De titel zegt het al. Wat is aan te raden wel en wat niet aan te schaffen voor als wij onze 2e verwachten? Onze dochter is nu 13 maanden en ik ben zo'n 5 weken zwanger van de 2e die we medio maart verwachten. Zij zal dan nog geen 2 jaar oud zijn.
Ik had 9 maanden leeftijdsverschil, dus iets minder. Maar waar ik echt niet zonder kon; - duo wagen. Wij hebben de bugaboo donkey en die is echt geweldig. Ook als enkel te gebruiken als de oudste toch wil lopen. - tweede volledige babykamer. - verschoonkussen beneden zodat je niet voor elke luier naar boven hoeft. - iets waar je de baby of de oudste in weg kan zetten/leggen. Wij hadden de box en kinderstoelen en dat is erg handig als je even moet plassen of bellen. Dat de oudste niet bij de baby kan zegmaar. - een goede oppas
Een meerijdplankje achter de kinderwagen en een extra kinderstoel. Je dochter zou eventueel in een juniorbedje kunnen slapen, dan kan nr.2 na de wieg van haar ledikantje gebruik maken.
Ik ben inderdaad bang dat we niet aan een duo wagen gaan ontkomen. Zelf draag ik veel en ben van plan te blijven dragen, maar vrees dat mijn oppas(sers) dit niet gaan doen. Wel zonde, want onze huidige wagen is hierdoor vrij weinig gebruikt. En deze hadden we van mijn ouders gekregen (stokke).
Als er regelmatig wordt opgepast heeft duowagen wel de voorkeur ja. Op marktplaats kan je nog wel een mooi bedrag voor je Stokke krijgen hoor. Als oppassen slechts sporadisch is zou je zo'n meerijdplankje met zitje kunnen overwegen. Wij hebben er 1 van KidSit en die beviel prima. Dan kan je zelf dragen combineren met je Stokke wagen.
ik heb tussen de oudste twee 1,5 jaar zitten, ik heb een duo wagen aangeschaft die kwam wel handig uit een extra babyfoon vonden wij zelf een prettig idee en voor de oudste een nieuwe kamer ( nieuw bed en kledingkast ) commode hebben we nooit gebruikt we hebben beneden een aankleedkussen liggen zodat we niet elke keer op en neer hoeven ( ik kan echt niet 10 keer per dag die trap op) verder eigenlijk niet echt iets wat ik extra nodig had. nu zal er straks net wel net geen 2 jaar tussen zitten tussen de derde en vierde, wij schaffen weer een extra babyfoon aan, en de kinderen hebben straks allemaal een eigen kamer dus waarschijnlijk zal er ook een extra bed moeten komen onze jongste zal dan nl ook naar een groot bed gaan. wij hebben voor de derde een bugaboo cameleon en voor de vierde gaan we hem weer gebruiken, hier hadden wij al een plankje bij nu hebben wij er een zitje van bugaboo bij gekocht zodat de jongste wel kan gaan zitten. verder is er eigenlijk niet iets bijzonders wat er hier extra zou moeten komen.
Hier alleen een meerijdplankje, duowagen van marktplaats na misschien 2x gebruikt te hebben weer weggedaan: vond het niets. Middelste sliep in het ledikant, jongste in een wieg tot ruim 6 maanden, daarna pas een juniorbed. Een aankleedkussen en commode in de babykamer: gebruikten we toch al nooit meer voor de middelste. Dus nee eigenlijk alleen een meerijdplankje.
Kan een kind van nog geen 2 al in een gewoon bed dan? Dat lijkt me nog zo klein! Wij wilden juist een extra ledikant bijjkopen waarvan de zijkant eraf kan. De oudste kan dan daar nog een jaar of 2 in en dan door naar het grote bed. Mijn nichtje van ruim 3.5 slaapt ook nog steeds in een ledikant. Mijn zusje heeft er 11 maanden tussen en heeft een dubbele buggy gekocht, daar kon de jongste ook vrij snel in want die kan volledig plat gelegd worden.
Grrrr, poging 6... Mijn jongens schelen 21 maanden. De oudste ging met 1,5 jaar in het grote bed. Zo'n ledikant. Met de lage zijde tegen de muur aan gezet, zodat hij er niet uit zou vallen. Ging prima. Gebruik voor verschonen en aankleden gewoon de commode op de babykamer. Ik hoor de oudste ook wel zonder babyfoon, dus die staat ook op de babykamer. Tijdens het wandelen gaat de beeb in de draagzak of ik neem een grote broodplank mee voor bovenop de kinderwagenbak van mijn Stokke Xplory. Duwstang omhoog en meneer kan prima zitten met houvast. Meerijdplankje aangeschaft via mp, maar dat was geen succes. We hebben ook een goedkope buggy voor als we meg z'n vieren weggaan, maar meestal loopt de oudste zelf of gaat mee op de loopfiets. Wat ik heel handig vind is de newbornset voor op de triptrapstoel.
