mijn zoontje is net 3 maanden, hij is bijna van zijn verkoudheid af, hij rochelde en hoestte veel. maar nu heeft hij voor de 4e dag lichte verhoging. het is niet hoog, smorgens is het gewoon 37, net getempt en 37,7 het eindigde vorige avonden met 38,1. verder merk ik niets aan hem. het zit me niet helemaal lekker, maar ik twijfel heel erg of ik wel moet bellen omdat het maar een beetje verhoging is...
Ik denk zelf dat het niet veel betekend en dat hij gewoon zijn restje uitziekt. 38.1 is ook geen koorts en nog maar net verhoging voor een baby. Maar wat ik belangrijker vind: jij vertrouwd het niet, dus ik zou zeggen overleg even met de assistente vd huisarts en zie wat die je adviseert. Nooit je gevoel voorbij gaan..
Aan je banner te zien is je zoontje nog geen 3 maanden? Of klopt deze niet? Voor kindjes onder de 3 maanden gelden andere regels, zo is 38 graden of hoger al koorts voor deze kindjes en die temperatuur mogen ze nog niet hebben omdat ze nog genoeg antistoffen van jou in zich zouden moeten hebben. Kindjes ouder dan 3 maanden mogen maximaal 5 dagen koorts hebben, dus daar zit je ook al bijna aan. Gezien het feit dat je zoontje of nog geen 3 maanden is of pas net (grensgevalletje) zou ik dus bellen. Daarnaast bij twijfel ook altijd bellen!
het is ook omdat we donderdag eindelijk een afspraak hebben bij het audiologisch centrum voor hem (2 maand op die afspraak gewacht) zul je net zien dat hij iets met zijn oren o.i.d heeft en het uitgesteld moet worden