Verdwijnt dit nog?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo dames,

Mijn zoontje heeft een AB kuur gehad afgelopen week en nu zag ik vandaag ineens tot mijn grote schrik dat zijn twee boventandjes bovenaan wat geel verkleurd zijn! :$
    We poetsen zijn tanden elke dag en slaan nooit een beurt over...:(
    Kan dit van de AB komen? En kan dit dan nog wegtrekken/weg gepoetst worden of is dat teveel gehoopt?

2. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Geen idee eerlijk gezegd. Mijn zoontje heeft 6 x een ab kuur gehad, maar heb nog nooit geelgekleurde tanden gezien...

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    mijn dochter heeft al een jaar AB (onderhoudsdosering plus paar extra kuren) en hier ook geen gele tandjes

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ab geeft zwarte vlekjes bij sommige.

geel is tand aanslag en dat komt meestal door slecht poetsen.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het s wel bekend dat AB dit effect kunnen hebben. Ik weet niet of het wegtrekt.

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ab kan dit effect hebben op je volwassen tanden die later doorkomen. Door AB kan je een zwak gebit en gele tanden krijgen maar dat zijn de nog doorkomende tanden en niet de tanden die er al zitten. AB geef geen gele aanslag op de tanden dus nee de tanden kunnen nu niet geel zijn door de AB. En de nog doorkomende tanden worden misschien geel door AB maar dan moet er veel AB zijn gegeven en niet van 1 kuurtje.

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hmmm...ik vind daarnet dit mbt antibiotica :(:

Hebben antibiotica nadelige effecten op de tandkleur ?

Ja, bepaalde soorten antibiotica (tetracyclinen) kunnen bij kinderen waarbij de tanden nog niet volgroeid zijn, een gele tot bruingele verkleuring van de tanden veroorzaken. Ze worden namelijk opgestapeld in tandglazuur en beenweefsel. Deze verkleuring is onomkeerbaar.

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Dat is dus die verkleuring die je niet meteen ziet maar die zich dus in het glazuur stapelt en nooit meer weggaat. Dat gebeurd bij groeiende tanden en zie je niet meteen binnen een week.

Antwoord van een tandarts:

Tetracycline verkleuring is een grijze verkleuring, die je krijgt als je die antibiotica slikt op het moment dat de tanden nog niet doorgebroken zijn en nog in een vormingsstadium. Eens je tanden er zijn gaan ze niet meer verkleuren door A.B.

9. Martje1979

Martje1979 Actief lid

6 okt 2008
    119
    0
    0
    onze dochter had flink verkleurde tanden door de ab en dit is gelukkig helemaal weggetrokken, had wel een aantal weken geduurd overigens.

Deel Deze Pagina