Ik heb een Mutsy van een jaar of 5 a 6 geleden. 4 grote luchtbanden, enorme boodschappenmand eronder, noem maar op. Hij loopt werkelijk heerlijk, daar is niets op aan te merken. Draait makkelijk, zeer comfortabel voor de kleine. Vooral in het bos, voor lange wandelingen... Maar die maak ik bijna nooit! Als we nou een groot huis/schuur hadden, zodat ik hem makkelijk kwijt kon. Of als ik nou een grote auto had zodat hij in de achterbak paste... Maar ik kan gewoon geen passagiers meer meenemen als die wagen meemoet, alleen de kinderstoel past nog. En in huis moet ik hem in verschillende delen bewaren: onderstel in de schuur, boodschappenmand en buggydeel in de kelderkast. Kortom: onhandig. Maar als ik hem wegdoe ben ik wel bang dat ik hem ga missen bij uitstapjes (kinderboerderij, Efteling, boswandeling, strandwandeling). Is er misschien een buggy (die geen 300+ euro kost) die ook een beetje goede (lucht-)banden heeft en wel achterin een Ford Ka en in een krappe gangkast past? En waar ik niet de hele tijd tegen de achterkant aan loop te schoppen zoals bij de meeste paraplubuggies? Help!
Absoluut deze ! Titanium Baby Buggy Zia X Jet Zwart | Baby & Tiener Nog een beetje betaalbaar, makkelijk en klein inklapbaar. Handvaten in hoogte verstelbaar dus niet zoals de Quinny zapp gebukt lopen. Goede ligstand enzovoort. Echt super blij hier mee ! En je loopt niet tegen de achterkant aan te schoppen wat ik bij de Maclaren e.d. allemaal wel had..
Hahaha... Ik wist gewoon dat het over een mutsy moest gaan. Heb m ook, heb wel de ruimte maar vind het ook een bakbeest. Maar hij loopt wel echt goed. Ik heb geen opties voor je, maar moest ff laten weten dat ik je gevoel deel. Succes!
Wij zijn erg blij met onze nuna pepp. Ideaal, in hoogte verstelbare duwstang (die je ook met 1 hand kunt duwen). Ik loop nergens tegenaan te schoppen en hij kiept ook niet wanneer je er een keer een tasje aan hangt. Hiervoor ook een quinny zapp xtra gehad, maar dat was echt een onhandig, instabiel ding.
ik vind alle buggy's ondingen er is er niet 1 handig. Stomme kinderkopjes, stoepen en gootjes, paadjes in dierentuinen, wandelingen door t zand. Echt niet te doen met een buggy. Voor in de stad of even snel naar school brengen prima. Maar verder krijg ik er ook nog last van in mn rug. Ik snap dus wel dat je dat bakbeest zo heerlijk vind Wij hebben ook heel lang de urban jungle gehouden en overal voor gebruikt. Gelukkig hebben we een kelder waar ie opgevouwen kon staan! Succes met zoeken naar de ideale buggy, voor mij bestaat die niet!
Nee, we kunnen niet alles hebben he Ik ben zeer bereid om in te leveren op de looks, dan interesseert me namelijk geen biet. Zou dat nog iets schelen?
Ik herken je bakbeest-frustraties (heb zelf ook de Mutsy 4-rider) en herken ook je paraplubuggy-wiel-schop-ervaringen (ik ben 1.90 m). Buggies met luchtbanden bestaan eigenlijk niet. Of anders krijg je een soort gedowngrade kinderwagen, ik geloof dat de Quinny Buzz redelijk compact is ingevouwen? Ik heb zelf een paraplubuggy waar ik niet tegenaan schop, de Safety 1st Compa'city, de duwstangen zijn namelijk 110 cm hoog en hij staat iets schuin dus schop niet tegen de wielen. De achterwielen hebben veren, en de wielen zijn van foam (niet zo hard als plastic, maar ook niet zo zacht/verend als luchtbanden). Ik ben er blij mee! Mijn bakbeest staat in de schuur en wordt er alleen uitgehaald voor een boswandeling (2x per jaar?)
Wij hebben een Nuna Pepp en ik vind hem echt super. Maar het is wel een buggy van 200 euro. Voordeel is dat ie enorm makkelijk uitklapt, je het handvat in hoogte kunt verstellen, hij helemaal plat kan als je kind slaapt en hij past ingeklapt in de kofferbak van mijn Aygo. Dat laatste vind ik echt zo'n voordeel want met de kinderwagen kon alleen het onderstel achterin en de rest moest dan op de voorstoel.
