Richtlijnen kraambezoek / Mexicaanse griep

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door NikkiF, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik heb een vraag over kraambezoek in de tijd van de Mexicaanse griep. Ik ben uitgeteld op 4-11, een moment waarop het virus waarschijnlijk in volle overgave aanwezig zal zijn en ik maak me daar zorgen over.

We houden voor de grote massa een kraamfeest wanneer het weer wat beter gaat met al die virussen ...

Maar opa's en oma's en onze zussen willen natuurlijk maar al te graag komen kijken naar de nieuwe aanwinst, iets was begrijpelijk is.

Komen er daarom vanuit de kraamzorg / kraambureau duidelijke richtlijnen waar kraambezoek zich aan dient te houden ? Kraamvrouwen en pas geborenen zijn immers erg vatbaar voor al dit soort dingen ...

Wij hopen dat we richtlijnen op papier zullen krijgen van ons kraambureau die we dan weer kunnen doorgeven aan de mensen die snel op bezoek zullen komen. Denk je dat we dat mogen verwachten ?

Groetjes,
    Nikki F

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dat weet ik niet.

Informeer bij je eigen kraamcentra.

Ilja

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Dat zal ik als we terug zijn van vakantie zeker doen ... het is zo frustrerend dat zo weinig mensen écht weten hoe en wat ... het gaat nogal ergens over ...

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vanwege mijn vakantie is de vraag blijven liggen.

Weet je voor jezelf al meer?

Ilja

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Officiele instanties hebben tot nu toe helaas niets op papier met betrekking tot kraambezoek. /je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, erg vervelend. 15-9 heb ik het intakegesprek met het kraambureau, ik hoop dan meer informatie te krijgen.

Groetjes !

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bedankt voor de reactie. Ik vraag me eerlijk gezegd af of je dan daadwerkelijk meer te horen krijgt.
    Waarschijnlijk komt het er op neer dat je bezoek met griepverschijnselen niet moet ontvangen en de baby niet bij "snotterige" neuzen in de armen moet leggen. Verder de normale hygiene toepassen.

Dus ben benieuwd.

Ilja

Deel Deze Pagina