volgens mij wel.
Ik heb ook ergens gelezen als je het niet bekleed dat de spijltjes ook weer eisen hebben dat ze zich niet kunnen verwonden.
Ik heb in mn smeedijzeren wieg ook een bekleding die aan de bovenkant van de wieg vast zit en aan de onderkant onder het matras ligt. Kan me niet voorstellen dat daar iets mee kan gebeuren hoor! In mn mandje was de bekleding heel makkelijk om opnieuw te maken, mooi satijnbandje onderaan en verder best wel recht toe recht aan. Alleen de handvaten erin was even puzzelen.
Hier ook een wiegje met bekleding. Het is de 'familiewieg' en er hebben dus al heel wat baby's heerlijk in geslapen. Zodra je baby zichzelf gaat omdraaien e.d wordt het immers toch tijd voor het ledikantje. Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken.
Hier ook een wiegje met bekleding voor de eerste paar weekjes. Al bestaat de bekleding bij ons wel uit maar 1 laag ademend katoen.
Mijn moeder is vanmiddag even langs geweest en we hebben de inhoud van de bekleding eruit gehaald. We hebben het nu ook vastgemaakt de bekleding heb er nu wel een beter gevoel over blij dat we dit hebben gedaan.