In een toercaravan met baby van 4 mnd?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Bl0empje, 17 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Hallo allemaal,

Wij zijn vorig jaar op de Sprookjescamping geweest met onze dochter van toen 2 jaar. Dit jaar willen we graag weer terug gaan. Vorig jaar zaten we in een stacaravan, súper fijn; particuliere verhuur en van alle gemakken voorzien voor ons meisje.
    Inmiddels is zo'n 12 weken geleden ons zoontje geboren. Als we op vakantie gaan is hij iets meer dan 4 maanden oud. We hebben nu een toercaravan op het oog om in te kamperen, een midweekje. Deze caravan is inclusief ingerichte voortent. Het is een 5 persoons caravan, een 2 persoonsbed en een stapelbed met 3 bedden boven elkaar. Maar nu dé grote vraag waar ik zo over twijfel; is het handig om het campingbedje in de caravan te zetten voor ons zoontje???? Ik heb contact gehad met de camping en ze geven aan dat de tafel opgeklapt kan worden in de caravan en daar het campingbedje evt geplaatst kan worden ( was mijn eigen voorstel) maar dat het misschien wel erg krap wordt dan qua loopruimte.

Hoe doen andere mama's dit die kamperen met een baby??? De optie om te slapen in de wandelwagenbak valt af, en ik wil hem ook niet bij ons in bed laten slapen. HELP! Hebben jullie de gouden tip?

Super bedankt voor jullie antwoord en tips/adviezen.

Groetjes Bl0empje.

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Het fijne van een campingbedje is dat hij er alleen in slaapt, maar in een stapelbed kan het ook prima (dit boel wel dichtmaken!)
    Ik vind je oplossing prima! Caravan is alleen om te slapen en de voortent om te zitten/ spelen.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben heel wat afgekampeerd met babies in caravans met stapelbedden.

Tot een maand of 7 liet ik ze toch in de kinderwagenbak slapen. Waarom niet eigenlijk? Die heb je waarschijnlijk toch al bij je.

Als dat niet meer paste gebruikte ik meestal zo'n slaaptentje van Deryan. Je hebt ze in twee maten. Voordeel is dat ze beschermd zijn voor muggen en niet zomaar uit bed kunnen vallen. In een stapelbed is het handig om er eentje te kopen met een zij-ingang ipv een boveningang.
    Mijn jongste is nu ruim 3 en slaapt inmiddels gewoon zelf los in het bovenste stapelbed.

Wij hebben een grote toercaravan, maar een campingbedje paste bij ons niet op de plek van de tafel. Wat we wel eens geprobeerd hebben is het bedje óp de banken zetten. Dan moet je de tafel in de slaapstand zetten, alle kussens weghalen en dan kun je wel een campingbedje op de banken kwijt. Ik vond het onhandig, want ik moest mijn baby er zowat in basketballen, omdat de rand van het bedje zo hoog was.

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij hebben met de tweeling als baby gekampeerd in een 40 jaar oude oldtimer caravan. Die zijn ook even minder luxe maar wel onwijs leuk!

Deryan tentjes in een beveiligd stapelbed gebruikten wij. Voortent niet eens gebruikt, alleen een luifel.

5. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook gekampeerd toen onze jongste ruim 4 maanden oud was. Wat wij hebben gedaan is een bedrekje gebruikt in het stapelbed. Daardoor hadden we geen campingbedje nodig.

Deel Deze Pagina