Newbornset hebben we al. Is op 2 handen te tellen hoe vaak we die hebben gebruikt, maar denk het nu bij de tweede vaker te gebruiken. Wij hebben een beeldbabyfoon waar meerdere apparaten op aan te sluiten zijn, dus dat is ook mooi getackeld. Ik wil toch wel voor een extra commode gaan bij de baby, als ik zie hoe vaak we hem nu nog gebruiken bij onze dochter, zie ik het niet gebeuren om die te delen. Wel zal ik voor beneden nog een extra kussen aanschaffen. Ik baal dus een beetje van de kinderwagen, maar er is geen ontkomen aan dat we daar een extra voor moeten aanschaffen. Plankje zal niet voldoende zijn vrees ik. De rest zal in ieder geval wel intensief gebruikt gaan worden.
@duplo als ik t tel is je dochter ong 21 maanden als je de 2e verwacht? Ik zit in hetzelfde schuitje maar de kleine is in december uitgerekend. Ik heb mn huidige wagen voor een leuk bedragje op mp gescoord, maar zou t zonde vinden als ie niet nog een ronde mee kan. Bovendien zou ik niet weten waar ik een duowagen moet laten. Anderszijds heb ik weinig positiefs gehoord over een meerijdplankje. Dochter gaat naar andere kamer en komt in peuterbed (wens man) of in gewoon 1p ledikant (mijn keuze). Ik wil ook een verschoonplek op kamer dochter delen lijkt me niet praktisch.
Onze zoon is 16 maanden als de baby komt dus wij hebben alles dubbel (babykamer etc) we hebben ook een duo wagen aangeschaft(bugaboo) en wat ben ik daar blij mee. Hij loopt goed maar luisterd echt voor geen meter en zou dus niet op een plankje blijven staan. Wij kopen nieuwe meubels voor de baby omdat we niet willen dat zoon het idee krijgt dat zijn spulletjes naar de baby gaan
Dat gaat bij ons dus wel gebeuren, maarja dochter krijgt nieuwe kamer. Dat wil ik ook geregeld hebben ruim voor de bevalling, dat ze eerst een andere slaapkamer heeft en dan pas de baby komt. Ben wel benieuwd ho dat zal gaan hoor, momenteel is de "is mijn" fase al lekker aan de gang
Ik wil de baby ook gaan dragen en de oudste in de kinderwagen... Wij hebben geen structurele oppas dus daar ga ik ook geen rekening mee houden. Verder had ik een peuterledikant gezien waar je het bedje langzaamaan kan ombouwen tot peuterbed door de spijlen en zijkanten te verwijderen. Ik ben van plan de kast en commode te delen gezien ze ook op dezelfde kamer komen te liggen, ik kan er toch maar 1 tegelijk verschonen! Een extra aankleedkussen voor beneden is misschien wel een idee, nu doe ik het wel eens op de bank, maar met een baby met spuitpoep is de tafel misschien toch handiger
Spuitpoepluiers zijn in de beginfase nogal eens aanwezig, dus daarvoor lijkt me het aankleedkussen wel handig inderdaad. Ik begin nu wel erg te twijfelen over de duowagen. Het is natuurlijk nog zo'n 7 maanden en momenteel loopt dl nog niet. Dus ik weet ook niet hoe rap het zal gaan tegen die tijd natuurlijk. Nouja, we hebben nog even de tijd. Maar ik zou het wel zonde vinden als ze bij de oppas zijn en oppas gaat lekker wandelen en dl gaat mee op zo'n plankje en wordt dan te moe ervoor ofzo. Dan kan je geen kant op en moet ze blijven staan tot ze weer terug zijn. Dat vind ik dan wel sneu. @bouwjaar1979, zal inderdaad een verschil van zo'n 21 maanden zijn. Weet nog niet zeker (ivm geven borstvoeding en nog maar 1x ongesteld geweest, dus kan nu 4 weken, maar ook al 8 weken zwanger zijn. Vermoed zelf zo'n 5/6 weken). Maar die ene maand zal nou ook weer niet cruciaal zijn. Dl zwerft wel altijd haar hele ledikant door, dan is een peuterbed met zijwanden wel het verstandigste lijkt me?
Hier scheelt het ook 21 maanden. Meteen toen ik zwanger was de kinderwagen verkocht en een bugaboo donkey aangeschaft, bijna 8 maanden dus gebruikt als mono, daarna ruim 1 jaar als duo en nu weer als mono met alleen mn dochter. En straks blijft ie mono met de baby en dochter wil graag op plankje, oudste loopt zelf. We hebben geen zitje, maar alleen zo'n sta plankje erachter, best handig en niet te missen hier. Kamer is van oudste over gegaan naar jongste, oudste heeft peuterbed via Ikea gekregen en dat is ook meteen de verschoonplek. Ze kunnen gewoon op bed liggen en jij aan voeteneind zitten en zo verschonen, vond het geen extra commode waard. En als baby wakker is kan het ook op die commode. Maar wij hebben hem niet gemist. Nu gaan we alles doorschuiven, oudste heeft echt 1persoonsbed, middelste het peuterbed en baby krijgt ledikant. Wanneer de baby in het peuterbed gaat krijgt onze dochter pas een 1 persoonsbed, alles schuift hier mooi door
Wij hebben dit peuterbed. Gewoon met zijplankje gebruikt, Maar sommige zetten hem ook met open kant tegen de muur, zodat het nog steeds een ledikant idee is