tips voor berg?

Discussie in 'Verzorging' gestart door , 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

danisha heeft sinds een paar maanden ineens allemaal berg plekken.. vind het er zo vies uit zien en het valt op omdat ze niet zoveel haar heeft... hoe krijg ik dat er af? die zwitsal pads vind ik niks en tja stiekem krab ik er weleens wat af maar dat vind ze natuurlijk niks dat gefriemel aan haar hoofd :)

Edit moderator: verplaatst naar Verzorging & veiligheid

2. odet

odet Niet meer actief

in het ziekenhuis doen ze er iets van zoete olie op, laten dat intrekken en kammen het er dan in bad uit.
    het gaat er dan ook zo vanaf hoor

3. mamavandyon

mamavandyon Actief lid

18 mei 2007
    133
    0
    0
    Hi,

Wat je kan doen is babyolie van zwitsal in het haar smeren en dit een hele nacht laten intrekken. De volgende dag kan je de schilfertjes er zo afwassen.

Succes!

Shila

4. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Bij mij werkte eau de cologne van nenuco erg goed, was binnen een week weg en is nooit meer teruggekomen.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je kunt ook gewoon wat slaolie op haar bolletje doen en een paar uurtjes laten intrekken, dan kun je het met een ansichtkaart er zo afkrabben. Ik zou persoonlijk geen zwitsal gebruiken want Louise kreeg het daar juist erger van ;)

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    ik deed het net zo als manuela79. Een makkelijke (en goedkope) manier..

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb vanmiddag wat olie op het koppie van dice gedaan naar een paar uur kwam het al los even met het zachte borsteltje erover heen

8. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    mijn zoontje heeft er ook erg last van gehad.
    ik heb toen van alles geprobeerd maar het werd steeds erger.

mijn vriend die gebruikt welleens rozenwater dat balanceerd de ph waarde van je huid. dus heb dat een paar keer gebruikt om het hoofdje mee te wassen. het rooie dat trok gelijk weg. daarna smeerde ik uierzalf erop. de schilfertjes die haalde ik de volgende dag dan eraf. en je gelooft het niet, maar het is helemaal weg.

9. Niet meer actief

bedankt voor de tips

10. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    mij werd verteld dat je als je het haar wast het met schoon kraanwater uitmoet spoelen en niet met het badwater

ik deed er s'avonds vaseline op en dan was er s'morgens bijna niks van te zien...ook geen vet haar trouwens ;)

11. Alita

Alita Niet meer actief

inderdaad vaseline erop smeren en de dag erna in badje doen...

12. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    ik gebruikte altijd baby haarlotion
    houdt de huid vet maar de haartjes worden er niet zo vet van als bij olie!

13. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Ik heb 2 dagen babyolie op Senna's hoofdje gesmeerd en daarna kon ik het heel voorzichtig met de achterkant van mijn nagel van haar hoofd vegen.

14. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ik dacht dat berg niet zo zeer een droge huid is, maar meer een vette hoofdhuid waardoor de talg aan de huid vastkleeft. Insmeren met iets vets/olieachtigs helpt dus alleen, wanneer je het daarna goed verwijderd.
    Zelf heb ik uiteindelijk haarlotion van Zarqa gekocht. Wondermiddel. Gewoon koppie regelmatig goed wassen met babyshampoo en meerdere keren per dag een beetje lotion erop. Na maanden klieren, was het ineens weg!

Groetjes, Sigrid

15. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    vaseline voor de hardnekkige plekken, en bijhouden met zarqa-producten.

by the way, bij ons was het zo erg, dat ik er mee naar de huisarts ben gegaan, bleek een schimmelinfectie mee te spelen.

16. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    idd eerder ook al genoemd haarlotion van zarqa hielp hier ook erg goed ;)

17. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Vaseline op het bolletje smeren en dan meteen met zo'n goedkoop luizenkammetje de berg wegkammen, werkt echt als een dolle. Wel in bad doen daarna ;)

Deel Deze Pagina