Esmee wil 's middags niet meer naar bed, het is echt een drama... Ze heeft het slaapje naar mijn idee nog wel nodig. Als ze niet slaapt is ze namelijk erg vervelend 's middags. Ik denk dat het komt omdat ze een eigen wil krijgt. Met welke leeftijd gingen jullie kindjes niet meer naar bed 's middags?
Misschien is het de overgang naar geen slaapje het 's middags? Hier nog geen ervaring mee, maar toen Joris overging van 2 naar 1 slaapje had hij ook het probleem met niet naar bed willen 's ochtends, terwijl hij dan wel jengelig was en overduidelijk moe was en toch nodig had... Paar dagen (volgens mij zelfs een week) was hij eroverheen en sliep hij het 's ochtends niet meer... Kan me voorstellen dat met het wegvallen van de middagdut ook zo verloopt... Weet ook niet wanneer het middagdutje wegvalt. Weet bij een vriendin van me dat het ook al vrij vroeg was (ook nog geen 2)
ik vind 1 jaar en 8 maanden wel jong om niet meer te slapen tussen de middag.... Maar is dat 1 slaapje? dus als ze die niet heeft dat ze pas savonds weer op bed gaat en overdag helemaal niet slaapt? En 2 kleine slaapjes dan? een smorgens en een aan t eind van de middag? is dat niks? Of als je dat nu al doet dan is t misschien wel goed om naar 1 slaapje te gaan tussen de middag (daar heeft ze ook wel echt de leeftijd voor!)
Mijn oudste sliep tot 1 jaar 2x per dag en na 1 jaar 1x per dag totdat hij 3.5 jaar oud was. Mijn jongste is nu 15 maanden en slaapt nog steeds 2x per dag
Mij lijkt 't ook wat aan de jonge kant. Hugo slaapt nog steeds 's middags en ik hoop ook dat hij dat nog lang blijft doen... ik vind het wel lekker: 'f rust....
Is het misschien een idee dat je samen met haar gaat slapen? Ik zie dat je zwanger bent, denk ook een beetje aan je zelf. Ga je toch lekker met haar samen in het grote bed slapen.... Succes ermee! Gr. Dolfijn
Mijn eerste, was anderhalf toen ze niet meer sliep overdag. En heeft er ook nooit geen moeite mee gehad. Mama daarentegen wel..... Al zou ze nu (6 jaar) overdag wel weer een tukkie gebruiken kunnen, maar ja....dat wil ze natuurlijk niet meer.
Esmee doet nu (deed) een slaapje, vaak een uurtje. Als ik met haar in bed ga liggen gaat ze echt niet slapen, alleen spelen en kletsen. Anders had ik dat wel gewild, vind het wel lekker even liggen...