Duodeken + overtrek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sunnie, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een katoenen duodeken (baby-dump) en een overtrek gekocht voor het ledikant. Nu liep ik laatst in de Prenatal en viel mij op dat ze daar juist veel lakens met een deken verkopen (en weinig overtrek).

Wat hebben jullie? Een laken met losse deken, of een overtrek met daarin een (duo) dekentje?

2. Meara

Meara Niet meer actief

Bij de eerste een duodeken met overtrek maar nu een lakentje. Vind het niet handig dat het zoweinig te koop is

3. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een duodeken kun je toch ook gebruiken met een laken?

Nog een andere vraag, wij hebben een matrasbeschermer van Aerosleep. Gebruik je een dekzeiltje dan tussen een hoeslaken en de matrasbeschermer of liever helemaal niet?

4. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij hebben lakens met een deken.
    Maar bij mijn ouders ligt hij ook onder een deken in een dekbedovertrekje.
    Maakt volgens mij niet zo veel uit

5. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wij hebben lakentje met deken gekocht. Vind ik liever lijken dan een overtrekje. *persoonlijk dus*

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hebben een lakentje met een dekentje, vind ik zo schattig staan, dus daarom is de keuze daarop gevallen.

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    duo deken met overtrekje. En vond er altijd genoeg te vinden. Bij de hema verkopen ze ze ook en anders via internet.
    Hou persoonlijk niet van een laken en deken dus daarom ook niet voor de kleine gekocht.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb het allebei. Is maar net wat je leuker vind. Ik persoonlijk vind een overtrekje handiger met opdekken.

Aerosleep gaat rechtstreeks op het matras en daaroverheen een hoeslaken en verder niks erop ertusen of wat dan ook.

9. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips!

Zelf het ik ook een overtrek met dekbed erin, dus daarom de keuze in eerste instantie voor de duodeken met overtrek. Misschien ook eens af te wisselen door de duo deken te gebruiken in combi met een lakentje.

Heb ik voor niets die dekzeiltjes ;). Anders heeft het aerosleep geen nut meer zeker. Ik ga ze maar terug brengen. Mochten ze toch nodig zijn, dan hoor ik het wel van de kraamzorg.

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dekzeiltjes bedoel je daar de molton zeiltjes mee tegen het doorlekken van de luier? Want bij heel veel kraambureuas mag je die niet meer gebruiken omdat ze niet ademen. Verschilt per kraambureau

11. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die bedoel ik. In de winkel gaven ze aan dat je die echt moet hebben toen ik met hetzelfde aankwam. Ik ga ze wel gewoon terugbrengen en mochten ze toch nodig zijn, dan hoor ik het wel.

Aerosleep dekmatras en een hoeslaken lijken me voldoende.

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Dekzeiltjes. Zijn pas nodig als je kleine de nacht zindelijk gaat worden

Daarvoor zijn ze niet nodig en word er geadviseert ze niet te gebreuken zijn niet veilig

Als je kruik lekt gaat het water niet weg en blijft je baby in kokend heet water liggen. Nou hoop je al nooit dat ie kruik lekt dus tja

Als je kleine spugt en het is gedraaid (die zeiltjes mogen zo ie zo alleen rond de kont ) dan kan ie kleine stikken in ze eigen spuug

Wat ik wel eens deed als ze aan de diaree was een handoek tussen je matras en je hoes. Die houd ook veel tegen qua doorlekken

Prenatal heeft meestal aan de andere kant dekbed overtrekjes. Erg leuke heb ik daar vandaan en ander bij de babypark en veel inet site die het zelf maken

13. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties. Het helpt echt om met jullie ervaring door de wondere-grote-nieuwe-babyzaken-wereld te kunnen komen.

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb voor de wieg gekozen voor lakentje-dekentje (schattig en ik had al veel lakentjes gekregen) en voor de ledikant voor een 4 seizoenen deken (vellux) met een sloopje. Voor de slopen heb ik me ook lens gezocht (of heel saai of heel duur) en toen kwam ik bij nogal wat online naai-winkeltjes uit die ze helemaal naar wens maken (uiteraard katoen!) en toch een hele riele prijs! (20-30 euro).

15. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    heb het ook allebei...toen ik de kinderwagen kocht heb ik er een duodeken en een overtrekje bij gekocht...bedoel gekregen...dus ga het voornamelijk in de kinderwagen gebruiken...heb het gekocht bij super baby tiener store in sliedrecht dus daar kan je het kopen..
    voor in de wieg en ledikant ga ik gewoon een lakentje en een deken gebruiken...

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Lotte

Deel Deze Pagina