Hier ook een mutsy 4 rider gehad, absoluut een bakbeest. Wij zijn vrij snel overgegaan op een buggy, de nuna pepp. Die heeft geen luchtbanden maar is verder heerlijk. Met 1 hand sturen en lekker licht. Wij vinden hem fijner (zeker voor kortere uitstapjes) dan de mutsy, hij is lekker wendbaar en je schopt niet tegen de achterkant aan. Bij ons wint de pepp het altijd van de mutsy (zelfs voor langere uitstapjes want hij is zoveel makkelijker te hanteren qua grootte en gewicht) dus de mutsy staat inmiddels op zolder...
Ik zag op de site dat er ook adapter bij zit voor een autostoel. Weet jij of die geschikt is voor een maxi cosi cabrio.
Ik heb de mutsy transformer gehad, vond het ook helemaal niets. Heb nu via mp voor 100,00 een bugaboo frog, wat een wereld van verschil, deze kar gaat weer mee. Makkelijk in te klappen en ook relatief klein. En zo super licht.
Heb een mutsy evo en een nuna pepp. Wat is die pepp fijn zeg, ingeklapt passen alle boodschappen nog in de achterbak! (Suzuki Swift)
Hier ook de nuna pepp, heb met een maand of 10 de kinderwagen naar zolder geschopt omdat ik de pepp altijd gebruikte. Wat een heerlijk ding! En ook bij deze kun je adapters krijgen voor de mc, al heb ik daar zelf geen ervaring mee.
Hier ook een pepp aangeschaft, heerlijk ding! Is klein als je hem inklapt, rijd lekker en niet te veel toestanden eromheen. Wat ook fijn is is dat je hem ingeklapt mee kunt nemen als een boodschappen karretje, je hoeft hem niet te slepen
Ik kom even je topic vervuilen. niet omdat wij ons bakbeest beu zijn. Maar omdat wij zaterdag gaan kijken voor een andere auto ivm werk vriend. Wij hebben een joolz day super fijn ding en klein. Past zelfs in mijn daihatsu cuore zonder dat de bank plat moet. Maar de auto die mijn man op het oog heeft daar is ie niet ideaal voor. We zoeken een buggy die net zo licht en fijn rijdt maar dan in 1 deel inklapbaar mag best een duurder type zijn. Heeft er hier iemand ervaring met de bugaboo bee toevallig? En die nuna pepp rijdt ie ook fijn in het bos? Hier ben ik nogal van het off roaden in het bos en met de joolz gaat dat prima. Een collega neemt dinsdag voor mij de Musty spider mee om uit te proberen? Iemand daar ervaringen mee? Hoop op wat adviezen wilde niet een nieuw topic openen omdat dit buggy topic al bestaat. Excuses voor het gebruiken van je topic ts
Hier de Zia x Maar voor het bos zou ik niet met een buggy gaan hihi. Misschien een draagdoek/draagzak aanschaffen?
Ja i know een buggy is ook niet alles en de joolz is wel erg fijn. Maar toch in combinatie met een nieuwe auto niet ideaal. Moeilijke keus. En ja de draagdoek vind ik haar nu al te zwaar voor laat staan tot 4 jaar in de draagdoek zie me al lopen hahaha. Die heb ik veel gebruikt als baby maar nu met 1,5 is de lol er wel vanaf hihi
Ik denk dan dat je wat verkeerd doet wat voor doek heb je? , ik draag mijn zoontje van bijna 2 nog met gemak En zie op draagpraat (fb pagina) nog veel oudere kindjes voorbij komen in dragers
Ik had een tricot slen van babylonia ( deze al uitgeleend aan iemand) maar moet zeggen dat ik het ook niet mis nu ze wat groter is dus waarschijnlijk ook niet een eerlijke kans heb gegeven . Weet dat je nog veel langer kan dragen indien een goede doek/zak maar voor mezelf zie ik dat niet zo zitten.
Over de bospaden gaat het met de pepp prima, maar off-road gaat hij het wat moeilijker krijgen , zoals alle buggy's en veel wandelwagens. Met betrekking tot draagdoek/draagzak. Zelf draag ik mijn bijna 2 jarige ook nog met veel plezier in de manduca (ergonomische draagzak), zelfs nog op de buik. Maar goed, dan is het wel van belang dat je een goede drager hebt.